Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #244978:
Okrajove casy su uplne najhorsim prvkom v celom PDO. Odchod alebo dva navyse vecer by zniesla snad kazda linka. Fascinujuce je ukoncenie Ex napolceste vo vselijakych Mikulasoch, lebo keby dorazil do Bratislavy o pol jednej, tak by sa urcite prinajmensom zrutil vesmir.
Reakcia na: marek1978 #244980:
Ja pevne verím že koncept "pár vlakov, jeden ráno a jeden večer" s týmto PDO definitívne opúšťame.
Reakcia na: Ike #244975:
Chyba mi tam na juznej strane do KE nejaky par ex vlakov, jeden rano a jeden vecer a takisto nejaky ex vlak BA-BB-Mlynky(Margecany) rano tam a vecer spat, aby sa dalo dostat cca do 5.-5,15 do Slovenskeho Raja a okolia z BA aspon v sezone maj-oktober, nakolko to zastavovanie po novom v kazdej dedine je otras.
Dnes sa mi za ten rok Arrivy prvý krát podarilo ísť autobusom s funkčným hlásením zastávok (rozumej, bolo ho počuť). Bolo milé prekvapenie zistiť, že pri určitých zastávkach je k názvu zastávky pripnuté aj hlásenie o zastávkach na znamenie a povinnosti stlačiť STOP tlačidlo.
Reakcia na: Ike #244977:
Ďakujem.

Inak pozerám znova ten PDO a až teraz som si všimol že v prvej etape sa ráta s hodinovým taktom na Ex1 (BA-KE). To by bolo veľmi výrazné a významné zlepšenie (aj keď ja osobne by som navrhoval linku vetviť striedavo do KE/PO), tak som zvedavý či sa to naozaj od 2024 podarí. Príde mi to trochu scifi 😃

Musím ale povedať že hoci celkovo je ten PDO veľký posun vpred, tak obdivujem tvrdohlavosť s akou sa tvorcovia bránia zavedeniu normálneho rozsahu dopravy vo vzťahu k okrajovým časom. Úplne najviac ma fascinuje že hoci sa už konečne dospelo k poznaniu že regio linky okolo BA by mali mať celodenný takt 30 minút, tak na víkendy tam stále kreslia 60 minút... nechápem.
Reakcia na: 810zssk #244976:
To by nesedelo na ostatné (aj keď v texte to tak je) 😂 Prímestský
Reakcia na: Ike #244975:
Čo znamená prefix P? Pomalý vlak? 😀
A tie R čísla majú nejakú šancu byť aj výhľadovo celorepublikové, ako je to v Česku? Podľa toho rozptylu hodnôt tipujem, že skôr nie...
Reakcia na: CePo #244968:
"BID nebola ochotna poskytnut vlakove data"
Pochopiteľne, keďže BID nie je pôvodcom a teda ani vlastníkom dát, tak ich poskytnúť nemôže. Dokonca nimi vo vhodnej spracovateľnej forme ani nedisponuje (asi 2x sa pracne opísali, ale je s tým toľko práce, že ten výsledok tomu nezdopovedá).

