Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
7929+7930 a 7537 idú teraz po Vajnorskej smer mesto
Pravdepodobne smer Petržalka a skúšobné jazdy?? 😅
VZT v mobile zastávka Nad Lúčkami je zaseknutá a ukazuje N34 aj teraz, pričom ukazuje aj klasické odchody 😅
Reakcia na: Petto #252572:
Áno... A bude to trvať cca mesiac (25.5)
Reakcia na: Ma178rek #252571:
Konecne oprava ?
Od 22.4 bude zjednosmernena Miletičova od Jelačičovej po križovatku so Zahradnickou..
Dotkne sa to liniek 49, 64 a 71..
Reakcia na: Joyki #252569:
666 chodí relatívne načas, dnes 16:59(príchod zmeškanej 632) už bola z AS fuč.
Všetky senecké linky celodenne/týždenne meškajú 20-35 min.
Ráno som strávil v 2 autobusoch v meste celkovo 45 minút.
Reakcia na: MatejBA #252551:
Teoreticky ak by Bratislava zlacnela na 1€ (to je len 10 centov pri vacsine jazd aj tak staci 30 minutovy listok) tak v tom mas jednak este vacsi prehlad a jednak tie ceny ostanu dost podobnejsie:
Bratislava, Malacky, Senec, Pezinok: €1
Bratislava - Malacky: 4€, hore z 3,60€
Bratislava - Pezinok: 3€, hore z 2,50€
Bratislava - Senec: 3€, rovnako ako teraz

Pripadne by toto mohla byt cena elektronickych listkov (sucastny zakladny 30minutovy elektronicky stoji 97 centov) a papierove napriklad + 0.50€ servisny poplatok. To by sice vyrovnalo cenu v Bratislave na tebou navrhovanu, ale uz by to znacne predrazilo region....🤔

A 103ku by som rozdelil na 2 zony nech to nie je zo Svateho Juha do Dunajskej Luznej za 1€. Ale ked pozeram planovac, aj tak to take spojenia taha cez BRatislavu, takze by to mozno ani nebol problem.
Reakcia na: 3pa3ck3 #252566:
To je reklamný displej See & Go a „Všetky šedostropy” ich ani zďaleka nemajú.
Reakcia na: AaronPlays77 #252563:
Aké displeje na Red Bull reklamy? Fotku nemáme?
Reakcia na: AaronPlays77 #252563:
Všetky šedostropy
Ahojte,

práve som mal debatu s kamošom a len by som chcel či niekto náhodou nevie, ktoré SOR NB18ky majú displeje inštalované len na tie Red Bull reklamy. Je možné že to tak fičí aj v iných vozidlách ale zatiaľ som to postrehol len vo veľmi malej skupine NB18 a chcel by som vedieť nejaký presný počet. Ďakujem 🙂
Reakcia na: Zberač mínusiek #252561:
Takže budeme mať dunivú pomalodráhu, kde sa MOŽNO bude jazdiť 40 km/h, ale iba chvíľku, keď sa vodič "zabudne", ináč to bude 35 km/h. Dôvod pre pomalú jazdu? Sťažnosti na hluk a dunenie. Hygienik to zariadi. Mesto? To trať preberie v akomkoľvek stave a bude jazdiť aj bez kolaudácie. Skúsenosť s tým už má.
Reakcia na: upravovač fotiek #252557:
Z viacerých videí mám pocit, že naklopenie na celej trati je rovná nula.
Reakcia na: MatejBA #252556:
A tieto ceny čo tu náhodne strielaš si aj prepočítal že čo by spravili s tržbami, aký by mali dopad na cestujúcich a podobne?

Lebo jasné, každý vieme nakresliť akýkoľvek ľúbivý model (ja navrhujem len jednu zónu a nech to stojí 4€, bum!), ale podstatou existencie tarifného systému je vybrať peniaze na prevádzku verejnej dopravy. Z druhej strany si potom zas limitovaný nejakou maximálnou výškou cestovného ktorá je akceptovateľná.

Predmetom mojej kritiky teda nie je jedna konkrétna cena z tvojho návrhu, ale celý prístup náhodne generovaných čísel bez chápania súvislostí. Ak zväčšíš zóny tak tí ľudia dnes platiaci rôzne sumy budú dnes zrazu platiť rovnakú sumu. Čo s tým môžeš spraviť je:
a) Novú cenu nastaviť niekde v strede, teda niekto platí viac, niekto menej.
b) Novú cenu nastaviť na spodnej hranici = tržby budú nižšie, ale potreba dotácie vyššia.
c) Novú cestu nastaviť na hornej hranici = tržby budú vyššie, ale niektorým cestujúcim výrazne cestu predražíš.
Vo všetkých troch prípadoch platí že spomínané efekty budú o to väčšie o koľko viac si zóny zväčšil. Napr. ak by sme sa bavili o znížení počtu zón o polovicu, tak ten rozptyl cenových pásiem ktoré zlučuješ bude niekde okolo 30-50 centov (dnešný rozdiel v cene jednej zóny navyše). Ak buldozérom zrušíme všetky zóny a necháme len jednu, zrazu je rozptyl s ktorým sa musíme vyrovnať 3.80€ (rozdiel medzi sieťovým a dvojzónovým CL).

Moja kritika je v tom že tak ako BID pôvodne zóny nakreslila príliš malé (čo už asi aj oni chápu, keďže v neexistujúcej tarifnej reforme spustenej pred dvomi rokmi sa so zväčšením zón rátalo), tak tvoj návrh letí do druhého extrému kde by tie dopady boli príliš veľké.
Reakcia na: Petto #252558:
Komfort, opotrebenie okolkov, koľajníc?
Reakcia na: upravovač fotiek #252557:
A kolko razy v zivote tade pojde viac ako 60 v oblukoch ? Neverim ze obluk bude mat povolenu viac ako 50tku - hlavne ten pri Zrk.haji z centra. Otazne je naco potom davali maximalku ci len pre papiere a publikum ? 😁
https://www.youtube.com/watch?v=ww9X_H-EAmo

Z toho videa mám pocit, že električka vôbec nie je v oblúku naklopená a pri rýchlostných jazdách (asi 80 km/h) to vyzerá, aj keď je to slabo vidno, že tam nie sú ani prechodnice! To vážne?! Hlavne, že je to celé zaliate v betóne a dali tam žliabkové koľajncie. Ale nejaká geometria pre pohodlnú a plynulú jazdu vyššou rýchlosťou tam veruže asi nie je.

Ak to tam naozaj bude bez prechodníc a prevýšenia, tak si to iné, než vulgarizmy, nezaslúži. 💀

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.