Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david11 #253017:
Kde sa písalo, že plánujú?
Ak je pravda, že plánujú víkendový grafikon cez prázdniny tak to bude riadny prúser. Auto resp. jazdenku si kúpi aj ten čo ho doteraz nemal.
Reakcia na: Viko #253013:
Necítim sa byť odborníkom na železničný grafikon. Tam to možno tak nie je. Ale na linkách MHD by som Ti vedel dať príklady tzv. "zlatých spojov", kde by vypustením jedného obratu bolo možné zrušiť celý jeden obeh vozidla.
Reakcia na: S499.1023 #253003:
Áno, ale myslím si, že je férové porovnať, že vy ich poriadne platíte zo svojho ekonomického zisku, ktorý ste zaslúžene dosiahli správnymi trhovými rozhodnutiami, zatiaľčo v dotovanej doprave na uspokojovanie nárokov zamestnancov je určená rozpočtová položka, ktorú určil objednávateľ. A ten je tiež väčšinou pod politickým tlakom, či tie prostriedky radšej nemohol použiť na niečo iné verejne prospešné.
Reakcia na: Ike #253002:
Tomu samozrejme rozumiem. Intervaly na železnici nie sú práve toho rozsahu, z ktorého sa dá uberať.

Vnímam však aj druhý rozmer, a to zákonnú potrebu vydovolenkovať zamestnancov. To sa dozaista dá aj pri celoročne rovnakom grafikone. Lenže celoročne rovnomerné rozdeľovanie dovoleniek nenormálne zvyšuje nároky na početnosť personálu (stále sa bavíme, že je ho nedostatok) a zároveň u existujúceho personálu znižuje atraktivitu zamestnávateľa. Lebo čo si budeme hovoriť - väčšina rušňovodičov a vlakvedúcich NECHCE dovolenku v polovici novembra.

Oba pohľady sú oprávnené a žiaden z nich sa nedá úplne ignorovať. Vždy je to o kompromisoch.
Reakcia na: Vladimír #253001:
Predpokladám, že nikto zo zamestnancov železnice nemá vo výkone len jeden ranný spoj do školy a druhý po škole naspäť. Čo sa teda ušetrí škrtnutím tých dvoch spojov, ak personál bude mať miesto výkonu o pár hodín dlhšie sedenie na stanici?
Reakcia na: bobitwo #253007:
No zase klbáky v sedle s 15 min. int. do Devína/Devínskej je čisté mrhanie vozokm v tejto jej dlhej trase. V špičke je to tiež plné, iba po Riviéru s 10 min.int. Samozrejme okrem návozov na zmeny vo VW.
Reakcia na: S499.1023 #253009:
Akej našej spoločnosti?
Reakcia na: bobitwo #253005:
OK, vysvetli mi teda tú anomáliu u našej spoločnosti.
Reakcia na: 3pa3ck3 #253004:
Spýtaj sa ich. Ja si myslím, že pri splnení druhej vety je možné všetko.
Reakcia na: Ike #253002:
Spraviť z 20 minútového intervalu 30 minútový a keď máš ešte prestupovať náhodou a máš 2 také linky a jedna bude meškať, vynechá spoj z nejakého dôvodu, tak to máš zrazu 60 minút čakania na MHD na zastávkach. Takže musíš mať aj vychytené nadväznosti.

Kedysi som pracoval v Devíne. Ráno z Petržalky 91/191 pod Most SNP a tam prestup na 29 to asi bola. Problém bol ten, že ak 91/191 meškala 2 minúty a 29 išla načas, tak si nestíhal a 20 minút si čakal. Po obede to bolo horšie, keď som chodil z práce. Nemohol som odísť skôr o 5 minút aby som stíhal 29, takže na zastávke 15 minút čakania a v 9/10 prípadov som videl pri Most SNP odchádzať 91/191 a tam zase 10 -20 minút čakať. Jeden autobus šiel 10 minút, druhý 18 minút a ty si bežne čakal 20-30 minút. 18km trasa, autom do 25 minút a MHD ti to trvalo tak 60 minút.
Reakcia na: 3pa3ck3 #253004:
Kluc sa skryva v druhej vete prispevku, na ktory reagujes.
Reakcia na: S499.1023 #253003:
Počet rušňovodičov je nedostatočný naprieč celou EU. Tak isto aj iným obslužným personálom potrebným pre bezpečnú prevádzku, čo musia byť vo vlaku.
Reakcia na: S499.1023 #253003:
A boli by títo Vaši rušňovodiči ochotní jazdiť aj v osobnej doprave?
Reakcia na: bobitwo #252983:
Naša spoločnosť má rušňovodičov dostatok. Treba im poriadne platiť a slušne sa k nim správať.
Reakcia na: Vladimír #253001:
Tak samozrejme záleží to od atraktívnosti regiónu a nedá sa porovnávať TEŽka s linkou Humenné - Stakčín.

Ale ak aj nezáleží na kapacite (počet disponibilných miest vo vozidle), ktorá redukciu na veľa tratiach znesie, redukciou spojov znižuješ flexibilitu existujúcim (pracujúcim) cestujúcim z hľadiska časových polôh. V MHD je to znesiteľné ak namiesto 20 minútového intervalu vychytáš 30 minútový. Ale ak 60 minútového spravíš 120 minútový, tak to obhájiteľné nie je.
Reakcia na: Ike #252990:
V štatistike na železnici sa až tak neorientujem, ale napr. v MHD (v prevádzke, kde pracujem) počas leta klesá počet prepravených osôb cca o 25%.

Na turistov nahrádzajúcich žiakov a študentov 1:1 verím na hlavnom koridore. Ale tam sa ani škrtanie neplánuje, ZSSK hovorí o regionálnych tratiach. Je skutočne toľko turistov aj tam? A vyslovene v časoch prepravnej špičky, kedy jazdili študenti?
Reakcia na: Solider #252999:
Problém s vlakvedúcimi sa stále dá riešiť zavedením SVS 🙃
Reakcia na: TomJ #252997:
Jazdia aj 10 vozňové, ale iba štvrtky a piatky (ak nerátam ukrajinskú 617/618 s 11 vozňami). Ide o najvyťaženejšiu linku na Slovensku. 75% všetkých cestujúcich sa prevezie na tratiach Bratislava – Košice a Bratislava – Nové Zámky. Čiže škrt niekde na trati z Čaty do Šiah sa neprejaví zásadne tak, ako zrušenie polhodinovky do Galanty alebo poškrtanie REXov. Pokiaľ ide o zdvojené súpravy, na tom ušetríš len rušňovodiča, ale vlakvedúceho nie, musia byť dvaja. Galantu nevedia vyriešiť ináč, pretože je tam pásmová obsluha. To znamená, že ak škrtnú REXy, musia nechať Os do Zámkov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.