Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #246738:
Pri trolejbusoch s pomocným pohonom je vlastne úsek mimo vedenia tiež nejako braný ako "dráha"? A ako sa to rieši napríklad počas maratónskych výluk? Musí sa vopred na drážny úrad nahlásiť trasa trolejbusu mimo vedenia alebo ide proste na čierno? Občas tiež vidím duobusové ZV prejsť na agregát po Krížnej medzi TrMy a Legionárskou. Toto by bol v prípade kontroly tiež prúser?
Reakcia na: SixSixTrooper #246736:
Veď o tom hovorím. Dnešné trolejbusy sa vyrábajú veľmi často s baterkami alebo iným nezávislým pohonom, tak aspoň tieto by podľa mňa už mali byť v kategórii autobusov. Ako píše BA2301 v príspevku #246733, vyriešila by sa tým "šedá oblasť jázd mimo trolejov".

Sú štáty, kde majú aj trolejbusy normálne ŠPZky, a teda sú zrejme rovnoprávne s autobusmi.
Reakcia na: Ike #246734:
Ike, nepi už tolko 🙂
Reakcia na: Miro #246735:
Rozdiel z pravneho hladiska. Tbus daleko neutecie. Otazka ci sa to nezmeni pri baterkovych.
Reakcia na: BA2301 #246733:
A prečo by trolejbus a autobus nemohli byť úplne rovnoprávne? Tým skôr, že dnes u niektorých vozidiel je ťažké rozhodnúť, či je to trolejbus s pomocným pohonom alebo elektrobus s dobíjaním z troleja.
Reakcia na: BA2301 #246733:
A vodeetchee be sa na zastavkee kde končí traktchnee fedenyeah stryeahdalee? Nebolo be tho mots drahee?
Reakcia na: 3pa3ck3 #246723:
Zaujímalo by ma, prečo sa parciálne trolejbusy u nás nedajú zaregistrovať ako dvojcestné vozidlá. V tom prípade be mimo drôtov, presnejšie, keď nie sú pripojené na drôty, boli normálnym autobusom a teda by ich mohol viesť autobusár. Vyriešila by sa tým aj šedá oblasť jázd mimo trolejí, keď je skôr vedou dohody ako práva, že sa tie úseku pokladajú za trolejbusovú dráhu.
Dávam do pozornosti: V susednej Viedni koncom leta až v priebehu jesene tohto roku končia u Badner Bahn staršie električky typu WLB 100 od výrobcu SGP Simmering z 80. rokov min. storočia. Budú komplet nahradené novými modrobielymi električkami Alstom typu TW500 z ktorých už časť jazdí, celkom má byť dodaných 30 vozidiel tohto typu (z toho už asi 18 nových jazdí dnes, 12 ks ešte dodajú). Takže kto má záujem si urobiť výlet napr. do okolia Wien Meidling kde jazdia na spoločnej trati s mestskými električkami po terminál Schedifkaplatz cez Philadelphiabrűcke by nemal rozhodne vyčkávať......jazdia v dvojiciach spolu s novším typom WLB 400.
Plus jedno nb12 pred 2 tyzdnami
Reakcia na: Depebe #246728:
Tak yo by som videl to zalozne vozidlo 3 razy za tyzden...
Reakcia na: BielikR #246726:
Ten otokar čo si si všimol bolo určite záložné vozidlo.
Reakcia na: BielikR #246726:
Na 83 a 84 bolo tento týždeň už asi všetko.
V poslednom case som si zacal vsimat na 83 alebo 84 otokar. Neviete ako sa tam vypravuju vozidla ked nemame uz vela MBCapacity? Navyse ta farba linky biela a modra vyzeraju zaujimavo, doteraz tam bola iba zelena a cierna. 🤣
Reakcia na: SixSixTrooper #246709:
a načo ? na tretej dopravnej je vozopark v takom stave že tam už radšej nikto nič negarantuje
Reakcia na: 3pa3ck3 #246723:
Bol to samozrejme vtip 🙂
Reakcia na: 810zssk #246720:
Skús poslať tento návrh na Dopravný úrad, čo Ti naň povedia 😃
Reakcia na: Andy #246719:
To sa deje už teraz, viacero autobusárov sa konvertuje na pavučinárov
Reakcia na: 810zssk #246720:
Tak ako vodici 4ky na Trnavskom Myte?
Reakcia na: Andy #246719:
Však sa to dá riešiť striedačmi. Na úseku pod drátmi pôjde pavučinár a na zvyšok trasy to prevezme vodič autobusu, však na baterky sa s tým jazdí rovnako ako s abusom 😀😀😀

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.