Reakcia na: david1 #225339:
Ja viem aky dovod "dali zeleznice". A?REXov som si vedomy, ale tie jazdia len v spicke. V spickach vyhrady na S50 a S60 nemam. Problemom su skor okrajove casy a vikendy, ktorymi sa momentalne nikto nezaobera a ktore budu podobna tragedia ako doteraz. Plus teda to ze tie nove vlaky pojdu na Nove Mesto, cize to posilnenie bude take polovicate - uvidime kolko ludi vlastne tie vlaky stiahnu (asi len tych co dnes vystupuju na Predmesti + par ludi do Lakesidu).
S499.1023
Nič o mne nevieš a valíš tu na mňa múdrosti z internetu, ktoré sú mi známe.
A teraz poďme ku konkrétnostiam:
1) (Nielen) vysokorýchlostné vlaky sú vedené v civilizovanej Európe tzv. vratnými súpravami, či už ucelenými jednotkami alebo klasickými súpravami s riadiacim vozňom. Pre tie nepredstavuje úvrať žiaden problém. Čisto úvraťových, tzv. hlavových, je veľa hlavných staníc po celej Európe, najmä krajiny vybavené hustou sieťou vysokorýchlostných tratí ich majú hojnosť.
2) Najkratšie spojenie, ktoeré to splní, je Wien - Marchegg - Devínska Nová Ves - Bratislava hl. st., ktoré okrem toho umožňujú jazdu požadovanými smermi bez úvrate.
3) Nie, talianska štúdia (vytvorená s akou znalosťou reality?) mi nie je známa. Akiste nám ju sem rád nalinkuješ.
4) S ohľadom na potrebu zdieľať trasu vysokorýchlostnými aj regionálnymi vlakmi by bola trasa Petržalka - Predmestie cez Filiállku štvor- alebo viackoľajná?
Ku vysvetleniu: Kedy a kde Kubáček takýto výrok vyslovil?