Chalani, otázka síce k verejnej doprave, ale nie MHD (trochu offtopic), ale viete mi niekto vysvetliť, prečo lietadlá letiace z RWY 04/22 smerom na západ robia slučku a neletia priamo? Neviem, či to tak robia všetky, ale čo som videl, tak väčšina. Karpaty mi prídu ďaleko.
Mám hypotézu, ale neviem, či je reálna: absolvoval som krátky "turistický" leteckú kurz, kde som sa dozvedel, že Slovensko (a aj iné krajiny) sú rozdelené na letecké rajóny - akoby okresy, kraje, regióny a štáty a letecká posádka komunikuje s jednotlivými úrovňami na základe nadmorskej výšky. Ak letí lietadlo vo výške 30.000ft pri Pezinku, komunikuje s vezou na BTS. Ak leti letun s tymi istymi suradnicami vo vyske 1.500 ft, komunikuje s letiskom Dubova. Napada ma, ze ak by lietadla z BTS leteli priamo, ocitli by sa nad Rakuskom v nizkej nadmorskej vyske a vacsina medzinarodnych letov, by tak musela komunikovat s nejakym dedinskym letiskom. Preto je vyhodnejsie, ked vysku naberu na Slovensku a potom komunikuju so Schwechatom. Mohlo by to byt tak?
Mám hypotézu, ale neviem, či je reálna: absolvoval som krátky "turistický" leteckú kurz, kde som sa dozvedel, že Slovensko (a aj iné krajiny) sú rozdelené na letecké rajóny - akoby okresy, kraje, regióny a štáty a letecká posádka komunikuje s jednotlivými úrovňami na základe nadmorskej výšky. Ak letí lietadlo vo výške 30.000ft pri Pezinku, komunikuje s vezou na BTS. Ak leti letun s tymi istymi suradnicami vo vyske 1.500 ft, komunikuje s letiskom Dubova. Napada ma, ze ak by lietadla z BTS leteli priamo, ocitli by sa nad Rakuskom v nizkej nadmorskej vyske a vacsina medzinarodnych letov, by tak musela komunikovat s nejakym dedinskym letiskom. Preto je vyhodnejsie, ked vysku naberu na Slovensku a potom komunikuju so Schwechatom. Mohlo by to byt tak?
Peon
"" Vďaka rozšíreniu vozového parku budeme môcť súčasne zaviesť do prevádzky ďalší nový vlak, ten by mal od septembra premávať každý deň o 8:45 z Bratislavy do Prahy a o 17:21 späť z Prahy do Bratislavy. Celkovo by sme tak vlakmi spájali Bratislavu a Prahu v oboch smeroch až 4x denne," informuje RegioJet s tým, že okrem nových lokomotív Bombardier TRAXX bude na Slovensku aj naďalej prevádzkovať moderné rušne Siemens Vectron. ""