Návrh na zlepšenie mám - zobrazovať všetky linky len v ich oficiálnych trasách, bez ohľadu na jednoduchosť spracovania v zvyšných úsekoch. A ak je záujem zobrazovať aj iné vlakové trasy (napr. Rakúsko), tak ich dať do osobitných liniek bez označenia a tieto nezverejňovať do VZT.
Reakcia na: david1 #244971:
Bude vylukovy grafikon, možno aj NAD, a tiež rozviazane pripoje v Galante.
Problém skôr bude budúci týždeň ešte bez vylukoveho grafikonu, ale už s výlukami.
Reakcia na: samkoh #244958:
Budúci rok budú možno spoľahlivejšie regio busy ako vlaky na 130.. Pôjde sa jednokoľajne od Trnovca pre reko trate. Všetko diaľkové bude meškať a osobáky predbiehať. Už teraz sú tam výluky cez deň.
Prečo z CP S50 zmizla poznámka o prejazdoch na S20?
Reakcia na: CePo #244961:
Ok .,len minulý rok to tak bolo a bolo to prehľadnejšie. Ja by som to zapracoval do jedného a vyriešil poznámkami. R60 nezastavuje v úseku BA-Vajnory až Sládkovičovo a je to vybavené.
Reakcia na: Valec #244967:
Dvojity pristup je tu preto, lebo do Komarna su len osobaky a par REX a vcelku prehladne kalendare. Ale potiahnut S50/R50 do Trencina by zabralo vela prace navyse, najma kvoli rychlikom a ich prevadzkovym rezimom, a to by vyrazne zvysilo narocnost na udrzbu. Udrziavat R50 v dnesnej podobe bude narocne v pripade vyluk alebo obmedzeni. Kazda dalsia zastavka to zhorsi. Pri S70/R70 je to len minimum roboty navyse. Ja to udrziavat nebudem, takze ak by si admin sekcie povedal, ze chce mat R50 do Trencina a je ochotny to manazovat, nie je problem.

Zmatok by bol odstraneny, keby existovala ochota poskytovat data. Podotykam, ze ani BID nebola ochotna poskytnut vlakove data, ked o ne kolegovia ziadali v minulosti.

Ak mas navrh na zlepsenie alebo aspon sprehladnenie, zhodnotime a zapracujeme.
Reakcia na: CePo #244965:
Ja tu vidím dvojitý prístup - niektoré linky majú CP skutočne len v rámci trasy linky (R50) a niektoré majú v trase celej trate (R70). Tomuto síce nerozumiem (rovnako môže byť zaujímavá informácia o vedení vlaku do Komárna ako aj do Trenčína), ale je to rozhodnutie prevádzkovateľa webu. V čom však problém vidím je to, že mnoho ľudí považuje web iMHD.sk za oficiálnu stránku a bude v praxi prinášať problémy - zmätok cestujúcich, ktorá linka kam ide. O to viac, že každá linka je iná.
Reakcia na: Joyki #244962:
Opravene, vdaka.
Reakcia na: Valec #244963:
Ak by IDS BK oznacenie zodpovedalo len trase, tak ostavajuca trasa by bola v samostatnej linke a tie by trebalo previazat, aby fungoval vyhladavac spravne. Navyse by navstevnici webu museli klikat cez dva CP. Druha moznost je zduplikovanie celej trasy v samostatnej linke, cize cast spojov a cast ich tras bude zduplikovana. Oba pripady su problemom pri rucnom udrziavani dat.

R20 bola povodne len dvojzastavkova a cela trasa do Viedne bola zduplikovana, no padol navrh to spojit do jednej linky R20, aby sa to lepsie udrziavalo.

AT2 je prevzate oznacenie zo ZSSK knizneho cestovneho poriadku. Kludne moze byt nazvane inak, povodny zamer bol REX6. AT2 vsak bolo odsuhlasene a nekoliduje so ziadnym IDS BK oznacenim.

Dalsim z dovodov, preco bola zvolena prave napr. S70 pre celu trat 131 je ten, aby vozidla ukazovali na vnutornej tabuli prestup na linku S70 a nie 131 alebo nejaku inu imhd vymyslenu linku.

Ak by boli k dispozicii legalne a zaroven aspon z velkej casti validne data v hociakej strojovej podobe, vie sa spravit automatizacia a teda mozeme mat linky, ktore zodpovedaju IDS BK oznaceniu a potom linky, ktore su nejakou logickou trasou s inym oznacenim. Pri rucne vytvorenych linkach sa preferuje jednoduchost administracie.
Reakcia na: david1 #244960:
Práveže pri linke R60 celá trasa je, zatiaľ čo pri linkách R70 , R20 a AT2 sú aj úseky navyše. Žiadna linka R70 Dunajskú Stredu ani Komárno neobsluhuje, rovnako neexistuje žiadna linka AT2.
Reakcia na: CePo #244961:
A prečo sa pri vlakových linkách využilo označenie aj pri trase za hranice IDS BK? Áno, vlak tam síce ide, ale linka ako taká v celej trase nie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.