Reakcia na: Peon #227188:
Nadviažem na tento môj príspevok šotozaujímavosťami s otázkami. ? Prikladám sem aj zopár fotiek. Myslím, že to nie je veľký off-topic, lebo na linku S8 v IDS BK [Petržalka - Rusovce] to má dosah o zopár minút skôr posunutými odchodmi a použitím motoráku ZSSK (bežne tam súpravu nasadzujú Maďari, konkrétne GYSEV).Aj keď sprievodca GYSEV išiel tradične z Petržalky, tak na návšteve u rušňovodiča zostal až po Rajku takže lístky za Rusovcami tentokrát nekontroloval. V opačnom smere neskôr ani neviem či maďarský sprievodca nastúpil. V Bratislave na S8 je SVS takže minimálne dnes kto chcel žiaľ mohol nelegálne cestovať bezplatne.
Kisalföld Volán ešte stále prevádzkuje aj staré Ikarusy 260 a práve taký išiel na NAD do Hegyeshalomu. V Rajke pred budovou železničnej stanice nie je zastávkový označník.
0; Tie ich novšie prímestské busy CREDO majú klimatizáciu pre cestujúcich? Zdá sa mi, že nie (že iba diaľkové).
1; Na tom motoráku je malý nápis "SPD Nové Zámky". To ho sem z ktorej trasy stiahli? Žeby "Štúrovo - Levice"? Podľa Vagonwebu tam tieto motoráčiky jazdia dva spojené do jedného. To niektorú súpravu rozpojili alebo sem poslali ich záložné vozidlo?
2; Ako bežne MÁV a GYSEV označujú lístky? Pečiatkou ako u nás alebo klieštikmi ako v Česku? A v Rakúsku? Gysevák kontroloval lístky až v NAD a to tak, že červeným perom napísal číslo vlaku , pod to čiaru a pod to dátum. Btw aj označenie lístka klieštikmi si cestujúci môže nechtiac zmazať / znemožniť prečítanie - podobne ako pri pečiatke..
3; Na ďalších spojoch čo som videl vykonával NAD maďarský Blaguss [diaľkový / zájazdový bus]. Bol pohodlnejší ako starý Ikarus, klimatizovaný a do reproduktorov v celom vozidle bolo ticho púšťané vysielanie nejakej maďarskej súkromnej rozhlasovej stanice s prevažne svetovými hitmi. Zaujal ma ľudský prístup vodiča NAD keď v Bezenye na žiadosť cestujúcej zastavil priamo v zastavanej časti obce (dokonca mimo autobusovej zastávky jej umožnil vystúpiť cez predné dvere).
JamaVOku