Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #248999:
Z Palisád na Štefánikovu sa historicky jazdilo cez Tolstého, párkrát som tade šiel, keď to ešte bolo zadrôtované, neviem, či to ešte dnes značenie dovoľuje.
Reakcia na: Viko #249001:
Toto je uvedené kde?
Reakcia na: samkoh #248999:
Tento rok jazdila 44 odklonom z Palisád po Štefánikovej a Šancovej na Karpatskú, takže pri rôznych mimoriadnostiach sa to dá. Samozrejme, musí byť križovatka Palisády x Štefánikova riadená policajtom.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/22655/Kr%C3%A1tkodob%C3%BD-odklon-liniek-MHD-v-centre-mesta
Reakcia na: Viko #249001:
Čiže ak je niekde nehoda a mohol by to obísť inou ulicou, tak nesmie?
Reakcia na: TomJ #248996:
Aj degeše a baterkáče môžu ísť len tam, kde papierovo existuje dráha (bez ohľadu na troleje).
Reakcia na: samkoh #248998:
Hej, ale nebral som to tak že problémom je čas, skôr dopady na vozidlo. Stiahnutie palíc je možné za jazdy. Čas sa stráca len pri nasadzovaní, a to snáď aj stačí spraviť po príchode na Kolibu v rámci času na technológie.
a aj keby sa nejako vyriešilo odbočenie z palisád na štefánikovu, neviem si predstaviť odbočenie spod stanice na karpatskú bez úpravy signálneho plánu, ktorý je už teraz napätý a urgentnejšie je vyriešenie odbočenia z karpatskej na račko, než spod stanice na karpatskú.
Reakcia na: 810zssk #248989:
aj keď zapína baterky, dáva palice dole a keď vypína baterky, dáva palice hore, nie? A ak teda prvá veta platí, tak minimálne pri natrolejovaní nejaký čas stratí.
Reakcia na: TomJ #248996:
Predpokladám že je to legacy časov kedy sme o degešoch a baterkáčoch ani nechyrovali a nikoho to ani pri vydávaní novej vyhlášky nenapadlo zmeniť.
Reakcia na: 810zssk #248995:
Tak to zasa musel vymyslieť nejaký inteligent. Pri električkách to dáva zmysel, lebo môžu ísť len tam, kde sú koľaje. Pri trolejbusoch to postráda logiku. Aj keď klasický trolejbus tiež môže ísť len tam, kde ide vedenie, oveľa rozumnejšie by bolo v prípade, že chcem, aby trolejbus išiel niekde, kde ostatní nemôžu, použiť dodatkovú tabuľku "okrem trolejbusov", ako tváriť sa, že t-bus môže ísť hocikam a čakať, kedy to spôsobí prvú nehodu.
Reakcia na: pavol86 #248992:
Zákon o cestnej premávke aj súvisiaca vyhláška platia aj pre trolejbusy a električky, hoci sú to dráhové vozidlá, pokiaľ nie sú na vlastnom telese. Avšak daná vyhláška vylučuje platnosť uvedených značiek pre tbus a električky. Takže vyhláška ako taká platí, len sama stanovuje že dané značky neplatia.
Reakcia na: N/A #248991:
A to si sa prosím dočítal kde? Áno, už sme to tu riešili, platí to všade pretože neexistuje ustanovenie ktoré by danú vetu redukovalo na segregované trate.
Reakcia na: pavol86 #248992:
Áno. Ale podľa toho, čo píše Bobinko, to platí, len ak ide trolejbus po segregovanej trati, čo v prípade Palisád (kvôli ktorým táto diskusia vznikla) neplatí, čiže tam trolejbus nemôže odbočiť vľavo na Štefánikovu, pokiaľ mu to policajt riadiaci križovatku nedovolí.
Reakcia na: TomJ #248990:
v zakone sa jasne pise "Značky o smere jazdy neplatia pre električku a trolejbus." a nie znacky neplatia pre trolejbus ale iba ak nejde do kolizneho smeru alebo podla uvazenia vodica alebo podla toho ako sa vodic vyspal. takisto zakazove znacky neplatia pre trolejbus takze moze ist aj do jednosmerky v protismere. trolejbus je v slovenskej legislative drazne vozidlo - platia prenho zakony o drahach. tak ako pre elektricku ktorej je jedno kde su ake znacky, ide tam kde su kolaje.
Reakcia na: TomJ #248990:
Bolo to 100x riešené. Tá veta platí na segregovanej trati.
Reakcia na: Miro #248988:
Ale predpokladám, že vodič trolejbusu si nemôže len tak odignorovať značku, lebo veď preňho neplatí a odbočiť si v križovatke do kolízneho smeru alebo si odbočiť dajme tomu v protismere do jednosmerky.
Reakcia na: samkoh #248986:
Platí to aj pre baterkáče, alebo len originál degeše? Lebo ja som mal za to že problémom je to štartovanie agregátu.

Akokoľvek, aj keby to pre baterkáče platilo, určite to nie je hodné investície do tých spojok.
Reakcia na: samkoh #248987:
"Značky o smere jazdy neplatia pre električku a
trolejbus."
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2020/30/20220330_5227681-2.pdf

A iste by to šlo za asistencie polície.
Reakcia na: Urbanway 2423 #248985:
a na štefánikovu z palisád neodbočíš, lebo prikázaný smer a hustá premávka.
ad degeše: ale aj pre ne je lepšie nemusieť sťahovať a po cca. 50 metroch znova nahadzovať palice.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.