Ved som pisal ze teraz nie. No ak sa osidlia Male Krasnany prip budu koncit/zacinat regiobusy v Raci tak to 3+5 nezvladnu. V tomto momente je jasne, ze netreba tretiu linku tahat do Race.
Jediné jazdenky zo západu, ktoré by mohli spĺňať predstavy Bratislavy, by boli z Freiburg im Breisgau (1000 mm, všetky podvozky hnané, šírka 2,35 m) a tých je už len pár a majú stabilný odbyt v Poľsku.
Jediná prevádzka, ktorá kombinuje 1000 mm rozchod so šírkou vozidile 2,5 m je Rhein-Neckar (Mannheim - Ludwigshafen - Heidelberg - OEG - RHB) ale tie sú trakčne slabo vybavené a už ich tal je tiež len minimum a taktiež majú stabilného odberateľa v Arade.
A to už vôbec nehovorím o opozícii Ing. Poltretinu proti západným ojazdeninám a jeho zámienkám (záchranná brzda na tiahlo miesto tlačidla a podobne).
Súčasný stav nebude postačovať po otvorení druhej etapy Petržalky, pretože by sa jazdilo bez rezervy a vozidlami, ktoré tam nebudú kapacitne postačovať. A keď potom začnú VP na Škodovkách a ÚD urobia to, čo teraz, tak ďakujem pekne. Nové vozidlá treba, ale treba aj modernizovať súčasné, lebo veľká dodávka nových vozov je nereálna. Treba modernizovať vozy, kde to má zmysel, nerád to síce hovorím, ale možno nejaké wany alebo sa pozerať po jazdenkách zo západu.
Na Račianskej radiále som už v roku 1996 sledoval, že v popoludňajšej špičke sú vozidlá výrazne prázdnejšie ako v rannej. Kapacitné problémy v tom čase boli paradoxne v smere do centra, keď takmer naraz skončila vyučovania hodina na stredných školách pri zast. Nám. Biely kríž, Mladá Garda (2 školy) a Riazanská. Vždy to ale do 12 minút pominulo. Neviem, ako mali vtedy rozvrh školy v Krasňanoch (a Na pántoch), ale len výnimočne sa školáci z týchto dvoch lokalít stretli v jednom spoji.
V smere do Rače to už v tom čase jazdilo popoludní prázdne. A moje skúsenosti, netvrdím že sú 100%, preto sa ťa pýtam na info, hovoria, že dnes tomu nie je výrazne inak. A ak sa nejaký voz výrazne neomešká, tak od Vinohradov do Rače sa vezie tak 30 stojacich. Takže z Malých Krasňan (nie Nových ?) sa ľudia v pohode zmestia.
Mimochodom, preventistov DPMB pouziva aj pri roznych akciach (napr. aktualne Ignis Brunensis) a funguje to vyborne. Ak niekto lezie dnu s jedlom alebo pitim, poziadaju ho aby to vyhodil, alebo pockal na neskorsi spoj - zatial som s tym nezazil jediny problem, drviva vacsina cestujucich to uplne v pohode respektuje (samozrejme, zakladom je ze aj ti preventisti su voci cestujucim slusni a nehulakaju po nich).
Celkovo by som poslal vedenie DPB (najma Urbana) niektoru z najblizsich dvoch sobot na brnensku priehradu, pozriet sa ako ma DPMB zmaknuty odvoz desiatok tisic ludi - od rozsahu dopravy, cez kvalitne riadenie dopravy a schopnost rychlo riesit mimoriadne udalosti po prave taketo detaily..
"Okolo roku 2020 bude však potrebné už nahradiť najstaršie kačice a aj prvé T6 prípadne T3G, keďže nemajú GO. Takže nové električky áno, ale nie hneď teraz!"
Ono to nefunguje tak, ze dnes si objednas elektricku a zajtra ti ju dovezu do vozovne.
Ak okolo roku 2020 chces nahradzat K2, nejake T6 a este aj nakupovat nove vozy pre druhu etapu Petrzalky (co nutne bude), tak dnes je najvyssi cas to zacat riesit aby v priebehu 2018 mohli byt objednane.
V ktorej časti popoludňajšej špičky vidíš potrebu duplákov na L7? Ja v piatky po 15tej vidím vystupovať z nej tak 30 ľudí na Vinohradoch. A dokonca, ako sa skončil semester, tak aj v rannej špičke je to akurát na ešte prijateľne plnú K2Sku.
z 8 na 7-8 nie je moc posilnenie, hoc 15 spojov a 16 spojov/hodinu je posilnenie dakych 6,66% ked uz sa chceme hrat s cislami. Ale aspon lepsie bude pasovat k inym linkam ten 7-8 min. int. ?
Otázne je, ako by sa to čudo vysporiadalo napr. zo stále viditeľnými pozostatkami VDZ na Lamačskej z roku 1998, kedy sa z usporiadania 2+2 stalo 2+3, ale o množstve povýlukového a neodstráneného značenia v meste. ? To je podľa mňa skutočná technologická výzva. ?
Ci je pri takych kratkych odstupoch interval 4 min alebo 3,75 min (pri 7,5 min na linku) je z mojho pohladu uz jedno. Aj ked v realite sa moze stat, ze kvoli posunu na cele minuty by boli niektore spoje plnsie...
Presne tak. L7 a L8 vidim uz coskoro s potrebou duplakov a L7 uz aj v poobednej spicke do Race nielen rano. Zahustenie intervalu si neviem predstavit, inak sa rozbije 8min interval resp 4min na radiale.
Samozrejme, že v Číne ako obvykle nič nevyvinuli ale okopírovali. Systém pod názvom Optiguide vyvinula firma Matra aje v prevádzke s autobusmi Renault (neskôr Irisbu) Civis. Občas to zostrelí nejaký stĺp, keď naprší/nasneží/zmažú sa čiary, tak to nejazdí ale inak fasa systém, taký francúzsky...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Celkovo by som poslal vedenie DPB (najma Urbana) niektoru z najblizsich dvoch sobot na brnensku priehradu, pozriet sa ako ma DPMB zmaknuty odvoz desiatok tisic ludi - od rozsahu dopravy, cez kvalitne riadenie dopravy a schopnost rychlo riesit mimoriadne udalosti po prave taketo detaily..