Reakcia na: J #24492:
Nie, ale vsetky maju akusticke hlasenie zastavok a (samozrejme) palubak. Co sa tyka elektronickych transparentov, prave bol vyhlaseny vysledok vyberoveho konania na dodavku sad transparentov (1 dopredu, 1 na bok, 1 dozadu, 1 dovnutra) do 50 vozidiel. Vyhrala ho firma RG Mielec (Zaklady mechanyki precyzyjnej sp.z.o.o. Mielec, PL). Vzhladom k tomu, ze 34 vozidiel uz displejmi vybavenych je a celkovy stav vozidiel je okolo 100 (po odratani dielenskych vozidiel, vozidiel urcenych na vyradenie a pod.), tak celkovo 84 zo 100 vozidiel bude mat elektronicky displej. Samozrejme, ak sa budu kupovat nove vozidla (tohto roku pravdepodobne 5 ks), pridu uz z vyroby s elektronickymi displejmi, takze sa to cislo este zvysi.
Teda do takych 2-3 rokov by i uz nemal v pravidelnej premavke v Presove vidiet ani jeden voz bez displeja. Uz i dnes je zriedkavostou vidiet v Presove voz bez displeja mimo spicky (ak sa nejedna o 15Tr).
Vladimír
Napríklad z Dúbravky ide L1 s cieľom VOZOVŇA JURAJOV DVOR. Čo to znamená?
a) že na prvom možnom mieste sa od trasy odpojí a najkratšou cestou ide do vozovne? (napr. tunelom a Špitálskou alebo z Štúrovej na Špitálsku)
b) že na poslednom možnom mieste sa od trasy odpojí a najkratšou cestou ide do vozovne? (miesto zastávky TU zastaví na Floriánskom nám. a ďalej do vozovne)
c) vykoná celý spoj a potom ide do vozovne? (po
Ak by tam mali byť ďalšie texty typu "cez", tak to už naozaj môžeme číslo linky vyhodiť.
Hlavnú stanicu, ďalej otočka a do vozovne)
Okrem toho, ak by ako číslo bola zvolená linka, ktorá okolo vozovne jazdí a jazdí ďalej, dochádzalo by ku konfliktom s cestujúcimi - číslo by ich naviedlo na myšlienku, že spoj ide riadne.
Ja najčastejšie cestujem električkou v Košiciach a som plne spokojný s tamojším systémom. Žiadne číslo, len nápis DO VOZOVNE (najkratšou trasou).
Samozrejme v BA je vozovní viac (dve), takže info by musela mať aj názov vozovne a nakratšia trasa pri bratislavskom vetvení tratí v centre nemusí byť každému jasné. Preto ešte raz - VOZOVŇA XYZ cez A / cez B