Reakcia na: Ike #227881:
Týždeň mobility určite nie je len o bicykloch, ale je aj o nich. Cyklista tu bol ohrozený a obmedzený, nie trolejbus - keby to bolo naopak (a občas to býva, samozrejme, sú aj idoti na bicykloch), staval by som sa k tomu rovnako. Podľa teba by si cyklista mal dať "5 minút pauzu" vždy keď ho dobehne autobus? A keď potom príde ďalší autobus tak čo? To je v podstate likvidácia cyklistickej dopravy, lebo keby tak mali ľudia jazdiť tak to ten mód dopravy zásadne spomalí, prípadne úplne znemožní jazdu na niektorých komunikáciach.
Fakt asi nechápem aká je tvoja predstava o cyklodoprave ak vzorová predpisová jazda na kraji cesty je ešte stále zlá (hoci ja sa stotožňujem s tým že pre bicykle by povinnosť jazdy pri pravom okraji pruhu platiť nemala, t.j. mali by jazdiť stredom pruhu).
Kanarcan
Podľa mňa obojsmerné majú určite viac predností oproti jednosmerným. Napríklad vyššia flexibilita pri mimoriadnych udalostiach, samozrejme ak máš tomu prispôsobenú patrične aj sieť. Menšie priestorové nároky na obratiská. Ak máš zmysluplne spravenú konečnú, nie ako je Jungmanova, tak napríklad zmeškaný spoj môže ušetriť nejakú minutu tým, že príde rovno k nástupišťu na konečnej.