Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Adam3 #251657:
DPB nepodrží nič, oni toto majú dlhodobo na háku. Zažil som pred rokmi aj také že sme prišli (meškajúcim) railjetom z Prahy, vybehol som spolu s davom ľudí pred staničnú halu o 0:29 a autobusy už odchádzali lebo toho času mali dispečéri nejakú úchylku to vypravovať o minútu skôr. Takže aj keď oficiálny čas odchodu by sme vtedy boli stihli, smola 🙂

DPB sa nekoordinuje ani s IDS spojmi, nie to ešte s expresmi.
Včerajšia skúsenosť s posledným Tatranom, pravidelný príjazd 0:24 do BA:
Do Žiliny sme prišli asi 3-4 minúty pred pravidelným príjazdom, takže sme tam zbytočne asi 5-6 minút vetrali pripravení na odjazd. Do Trenčína sme si priniesli cca 5 minút meškanie (hlavne že na papieri má tento posledný Tatran o 2 minúty kratšiu JD medzi ZA - TN). Tu som akurát začal rozmýšľať, či dispečing DPB pozdrží rozjazd keď im na stanicu príde vlak 0:29. 5 minút sme mali aj na vjazde do Trnavy. Ale nasledoval úsek o ktorom som tu už písal a teda, že jazdná doba Trnava - BA Vinohrady je celý deň 24 minút, u tohoto posledného ale grafikonista asi veril na zázraky a je tam 20. Samozrejme sme to dali za 25 🙃. Príjazd teda 0:34 na prvú koľaj a napriek tomu, že som bol o cca 20 sekúnd na Sokolskej N21 som nestihol a do Dúbravky išiel 6km peši...
Mali by tú JD posledného Tatrana zjednotiť s ostatnými, nechať príjazd na 0:33 ako je to po celý deň a nedávať cestujúcim zbytočne nádej, že tam je akurát nadväznosť na nočáky. Alebo posunúť odjazd zo Žiliny o 5 minút skôr, príjazd do Bratislavy teda 0:28 a dohodnúť sa s DPB nech minútku pozdrží rozjazd kým všetci dobehnú na autobusy.
Reakcia na: zakaznik #251655:
Samozrejme že súkromný dopravca sa nesnaží o čo najvyššiu obsadenosť ale o čo najväčší profit. Ak napr. v lietadle vieš predať 100 miest po 300 eur, tak je to lepšie ako naplniť 180 miest po 100 eur. Ziskovejšia bude tá možnosť kde ho máš prázdnejšie, ale za vyššiu cenu (samozrejme ideálne sa cez yield management snažíš to nejak vyvážiť aby si vytĺkol vysoké cestovné od ľudí čo ho zaplatia, a zvyšok zaplnil lowcosťákmi). Preto napr. večerné lety z BRU do VIE stále existujú hoci väčšinou to má load factor okolo 50%, ale väčšina z toho sú high yield zákazníci, kým rôzne údajne "populárne" nezmysly typu Košice - Dublin sa rušia hoci jazdia plné ale za cenu smiešneho cestovného.

Na železnici platí to isté. Zaplniť vlak za výpredajové ceny sa dá vždy, ale do zisku ťa to nedostane.

"Žltého" mimochodom nikto nezlikvidoval, legislatíva to ani neumožňuje, rozhodol sa odísť sám. Keby pokračovať chcel, nič by mu nebolo bránilo. Detto akýkoľvek iný dopravca. Chceš tu prenechávať diaľkovú dopravu open-access linkám, ktoré nikto prevádzkovať nechce...
Reakcia na: TomJ #251654:
Problém bol najmä v tom, že ZSSK cielila na čo najnižšiu obsadenosť a najvyššiu cenu cestovného.

