Reakcia na: Mike #230551:
Podľa mňa by Šamorín tiež mal zmysel. A ak jeho "poza letisko niečo do satelitov" znamená trať Ružinov - letisko - Vajnory - Chorvátsky Grob - Pezinok, tak tam by sa tiež dalo uvažovať (aj keď asi len v úseku Vajnory - Pezinok).Z môjho pohľadu je kľúčové zabezpečiť nie len na trati 131, ale aj okolitých tratiach pri BA dostatočnú kapacitu na vozenie Os v intervale 30 minút + posilové REX v špičke + na 110, 120 a 130 aj diaľková doprava. Na druhom mieste vybudovanie trate cez Groby (Vajnory - Pezinok cez Čiernu vodu) a napokon koľajové prepojenie centra (!) Bratislavy s letiskom Viedeň (či už cez Wolfsthal, alebo Kittsee). To by za mňa boli také tri najdôležitejšie projekty.

S499.1023
1) Tie percentá ciest a prepravných výkonov sú platné pre celé Slovensko, takže zahŕňajú stovky obcí bez železnice.
2) Diesel pod drôtmi nie je drahý, to je šotoelektrofilná dogma, stojí predne toľko ako diesel na wireless trati. Priamy vlak do BA Hbf. má iné problémy - nedostatočnú kapacitu trate medzi Zohorom a BA Hbf.