Ak bude parkovné jediný príjem mesta zo mňa ako občana s trvalým pobytom a vlastným bytom, tak nech je trhová cena za parkovanie. Inak je takáto úvaha neprimeraná.
"A je aj otázkou času, či Tesco nezpoplatní tie parkoviská. "
to nie je ci, ale je to cista istota.... pretoze aj tam kde nejake to zdielanie priestoru na parkovanie pred obchodom do zavedenia paas fungovalo bez vacsich problemov a konfliktov, tak zavedenie paas vytvori taky tlak na nespoplatnene priestory ze pokial to obchod nezacne regulovat, tak tam nebude ostavat miesto pre jeho vlastnych zakaznikov (teda pre to pre co to ten obchod vlastne ma)
Nechodíme vždy spolu. To je jedna vec. Druhá vec, je to len otázka času, kedy PAAS príde aj ku mne. Z posledných 5 , pri 3 pokusoch, čo som prišiel domov po 22hej, tak som šlapal domov cca 1,5km, lebo bližšie nebolo nikde voľno a to som si dával nie jedno kolečko. Aj to bol problém nájsť niečo. Pomaly to vyzerá tak, že auto takto neskoro v noci budem musieť nechať v Danubia, či veľkom Tescu vedľa, to je 2,7km, resp. 3km podľa navigácie. To je 40-45 minút pešo. Samozrejme, môžeš povedať, že je tam MHD, ale 98 jazdí každých 15 minút, 91 každých 20 minút. A je aj otázkou času, či Tesco nezpoplatní tie parkoviská.
Ak sa rieši MHD, ja chodím tiež na divokú vodu do Čunova okrem iného. Teda požadujem, aby som po BA vedel cestovať pomocou MHD s mojím kajakom na divokú vodu, rozmery 275x67x35cm a športovým kajakom 400x60x45cm a morským kajakom 515x55x45cm. Samozrejme, musí to byť bezpečné aj pre cestujúcich kajaky vážia od 20kg hore, okrem športového, ale ten je z karbónu a nový stojí 2500€, tak nech sa tomu nič nestane. Tak isto požadujem, aby na Divokú vodu jazdil v od mája - októbra autobus aspoň každých 20 minút a aby posledný nešiel o 19:04, ale až o 23:04 a aby boli zabezpečené aj nočáky. Ak mi teda niekto tvrdí, že nemám jazdiť autom, ale MHD.
ja by som len dodal, ze nejaky prijemnejsi interval medzi spojmi je jedna vec (aj ked zas neda sa ocakavat ze do hornej-dolnej s 5 obyvatelmi bude nieco chodit co 5 minut, tam by sa skor hodilo nieco ako zvozovy mikrobus na zavolanie/ako pripoj k niecomu kapacitnemu kde to ma zmysel); dalsia vec je naplnenie spojov, pokial vozim substrat ktory sa sam nerozhoduje a je mu to jedno, tak sa snazim naplnit kazde vozidlo kolko sa zmesti pretoze tak mi jednotkovy naklad na prepravu kusu substratu vyde najlacnejsie, avsak ked sa substrat zacne sam rozhodovat, tak sa mu kopcom napechovanemu velmi pacit nebude....
a tretia vec je este aj dlzka prepravy substratu, preprava spojmi typu Mn povymetajuc kazdu vrbu dokola bude (s vynimkou dopravcu) pre kazdeho menej zaujimava ako ked je k dispozicii priamo iduci Nex
a smutne je ze toto mesto sa k tomuto problemu stavia sposobom ze ked mne zdochla koza tak nech zdochne aj susedovi a miesto toho aby riesilo pouzitelnost VHD tak len zneprijemnuje vsetkymi moznymi sposobmi zivot tym co si problematiku dopravy riesia v ramci moznosti po svojej osi.... (a popri tom este celkom uspesne sabotuje aj tu dopravu verejnu)
4) "Namiesto toho môže (a teraz premosťujem na začiatok) kúpovať vozidlá v súlade so štandardami." Čiže ak budeme rešpektovať štandardy (vyraďovať vozidlá čo majú viac než 15 rokov), zrazu všetci opustia auto a pôjdu MHD?
Štandardy majú len malý podiel na tom či ľudia pôjdu MHD, lebo vôbec nie sú zamerané na zásadnú vec. Zoberme si ako príklad hocijaký SOR s rokom výroby 2012+: majú menej než 15 rokov a sú nízkopodlažné a klimatizované, čiže úplne spĺňajú štandardy, ale reálne platí to že sa na nich nekoná dostatočná údržba, a o komfortnej jazde sa vôbec nedá hovoriť. A zabudnime na SORky, zoberme si príklad 4934, ktorá ešte nemá 15 rokov, čiže papierovo bola v poriadku. Na druhej strane (viď 4921), ak sa o ten majetok niekto stará, tak je to úplne v pohode. Prvý krok by malo byť aby štandardy nariadili aby sa DPB staral o jeho majetok a nevyhadzoval peniaze nezmyselne na náhradu vozidiel ktoré môžu v pohode slúžiť ďalšie roky ak sa o ne niekto stará - hlavne v dnešnej dobe kde sa o morálnej zastaralosti už ani nedá hovoriť, keďže NP, klimatizované vozidlo z roku 1997 vyzerá veľmi podobné na NP, klimatizované vozidlo z roku 2025.
