Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #251150:
Nie si snob, ale zrejme mas problemy so zakladnou slovencinou, lebo si taku fikciu z mojho prispevka vytiahol za aku by sa aj bulvarny dennik hanbil.

V prispevku, na ktory som odpovedal, som aj pridal citaciu, ktoru si zrejme neprecital: "sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu".

Ktori su ti ludia ktori inu moznost ako MHD nemaju? Chudobni. A teda z tohto citatu vyplyva, ze cas chudobnych ludi ma malu hodnotu.

Cize nie, nie si snob, ale ked sa tu niekto zastava pravo chudobnych ludi aby sa niekam dostali v rozumnom case, a ty tu vystrajas ako keby som povedal ze tvoj cas nie je vzacny, to je pekne chore.
Reakcia na: Andrej #251149:
Aha, cize ja som snob, lebo som kedysi nechcel cestovat 45 minut elektrickou cez celu BA (vacsinou som musel stat celu cestu, a raz som skoro aj odpadol a museli ma ratovat, ked som vystupil lebo nesla klima, bol vydychany vzduch a zatocila sa mi hlava) + asi 15-20 minut peso na elektricku z domu a z elektricky do prace x 2 (cize denne som zabil skoro 2 hodiny cestovanim) - pricom autom mi to trvalo 20 minut, mozno 30 max a nemusel som riesit, ci mi ujde elektricka/autobus pri prestupe, alebo si sadnem, alebo ci pojde klima.

Rovnako aj teraz, ked pracujem v regione. Autobus 40 minut (nastastie ide priamo bez prestupov), ked ho ale nestihnem alebo nezastavi, dalsi ide az o hodinu. A autom som tam po dialnici za 15 minut.

Takze som dobre pochopil, ze som hnusny burzujny bohaty snob? 😃
Reakcia na: andy27 #251146:
"sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu." - A na toto si prosim ako prisiel? V com je cas chudobnych ludi menej vzacny ako podnikatelov alebo papalasov? To uz je iny snobizmus.
Reakcia na: andy27 #251146:
"sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú"

nuz len ak chces mat v meste menej aut a chces aby tu MHD pouzivali aj ludia co inu moznost maju....
Reakcia na: MatejBA #251145:
A tak to má byť. Je len otázka času, kedy sa bude aj harmonogram MHD meniť oveľa častejšie a automaticky. Technológie na to už sú.
Reakcia na: Mhr1 #251142:
Nie na trhovom, ale na EKONOMICKOM. (caps lock pre ľudí, čo nečítajú pozorne)

Mám 54, vš technického smeru a platím dosť vysoké dane. MHD používam minimálne, som ochotný na ňu prispievať, lebo zvyšuje aj moju kvalitu života. Ale to neznamená, že sa MHD nebude riadiť podľa ekonomických zásad a neprevádzkovať prázdne vozidlá, alebo nakupovať vozidlá, ktorých väčšina potom rok stojí a neprevádzuje sa. IMHO je zaviesť interval 15 minút do okrajových častí len preto, aby si cestujúci nemuseli pozrieť cestovný poriadok je plytvanie zdrojmi, najmä v dobe, keď je všeobecne dostupný internet a drvivá väčšina ho má v mobile. Zvyšok si to zistí inak, alebo bude dlhšie čakať, sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu.
Reakcia na: upravovač fotiek #251143:
Vsak ale to sa zacina diat - na mnohych uliciach s novym osvetlenim sa lampy stlmia (alebo na niektorych dedinach aj vypnu) a zosilneju ak detekuju pohyb.
Reakcia na: andy27 #251139:
Andy, pridávam jedno jednoduché vysvetlenie. Zásady trhovej ekonomiky môžeš aplikovať na niečo, čo musíš. Musíš jesť? Musíš. Musíš kupovať chlieb, maslo? Musíš. Tak ho kúpiš aj za trhovú cenu i keď predraženú. Musíš použiť MHD, vlak? NEMUSÍŠ! Máš svoje auto. Za trhovú cenu by si verejnú dopravu jednoducho nepoužil. Podobne kultúra. Musíš ísť do divadla? Nemusíš. Takže ak by lístok stál trhovú cenu, nešiel by si. Skús sa nad svojou myšlienkou ešte raz poriadne zamyslieť, aké by to malo dôsledky.
Reakcia na: andy27 #251139:
Aj verejné osvetlenie by malo svietiť iba vtedy, keď sú na ulici ľudia alebo autá. Nie?
Reakcia na: andy27 #251139:
Neviem, koľko máš rokov a aké máš skúsenosti s MHD inde vo svete. Ale ja som pracoval a opakovane sa vracal do Manchestru, kde som zažil MHD na trhovom princípe. A bola to číra katastrofa. Prečo a ako, by bolo na hodinovú prednášku.
Reakcia na: andy27 #251139:
"MHD má byť fungovať na ekonomických princípoch"

