Reakcia na: shaggy #242262:
Účtovne idú výnosy z tržieb Arrive. Ale výnosy sú nižšie ako náklady a keďže Arriva nejazdí tam a vtedy kedy chce (ako bežný podnikateľ) ale jazdí kam jej to nakáže kraj, kraj posiela Arrive transfer (asi štvrťročne?). Transfer je nákladom kraja a výnosom Arrivy, takže končí v zisku. Kraj z tohto žiadny výnos nemá, ale keďže výška transferu nepriamoúmerná k počtu cestujúcim, čím viac cestujúcich, tým menší náklad pre kraj a tým lepší hospodársky výsledok pre kraj.
Pokuta bude výnos pre BSK, ktorý (predpokladám) je mimoriadnym výnosom, s ktorým sa v rozpočte nepočíta. Pokuta navyše nie je určená na prevádzku BSK, ale ako "výchovný" mechanizmus. Preto by bolo fér, keby tento výnos kraj hneď pretavil do nákladu v podobe "ospravedlnenia" pre cestujúcich. Ak to skrátim, vlastne by Arriva zaplatila pokutu svojim zákazníkom za nedodanie adekvátnej služby.
lucky89
KOMPENZÁCIE
➡ Mesiac zadarmo pre majiteľov 30 a 90-dňového predplatného cestovného lístka.
➡ Dva mesiace zadarmo pre majiteľov ročnej električenky.
➡ Bezplatný predplatný lístok bude vygenerovaný automaticky.
➡ Tieto kompenzácie sa týkajú majiteľov električenky s aspoň jednou regionálnou zónou v termíne od 15. 11. 2021 do 31. 01. 2022.
➡ Cestujúci, ktorí električenku nevlastnia a boli zvyknutí si lístky kupovať u vodiča, budú jazdiť celý január zdarma.
Ci?