Súhlasím. Hlavne ide o to aby tie prístrešky mali jedného pána, rovnako ako lavičky či odp.koše, aj keď tam ich zvýžajú pracovníci DPB. teda asi nespadajú pod mesto.
V Košiciach sú zastávky MHD, kde stojí aj regionálka a regionálni dopravcovia tam nemajú svoj označník (obvykle sú to zastávky, kde stoja iba vybrané spoje a boli zriadené iba v posledných 2-3 rokoch).
Aj také prípady sa dajú nájsť na Slovensku. V Trenčíne majú regionálne linky zvlášť označník od liniek MHD, detto Žilina, Košice. V podstate okrem IDS BK, Nitry a miest, kde rovnaký dopravca obsluhuje aj MHD aj regionálnu dopravu sú všade dva označníky.
No vidíš, pritom je to tak, že ako sa DPB nestará o lavičky a odpadkové koše, tak sa nestará ani o prístrešky. Je to mestský mobiliár, preto sa o to má starať samospráva, ako všade vo svete. Či ako ak budú na zastávke zastavovať traja dopravcovia, bude sa každý z nich starať o jeden prístrešok a vstup doň bude len pre jeho cestujúcich alebo o 1/3 prístrešku?
Označníky sú iná vec, tú má dopravca v správe na základe zákona.
Nevie niekto, či bude z električkovej zastávky Južné mesto viesť priama cesta k zastávke Labutia? Ak by tam totiž viedla, tak by sa tam rovno mohla predĺžiť časť spojov linky 93 z Južného mesta.
Myslim ze to bude v tom, ze vsetko desatrocia stagnovalo a bolo dimenzovane na vtedajsie potreby a teraz tieto skokove narasty ziadna cast celeho toho zeleznicneho retazca nezvlada. Buducnost to ma taku, ze vsetko od vyrobcov vozidiel cez spravcov infrastruktury az po to, ako pouzivaju dopravci personal, sa novej situacii postupne prisposobi, len este nejaky cas bude takyto chaos.
Zákazníka nezaujíma koho sú prístrešky. V rámci servisu by mali mať jedného "pána". Prístrešky DPB aj mestské by mali byť prevedené všetky pod DPB, tak ako sa stará o označníky, lavičky a odp.koše na zástavkách, mal by mať pod palcom všetky prístrešky. Automaty na CL sú dúfam majetkom DPB. Čistý bordel toto.
Inak, ako môžu využívať prístrešok nikoho? Myslím ten na parkovisku hradu Devín. Ten je dokonca na súkr.pozemku. Niekde sa to spomínalo.
Tak ale hlavne v Nemecku je infraštruktúra úplne inde detto aj v Česku...
Áno majú tam viac štrajkov ale .. tu je problém hlavne neudržba strojov a tratí
zeleznica je relativne velky moloch s velkou zotrvacnostou, takze ak zoskrtas vydavky na udrzbu a pod. (ktore su ale aj v tej minimalnej verzii fakt ze nemale), tak sa Ti to prejavi az o hodne rokov (a tu vladnucu garnituru ktora takto "usetrila" to v podstate nema sancu postihnut), no a kedze aspon u nas sa takto funguje uz niekolko desatroci, tak sa to uz zacina aj vyraznejsie prejavovat....
Vlaky meskaju aj v Nemecku dost vyrazne. Otazka znie, aku ma zeleznicna doprava v Europe buducnost, pri takychto meskaniach, odrieknutiach, poruchach, strajkoch...? Mala to byt kostra prepravy obyvatelov EU, ale zda s ami ze to skor kolabuje. Neviem kde je problem. Ci v rapidnom naraste cestujucich, ci v uz nedostatocnej sieti...
Za to na železnici po postcovidovom náraste už medziročne klesajú počty cestujúcich. To už je dopad reformného GVD, ktorý síce na papieri je super, ale pre ostré obraty a výraznú poruchovosť či absenciu prevádzky schopných strojov sa nedodržiava a meškania sú veľmi výrazné naprieč krajinou: denne sú odrieknuté aj desiatky vlakov (najviac Horné Kysuce a okolie Bratislavy) + čoraz viac rozšírený SVS + už len 1 vlakvedúci aj v okolí hlavného mesta, takže aj štatistiky klamú.
Slovšport prístrešky naozaj nepatria DPB ale mestu. DPB spravuje len prístrešky na električkových zastávkach (mimo JCD) a tie nové eurofondové. Tá plechová búda je kto vie koho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mano