Toto nefunguje nikde na svete, nikde.
Reakcia na: andy27 #251139:
Vyťažené, nie preťažené.
Reakcia na: henko151 #251138:
Nesúhlasím. MHD má byť fungovať na ekonomických princípoch. Prečo by mesto malo páliť peniaze na prázdne vozidlá. Interval by mal byť taký, aby chodili vyťažené spoje.
Reakcia na: Andrej #251137:
Podľa mňa sa zhodneme všetci, že MHD vo veľkých mestách by mala byť taká, že cestujúci nemusí riešiť cestovný poriadok, proste príde na zastávku a niečo mu príde.

Avšak, v okrajových častiach a na menej silných spojeniach to podľa mňa nie je možné zabezpečiť. Preto by verejná doprava mal byť taká, že keď aj ponúka dlhšie intervaly (napr. spomínaný 15-min.), tak treba zabezpečiť, aby keď naskočíš na prvý spoj, tak už pri prípadných prestupoch by si nemusel čakať 14-minút na prestup, lebo "tesne" nevychádzajú prestupné väzby. Alebo, že máš druhú linku v 20 min. intervale a potom ti vychádza pri prvom spoji v hodine napr. prestup 5-min.,pri druhom spoji. 10-min, pri tretom čakáš 15-min a pri štvrtom ti pred nosom újde. To potom značne zmenšuje možnosti spojení medzi dvomi bodmi, ktoré nie sú na jednej linke a zároveň to zväčšuje v čase jazdy medzi IAD a MHD.

Ak ale máš linky, ktoré na seba pekne nadväzujú, tak je väčšia šanca sa jazdnou dobou priblížiť IAD. Jediným mínus teda zostáva iba tá sloboda, že nemôže odísť v danom momente, kedy si povieš. Ale tak ak ideš z domu, vieš odísť z domu, tak aby si nečakal dlho na zastávka.
Reakcia na: Vladimír #251111:
Prosím pošli tú štúdiu, lebo o tých výsledkoch mám vážne pochybnosti. V Bratislave sa dá prejsť cez celé mesto autom za 30 minút - neexistuje že by si ľudí prilákal na MHD keď budú musieť čakať polovicu toho času na spoj, a ešte v 35 C horúčavách. To už aj cesta elektrickou kolobežkou je oveľa výhodnejšia, napríklad z Karlovky na Račianské alebo Trnavské mýto sa dostaneš za 20 minút.
Reakcia na: Ike #251135:
Naspamäť nikto, to je jasné.
Ale ak niekto pravidelne cestuje, napr. linkou 49, ktorú si uviedol, tak si dve písmená zapamätá.
Ak pôjde linkou, ktorú využíva iba občas, tak si pozrie vysvetlivku v CP.
Reakcia na: B K #251134:
Odpovedz si, koľko ľudí pozná skratky v cp naspamäť.
Reakcia na: Ike #251131:
Prečo by nemohlo byť indexové písmeno zhodné s písmenom v CP?
Prichádza mi 49n (v CP vidím, že končí na NÚSCH), 49s (v CP vidím, že ide po Saleziánov).
Pastelkovať linky je prežitok šotoušov, ktorí nemali v detstve farbičky. Praktický prínos pastelkovania ocení 1 z 50 cestujúcich.
Reakcia na: MatejBA #251132:
Treba sa opýtať DPB. Všetko sa zdá jasné, ak uvažujeme len tých cestujúcich, ktorých sa vetvenie týka, ale ak zohľadníš všetkých cestujúcich, môžeš vytvoriť aj problém. Ja na to v podstate nemám názor ale kvitujem, že sa nevymýšľa rýchle a uponáhľané riešenie.
Reakcia na: Ike #251131:
A co tak zacat rozmyslat nad vyuzitim farebnych displejov, ktorych je viac a viac. A pre zelene dot-matrix sa moze pouzit inverzny ciel pre alternativnu trasu. Nemame tu vela liniek s viac ako 2 vetvami/konecnymi na jednej strane linky, pokial viem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.