Reakcia na: ratataj #226259:
Už v dávnej minulosti, keď 14Tr zastávkovú brzdu ani nemali, mi brat ing. 1/2/3 pri reklamácii vadnej ručnej brzdy povedal, že to nie je závada na odstavenie a mám vozidlo v prípade potreby oprieť vytočenými kolesami o obrubník. Na otázku, či bude jazdiť so mnou a nasadzovať mi prípadne vypadnutý zberač v kopci, odpoveď okrem spršky nadávok nemal a ja som oslavoval svoje ďalšie malé víťazstvo nad dielenskou zberbou.
VLK
Zastávkovú brzdu nikdy nebudem považovať za spoľahlivú (poučený najmä obludnosťami zvanými TEDOM, kde zastávková brzda niekedy vynechá alebo z hrbatých SORiek, kde zastávková brzda sa zvykla aktivovať tak 4 sekundy po otvorení dverí). Ale zjavne je to na posúdení každého jednotlivca.
Tiež som mal ako mlaďas zážitok, keď na L50 s IK435 po príchode k boľavému parku som vykročil do salónu vozidla bez zaistenia parkovacou brzdou a vo dverách kabínky som ladným pohybom stlačil centrál na zavretie dverí a o chvíľu som sa divil, že sa mi hýbe podlaha vozidla... a nielen tá - rovno celý autobus! Odvtedy spoza volantu vstávam iba so zaistenou ručnou...