Reakcia na: Peon #224306:
Myslel som, že teraz niekedy kúpil SL nejaké vozy od SAD TN ale ako vidím máš len zlé info o vozoch a linkách tak ti to upresním. SL nekupoval nič od SAD TN. Vo farbách Flixbusu má SL jednu setru rady 5xx ktorú odkúpil od SAD PD a tá aj jazdí linku Flixbusu. Čo sa týka Blaguss-u...Blaguss má vozy AJ v zelených polepoch Flixbuss ale AJ v mnohých iných. A kedže Blaguss narozdiel od iných dopravcov svoje vozy vzorne servisuje nie je nič nezvyčajné, že sa na linke objaví voz napr. zo zmluvnej dopravy pre VW alebo zájazdov ktorý nemá polep Flixbus. Čo sa týka liniek to už si popozeraj sám...a prídeš na to čo a jak je.
chodec
Pojem "Nosný systém" nemá žiaden vzťah k mostu Apolo. Nosným systémom sa stali 2 trasy segregovaného systému MHD (metra) tak ako boli navrhované v Komplexnej dopravno-urbanistickej štúdii MHD" vypracovanej Metroprojektom Praha v roku 1988, ktorej závery boli znova potvrdené v dokumentácii spracovanej Dopravoprojektom Bratislava v roku 1997 (Dopravno-urbanistická štúdia komplexného rozvoja nosného systému MHD v Bratislave). Nosným systémom sa stali segregované trasy A a B keďže optimálne vedenými podzemnými trasami segregovaného systému s cestovnou rýchlosťou cca 37 km/hod a vhodne vedenými linkami doplnkovej dopravy (električky, trolejbusy, autobusy) a vhodne umiestnenými prestupnými bodmi dokázal prepraviť ("nasať") v rannej hodinovej špičke cca 18,5 tisíca cestujúcich na vstupe do centrálnej mestskej oblasti (medzistaničný úsek pod Dunajom) z Petržalky a cca 23 tisíc cestujúcich v medzistaničnom úseku stanica Podhradie - stanica Kamenné námestie (v smere od Dúbravky). Pojem "nosný systém MHD" sa tak stal pre navrhovaný segregovaný systém oprávneným, keďže jeho prepravná kapacita, bezpečnosť, spoľahlivosť a komfort sa dostala na prvé miesto v systémoch MHD. A tak sa technický pojem "nosný systém" dostal do platného územného plánu a prislúchal segregovanému systému metru a ostatné subsystémy električka, trolejbus, autobus boli doplnkové systémy. Keďže mesto Bratislava dlhodobo nebolo schopné zabezpečiť finančné prostriedky na "segregovaný systém" vykšeftovalo prostriedky akurát na lacnejšiu povrchovú električkovú trať. A keďže potrebovalo politicky a odborne vybabrať s definíciami v územnom pláne, prehlásilo električku za nosný systém. Inak by jej výstavba bola v rozpore s územným plánom. A je len výsmechom odborníkom, že prepravná kapacita pripravovanej petržalskej električky bude len nejakých 4,5 tisíca. Viac sa ich zmestí len keď si budú petržalčania stáť na hlavách.
História a podrobnosti sa dajú naštudovať v časopise Československý dopravák z roku 2016 a 2017, autor Peter Martinko.