Reakcia na: TomJ #232820:
Moc nechodím momentálne tým smerom... hlási prestup na linku x5 do Dúbravky...
. Čo znamená, že u niektorých linkách došlo k nárastu počtu prepravených, keďže sú nejaké návozy a odvozy na staniciach, Šamorínsko a Stupavsko si tiež prilepšilo, lenže aj áut pribudlo, a celkovo obyvateľov v regióne, teda ten pomer nie je vyvážený, a neviem či sa mení pomer VHD (idsbk) : IAD. Ten nárast počtu prepravených by som teda až tak veľmi nepripisoval k tomuto "úspešnému" projektu IDS BK, lebo Senecko sa napríklad vyprázdnilo v busoch, pričom vlaky nestíhajú.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/82270/Cestovny-poriadok-vyplyvajuci-z-prieskumu-obsadenosti
A hlavne som zvedavy, co to spravi s poctom cestujucich a mnozstvom aut.
Valec
Takt je dobrá pomôcka, ale jeho výhody sa prejavujú najmä tam, kde je interval krátky (viď na tomto webe spomínaná nórska štúdia doporučujúca intervaly do 15 min.). Ale pri polhodine a viac nie je vždy lepší, ako pôvodné rozloženie odchodov. Čo máš z toho, že autobus ide v takte ak ti príde z dediny do okresného mesta ale v úplne nevyhovujúcu dobu. Pre tých, čo prestupujú na vlak je to fajn, ale pre tých, čo v danom meste končia to vyhovovať nemusí. A potom musíš pri plánovaní zvažovať, v ktorej skupine je koľko cestujúcich, či vychýliť odchod, alebo požiadavky niektorých zanedbať, aký to bude mať vplyv na obrat vozidla a pracovný čas vodiča... a množstvo ďalších aspektov, ktoré nikto z tohto fóra nevidí.