Hlavný problém MHD v tomto meste je že si vôbec nič nevážime. Kúpiť drahé nové vozidlo a pot k nerobiť žiadnu údržbu naň, lebo však čo, nemôžeme ho sprevádzkovať vyše 15 rokov, je úplne choré. Takto sa normálny dopravný podnik nechová.
Navyše je dosť naivné očakávať že keď sa tieto úžasné, štandardy spĺňajúce hračky kúpia, tak všetci prestanú chodiť autom. Na mnohých linkách v tomto meste máme 15, 20, 30 minútový interval a hráme sa, že je to OK. Ak chceš, aby viac ľudí išli MHD, tak zabudni na vymyslený vekový limit autobusov a urob radšej niečo aby sa nemuseli čakať pridlho na ďalší spoj. Mňa nezaujíma či ten spoj je vykonaný vozidlom ktoré prekročilo 15ku, mňa zaujíma či je v dobrom stave a hlavne či musím naň čakať v horúčavách, v daždi, v zime. Pokiaľ toto nepochopíme v tomto meste tak nemôžeme dúfať že sa situácia vylepší, aj keby sme vozový park obnovovali každých 6 rokov ako sa Boľševika.
1/ je to cena, ktorú určilo mesto
2/ bráni mi v tom samotné mesto
3/ ospravedlňujem sa, pomýlil som si ťa a niekým iným
4/ mesto sa zaviazalo peniaze z PAAS dať do parkovacej politiky
DPB 2023 podľa FinStat boli celkové výnosy 149,47 milióna, tržby vo výške 43,39 milióna a DPB vykázal stratu 350 tisíc €. V reči tvojho kmeňa tržby predstavovali 29%, dotácia mesta bola 71%. Cestovné teda nebolo trhové a bolo pod cenu.
1) Výrazne pod trhovú cenu.
2) Ak je PAAS podľa teba drahý a nespoľahlivý, bráni ti niečo kúpiť si alebo prenajať si parkovacie miesto?
3) To musel byť omyl, nič také som netvrdil. Ja chodím v priemere raz za dva týždne do práce autom, mám bonusovú kartu a v Starom meste ma stojí parkovné 7 €/ deň, 14 € mesačne, okolo 170 € ročne. V Starom Meste som s parkovaním nikdy nemal problém.
4) Nerozumiem, prečo by mesto malo stavať parkovacie domy. Namiesto toho môže (a teraz premosťujem na začiatok) kúpovať vozidlá v súlade so štandardami.
2/ riešiš trhový nájom parkovacích miest? 60-100€ za mesiac za vyhradené parkovacie miesto v parkovacom dome, to je 720-1200€ ročne. A to mám vyhradené parkovacie miesto len pre mňa. Za prenájom vlastnej uzatvorenej garáže pýtajú 80-150€ za mesiac, čo je 960-1800€ za rok. Takže ja mám platiť podľa tvojho výpočtu 7350€ za to, že možno zaparkujem?
3/ ty sám si tvrdil, že za parkovacie miesto platíš 200€ ročne. Je teda cena 7350€ za to, čo ponúka mesto adekvátne?
4/ mesto za rok 2022 získalo z PAAS 3,3 milióna, 2033 to bolo 7,47 milióna € a za rok 2024 to bolo za prvých 9 mesiacov 12,9 milióna €. To máme 23,67 milióna € za 2 roky a 9 mesiacov. Koľko parkovacích miest mesto vybudovalo pre svojich rezidentov? Otvoril som si propagačné okienko PAAS:
a/ parkovací dom na Ľ. Fullu - z 35 miest sa dostaneme na 71 - že vraj tento rok to bude hotové
b/ Wolkrova - ani sa nezačalo robiť, pribudnúť by mali ma existujúcu plochu 2 podlažia, celková suma 141 parkovacích miest,
c/ Topoľčianska - že vraj fung nových 130 miest ani sa nezačalo stavať. Zmiznúť má betónová plocha, kde sa parkuje teraz, teda cca 50 parkovacích miest.
d/ Saratovská - nezačalo sa stavať, má prísť podľa plánu len k úprave zo 129 na 196 miest.
A to je všetko. Žiaden ďalší nový projekt od 2022 keď to bolo prezentované nepribudol, ani len projekt.
Takže za 23,67 milióna € dostali obyvatelia úžasných 36 parkovacích miest. To je všetko za viac ako 3 roky
Parkovací dom celý pod zemou stojí do 50 tisíc € za parkovacie miesto, parkovací dom, ktorý je nad zemou stojí cca 25 tisíc €, je to komerčná cena, pri ktorej má staviteľ zisk. Za 23,67 milióna môže mesto vybudovať parkovací dom plne pod zemou pre 475 rezidentov, pri nadzemných sa bavíme o cca 950 miestach. Peniaze sú, ich objem stúpa, ako sa rozširuje PAAS. Som zachytil informáciu, že z PAAS sa za rok 2025 môže podľa odhadov vybrať niekede medzi 20-25 miliónov €, čo stačí na cca 500 plne podzemných miest, alebo cca 1000 nadzemných miest. Takže kde sú tie parkovacie miesta? Keďže mesto deklarovalo, že to pôjde do parkovísk výhradne.
Prosím, neviete niekto, či po dostavbe novej križovatky Panónska cesta/Zuzany Chalupovej, ktorá je práve na začiatku výstavby bude túto používať aj nejaká linka MHD a skutočne tak spojí Slnečnice s električkou, alebo bude spojenie väčšinu dňa 3 krát za hodinu iba linkou 91? Nebývam tam, len som zvedavý, ako developer a mesto chcú riešiť napojenie tejto štvrte na kapacitnú kolajovú dopravu, keď sa o tom toľko hovorilo. Ďakujem za každú informáciu.
Samozrejme, že je to bizarné. To je riadne nadsadené. Čo je ale realita je, že máme katastrofálne nedostačujúcu VHD, štandardy IDS sú zdrap papiera, obslužnosť mnohých lokalít žiadna alebo minimálna, nedostatočná kapacita, chýbajúce električkové trate a tak ďalej. Napriek tomu mesto šikanuje vodičov, vyberá nezmyselné parkovacie poplatky a tvári sa, že majú použiť MHD. Buď podporujme IAD alebo VHD. Samozrejme, správna cesta je podpora hromadnej dopravy, tu však nie sú financie ani na jedno. Preto treba vytvárať tlak a netváriť sa, že súčasný stav je v poriadku. A to píšem ako občan, ktorý súčasného primátora volil dva krát a budem zrejme aj tretí, ak má byť jeho vyzývateľ nejaký nácek.
Len je smutné, že k údržbe a starostlivosti akú má 4921 sa bežný vodič nedostane. Môžeš písať do knihy poruchy, môžeš žiadať opravy, chodiť za vozmajstrom, za mechanikmi, vedúcim ... Kým to ako tak jazdí, tak je všetko v poriadku. V DPB bolo vždy zopár tzv. "vládnych vozidiel" s extra starostlivosťou, lenže to bolo len a jedine preto, že vodič bol kamarát s vedúcim, prípadne niekto zhora tlačil na to, aby konkrétny voz bol v dobrom stave, pretože si ho brával ako brigádnik.
Namiesto 7530 eur (30*251*1,5) platíš 50 eur ročne. Ešte to môžeme porovnať s trhovým nájmom alebo s trhovou kúpou parkovacieho miesta. Platíš symbolický poplatok, ktorý nie je ani 1 % z ceny služby.
Ani diaľničná známka ti negarantuje, že nebude 20 km vedených v jednom páse s rýchlosťou 80 kmh. Ani mobilný paušál ti negarantuje že budeš mať všade signál. Ani PCL ti negarantuje že nástupiš do každého autobusu a ani permanentka do fitka ti negarantuje, že ťa tam pustia, lebo je plno. Ani paušál na Wolte ti negarantuje, že tvoja reštaurácia bude mať tvoje obľúbené jedlo. Ani frequent flyer program ti negarantuje, že letecká spoločnosť nevypreda miesta alebo že nelieta z tvojho bydliska. Ani Netflix ti negarantuje, že tvoj film tam bude. Takto tá služba funguje. Za udržiavaci a symbolický paušál máš odomknuté dvere s rizikom, že v malom počte prípadov to nebudeš môcť využívať.
Kde máš garanciu, že pri prísne regulovanom rezidenčnom parkovaní sa ti ujde lístok a nedopadne to tak, že parkovisko bude v niektorých časoch doslova zívať prázdnotou a ty budeš cvakať komerčnú tarifikaciu?
Dám ti ľahkú CBA analýzu:
1/ platí mestu, aby mohol rezidentsky parkovať.
2/ mesto berie peniaze za službu, ktorú nebolo schopné zabezpečiť
3/ mesto tým pádom sa nedovolene obohacuje, keďže nedodáva služby, ktoré má dodávať = okráda vlastného občana
Mesto mu neplatí ani cent za to že hrá hokej a neplatí mu ani cent za to, že chodí na kajaky. Podpora mesta je v tomto smere presne 0€, takže plačeš na nesprávnom hrobe.
Kamoš chce len to, za čo platí, nič viac, nič menej. Platí za rezidentské parkovanie. Teda ho má dostať. Pokiaľ ho nedostane, mesto by sa malo postarať o to, aby dostal adekvátnu náhradu. Je to služba ako každá iná.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bobitwo