Zdravím,
zaujímalo by ma, na základe akých kritérií je autobusová linka považovaná za "nosnú" alebo nie ( https://imhd.sk/ba/media/mn/00001892/Denne-linky-20171221.pdf ). Zopár kandidátov na nosné linky by mi napadlo: L63, L70, L30+37 (tie posledné dve by mohli byť nakreslené len jednou spoločnou čiarou)- Prečo tieto linky sú nakreslené len ako "iné autobusové linky"?
Myslel som si, že záleží na tom, aký má daná linka interval. Lenže napr. L61 (ktorá je nakreslená ako nosná) má veľmi biedny interval 20 minút po väčšinu dňa. Naopak L78 má o dosť lepší interval, ale zas nepremáva počas voľných dní, čo je asi problém.
Ak o tom niekto niečo viete, prosím podeľte sa o vedomosti. Vopred ďakujem.
zaujímalo by ma, na základe akých kritérií je autobusová linka považovaná za "nosnú" alebo nie ( https://imhd.sk/ba/media/mn/00001892/Denne-linky-20171221.pdf ). Zopár kandidátov na nosné linky by mi napadlo: L63, L70, L30+37 (tie posledné dve by mohli byť nakreslené len jednou spoločnou čiarou)- Prečo tieto linky sú nakreslené len ako "iné autobusové linky"?
Myslel som si, že záleží na tom, aký má daná linka interval. Lenže napr. L61 (ktorá je nakreslená ako nosná) má veľmi biedny interval 20 minút po väčšinu dňa. Naopak L78 má o dosť lepší interval, ale zas nepremáva počas voľných dní, čo je asi problém.
Ak o tom niekto niečo viete, prosím podeľte sa o vedomosti. Vopred ďakujem.
Mike
Chápem tu pohnútku, že každá má osobitný režim, ktorý musí cestujúci ovládať (pri nočnej linke sa nachádza na zastávke na znamenie - teda musí stáť pre vodiča viditeľne, kým pri dennej linke sa nachádza na stálej zastávke (môže byť hocikde schovaný), pri regionálnej linke je nástup iba prvými dvermi, teda by sa mal podľa možnosti nachystať dopredu k označníku.
Ale jednak sa tieto pravidlá môžu niekedy zrušiť / zjednodušiť ale hlavne tie "kateogórie liniek" sú veľmi krehké a prekrývajú sa.