Zatiaľčo súkromný dopravca s funkčnými mozgovými bunkami v manažmente sa vždy snaží o čo najvyššiu obsadenosť a tomu prispôsobí ceny.
Reakcia na: zakaznik #251652:
Ono problém IC bol aj v tom, že k nim neexistovali dobré pripoje. Čiže ak si nemal cieľ v meste, kde to IC stalo, tak si moc nezískal. Ak niekto potreboval ísť napríklad do Michaloviec, tak v Košiciach aj tak musel čakať na príchod expresu, čiže celkovo na trase BA - MI ušetril pri jazde IC vlakom 7 minút.
Reakcia na: Pajo #251650:
50 km/h. Medzi 22-6 40km/h.
Reakcia na: Dav4 #251641:
Existuje jediný spôsob, ako zistiť, či také vlaky majú alebo nemajú premávať.

Zssk anilen IC vlaky nedokázala priviesť k ziskovosti aj keď im danko zlikvidoval žltú konkurenciu. Takže to je jasný signál, že akákoľvek diaľková doprava by mala byť čo najrýchlejšie čisto prenechaná na voľný trh.
Reakcia na: samkoh #251647:
To otáčanie cez triangel je tam dočasné. Po otvorení depa sa to vráti na pôvodné zastávky.
A od Botanickej záhrady po Riviéru je aká rýchlosť? Pocitovo sa mi včera zdalo že sme išli fakt nejak rýchlo. 😋
Reakcia na: DueStage #251648:
Gratulujem, v ďalšom bode sa išlo hlavou proti múru. Verím že tie jednotky ušetrených sekúnd, ktoré sa vzhľadom na nemennosť signalnych plánov na križovatkách ani neprenesu na konečnú stoja za zvýšenú spotrebu energie a okolesnikov.
Od dnes jazdia električky po vajnorskej od križovatky s tomášikovou vo vybraných úsekoch 60km/h.
Dva dnešné postrehy z výstupišťa Depo Krasňany pre L51:
1. nemohla by sa tam presunúť zastávka N55 smer centrum s tým, že by si následne nočák v prípade, že tam niekto čaká alebo vystupuje, dal kolečko po triangli tak, ako sa teraz točí a-51?
2. Je povolené/nutné, aby to tam autobus ral cez chdnk vedľa električkových koľají?
Reakcia na: Dav4 #251644:
Teraz to myslím všeobecne. Neber osobne. 😉
Reakcia na: BA2301 #251639:
Ked racionalne uvazujem nad tym, tak spoje o 18:00 a 19:00 platime my vsetci z nasich dani, kedze Tatran je plateny MinDopom. Lenze ten pocet ludi asi nebude dostatocny na to, aby to nemalo stratu. Zatial co hotel je otazka vyberu, moze si niekto vybrat ci pojde na hotel, ku kamosovi. A ked niekto nestiha, jeho problem. Nechcem, aby sa tu kvoli 2 ludom platili z nasich dani cele spoje. Lenze to by Slovensko nesmelo vyzerat tak, ze vacsinu casu tu vladnu ekonomicki analfabeti a ked ich vymeni nova vlada tak sa to vzdy dofafre (teraz mam na mysli Sulika).
Reakcia na: BA2301 #251639:
Alebo študenti ktorí proste sa neponáhľajú ráno a zase prvým ranným by školu nestihli 🙂
Reakcia na: Dav4 #251614:
Povezú sa tým tí, ktorí odišli z Košíc okolo 19:00 - 20:00, t.j. skončili prácu okolo 17:00 a potrebujú sa dostať do Bratislavy - napríklad aj preto, aby nemuseli zbytočne stráviť noc hoteli a stratiť cestovaním celý deň. Povezú sa tým aj tí, ktorí skončia prácu v Košiciach okoli 17:00 a potrebujú niečo vybaviť v Bratislave hneď na druhý deň ráno. Ja som takto cestoval medzi Washingtonom a New Yorkom medzi dvoma pracovnými dňami - a tie vlaky neboli prázdne. Pripomínam, že Amtrak premáva vo verejnom záujme a dotovaný z federálneho rospočtu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.