A nemohlo by sa pri rozdelení modernizácie na viacero úsekov stať to, že by musela byť trať dlhšie zatvorená, ako keď sa to robí celé naraz? Osobne si viem predstaviť rozdeliť modernizáciu na 2 úseky a to R. mýto - Depo Krasňany (tu by mohla byť ostrovná prevádzka linky 3 do Rače) a Depo Krasňany - Rača.
Hlavne to nebude treba. Ja osobne predpokladám, že na plný režim školský rok v celej sieti sa dostaneme pravdepodobne v druhej polovici septembra, keď sa otvoria prezenčne aj vysoké školy. Dovtedy to bude zrejme v prázdninovom alebo inom modifikovanom režime.
Veď samozrejme, že to je potrebné opraviť, ale nerozumiem, prečo by sa v horizonte 5 až 10 rokov nemala modernizovať. Možno sa treba vykašľať na grandiózne veľké modernizácie a tieto úseky projekčne pripraviť v menších balíkoch: napríklad Račianske mýto - Pionierska, Pionierska - Garda, Garda - Vinohrady. Pri železničných projektoch EÚ tlačí, že sa majú robiť menšie úseky. Neverím, že celá modernizácia by stála na tom, že sa bude môcť robiť len celý úsek od Račka po Komisárky.
V roku 2014 sa pritom presne ako opisuješ opravovala Račianska radiála medzi Ursinyho a Pionierskou. Na dvoch miestach je to dodnes vidieť, že vďaka tej rýchlej výmene podložia sú dnes tie úseky plne zjazdné bez obmedzenia traťovej rýchlosti. Keďže Račianska sa v tomto úseku najbližších 5-10 rokov modernizovať nebude, aj takáto drobná oprava všetkých blaťakov bude výhodná.
Skôr by zaujímalo, či sa vôbec niekedy vráti interval 4 minúty po celý deň na električkových linkách? Ok, nateraz by stačil 4/5/7,5 ale neskôr by to malo byť 4 celý deň a večer 7,5. Môj odhad pri súčasnom vedení DPB tak najskôr 1.6.2021, keď sa skončí výluka na Americkom, aby grafikonisti nemali zbytočne moc roboty
Ja som to nedával ako príklad. Ale rozdiel tam je aspoň v tom, že ŽSR na blaťák po istej dobe naženie traťovákov s čakanmi a lopatami a tí spravia improvizované odvodnenie v rámci svojej pracovnej doby, kdežto DPB blaťáky rieši len kompletnou rekonštrukciou radiály z eurofondov za 70 mil. €. Pravidelná údržba - neznámy pojem (u oboch). Chcelo by to nejaký UHP aj pre samosprávy...
to by som si nedovolil tvrdit, blataky sa vyskytovali v kolajovej sieti uz aj predtym ako zacali jazdit skodovky; ine rozlozenie je uplne jedno, podstatne su maximalne osove tlaky (takyto udaj som vsak aspon tu v databaze vozidiel nenasiel)
Keby toto platilo, celé ŽSR by už bol jeden veľký blaťák.
Btw. pri reko KV bolo vidieť a je aj dosť foto tu na imhd príčinu tých blaťákov - rôzne inžinierské siete, ktoré boli vedené cez spodok trate a nakoniec tak zostali aj pri poslednej reko a pri menšom zanesení štrku bránili odtoku vody, ktoré zo začiatku ako tak fungovalo.
Takže blaťák sa nikam nepresunie. BA len robí nekvalitne už samotnú realizáciu projektov a údržbu nerobí vôbec...
Tie blaťáky už značia skôr pretrvávajúci problém s podložím, čo už podbíjanie nevyrieši. Mohlo by sa to vyriešiť tak, že sa blaťák kompletne rozoberie a položí tam trať nanovo, ale po väčšom daždi sa urobí o 5 metrov ďalej.
To treba kompletne celé aj s podložím prerobiť.
Prax v BA (ale napríklad aj v Košiciach, kde je to ešte vypuklejšie) je čo pamätám taká, že údržba sa vykonáva výhradne rekonštrukciou, medzi rekonštrukciami sa to proste necháva chátrať a opravujú sa len veci, ktéré by trať zatvorili a mám pocit, že žiadna výmena vedenia na tom nič nezmení, keď to sabotuje stredný manažment, ktorý je tam zabetónovaný, nanajvýš si prehadzuje miesta medzi sebou.
no mne je prave z tychto dovodov ten otvoreny zvrsok aj sympatickejsi, ale bohuzial prax v BA je taka aka je....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider