Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #217617:
Ďakujem za vysvetlenie, už som asi pochopil systém s bankovými kartami.

V podstate QR kód by nemusel byť na displeji, mohol by byť len na nálepke alebo tabuľke. A voľba lístka v mobile. Zamedzenie kupovania lístkov počas tarifnej kontroly by snáď malo byť možné aj inak. To znamená ďalšie zníženie nákladov.

Viem, že po svete chodia vierozvestci oboch kartových spoločností a platobných terminálov, ale to, že oni považujú za dobrý nápad platiť ich kartami všetko, ešte neznamená, že to dobrý nápad je. ? Oni to totiž hovoria preto, že z toho žijú.

Ich mokrým snom je samozrejme totálne zrušenie hotovosti, aby išlo všetko cez nich. (Ja už som si skúšobne otvoril účet v bitcoinoch. ? )

Ja chápem, že si berieš inšpiráciu zo severnej Európy a si tým nadšený, ja ti to neberiem. Ak by si bol zamestnanec lartovej spoločnosti, tak by si nepoužíval iné argumenty ako "trend" a "uchylacina". ?

Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne...

Veľmi podobný spôsob tu:
https://www.google.sk/amp/www.nfcworld.com/2014/06/30/330032/edinburgh-trams-use-qr-codes-validate-mobile-tickets-boarding/amp/
Reakcia na: S499.1023 #217615:
Áno, no v kontexte článku sa spomína Rajka a Kittsee. Mantru o napojení týchto obcí na účel OSOBNEJ dopravy šíri stále dosť ľudí aj v odborných kruhoch (predovšetkým tram-trainisti). A pritom naplnenosť liniek 801 a 901 hovorí jasne: naplniť sa nedokáže ani autobus, čo je podstatne flexibilnejší a dostupnejší druh dopravy. Plus je tu viacero kľúčových otázok: nosný systém s oveľa väčším potenciálom nemajú zabezpečený ani iné mestské časti v rámci Bratislavy, finančné náklady a čas na hĺbenie a výstavbu tunela pod Dunaj by sa dali využiť podstatne efektívnejšie a na menej pompézne opatrenie na podporu VOD a nehovorím o tom, že stále nie je jasné, kto to bude financovať. Stále sú pri tom v hre EC vlaky, ktoré sú pre Bratislavu "štastím" a inak ako cez HLST ísť nemôžu.
Reakcia na: zakaznik #217616:
Ak mas potrebu ist do takych detailov, tak prosim. V SL vidim dve moznosti: Prvou je ze by sa platobna karta pouzivala rovnako ako dnes dopravna karta, t.j. cestujuci by vodicovi nahlasil vystupnu zastavku a ta by sa automaticky stala miestom check-outu v jednom kroku s check-inom. Druhy variant je potom oznacovac aj pri druhych dverach, co sa pokial viem zvazuje aj tak.

V MHD by sa karta prikladala aj pri nastupe aj vystupe, co je stale efektivnejsie ako nejake volenie listka na displeji a scanovanie QR kodu (naco mam scanovat QR kod z oznacovaca, ked typ listka mozem zadat rovno v tej aplikacii?). Pri vystupe by za niektorych situacii prilozenie nemuselo byt nutne - ak potrebujes rozpis pripadov kedy by to slo bez neho, tak prosim, v noci ti to mozem rozpisat, teraz nemam tolko casu.

Inak mozno by pre teba bolo poucne si nastudovat ako funguju uz existujuce podobne systemy.
Reakcia na: 810zssk #217614:
Čiže Slovaklines by mal tiež nové gameboye pri všetkých dverách, a aj v MHD aj v SL by si vždy substrát prikladal pri nástupe aj výstupe?
Reakcia na: Ike #217603:
Smer Rakúsko a Maďarsko dráhovú dopravu má a potrebuje - ona totiž existuje aj iná, ako osobná.
Reakcia na: zakaznik #217613:
Neotacam, len z tvojej formulacie nebolo zrejme na ktory variant sa pytas. Mobilnu aplikaciu som spomenul uz v prvej reakcii, nejde o ziadne "otacanie".

Pri bankovej karte predpokladam system check-in / check-out.
Reakcia na: 810zssk #217612:
Nižšie hovoríš o bankovej karte, tu zrazu otáčaš na súčasný systém a mobilnú aplikáciu.
Moja otázka bola, kde bude zdieľaná informácia o prestupe po použití bankovej karty.
Reakcia na: zakaznik #217611:
V pripade existujuceho systemu v karte. V pripade listka cez mobilnu aplikaciu by sa cestujuci predpokladam pri kontrole preukazoval nou generovanym kodom.

V kazdom pripade prestup-neprestup v tom nehra ziadnu rolu, ani to ci ide o ineho dopravcu.
Reakcia na: zakaznik #217609:
Tam kde bude ked prestupis do ineho voza DPB.
Reakcia na: 810zssk #217608:
Ak nastúpim do voza DPB a následne do voza SL, tak kde bude informácia, že som vo voze DPB už zaplatil?
Reakcia na: zakaznik #217607:
Ziadna taka poziadavka nie je. Pri prestupe ku DPB ci ZSSK ziadna evidencia nie je. Pri prestupe k SL by evidencia mohla byt riesena presne tak isto ako pri papierovom listku.
Reakcia na: 810zssk #217605:
Tvoje riešenie je síce fajn, ale nespĺňa požiadavku evidencie pri prestupe k inému dopravcovi, ktorá v Bratislave je.
Reakcia na: 810zssk #217605:
"trend", "uchylaciny" a "by mala byt." sú veľmi pozoruhodné argumenty. ☺
Reakcia na: zakaznik #217601:
Este debilnejsie riesenie ako to sucasne (a to uz je co povedat).

Trendom vo verejnej doprave je pouzivanie beznych bankovych kariet s hromadnym uctovanim (spravidla raz za den) a automatickym vyberom najvyhodnejsieho cestovneho. Tym smerom sa malo ist.

Co sa aplikacie tyka, tak ta by samozrejme bola vhodny doplnok, ale bez nejakeho scanovania kodov vo vozidle a podobnych uchylacin. A bez nutnosti zakaznickeho konta - platba by mala byt mozna aj priamo kartou (idealne s ulozenim udajov).
Reakcia na: birch #217602:
0,1 sekundy je zdržanie?
https://dennik.hnonline.sk/slovensko/850489-nesrovnal-chce-novu-stanicu-na-trnavskom-myte

kedy konečne prestanú blúzniť o tom, že smer Rakúsko a Maďarsko potrebuje dráhovú dopravu? Či sú úplne mimo realitu?
Reakcia na: zakaznik #217601:
Prosim ziadne skenovanie QR kodov vo vozidle, to by pri nastupe velmi zdrzovalo.

Ak by sa v sucasnom systeme umoznila platba bezkontaktnou platobnou kartou, bude to podla mna dostatocne. Idealna volba aj pre obcasnych cestupujucich / turistov / tych, ktori nebudu chciet aplikaciu v mobile.

Aj v takomto rezime by sa dala oddelit on-line synchronizacia cisla karty a platnosti liska s centralnou databazou dopravcu prip. organizatora dopravy a nasledne (z pohladu zakaznika off-line) davkove zuctovanie platby medzi dopravcom a bankou. Podobne to ma napr. Londyn, kedze to umoznuje zavadzanie dennych limitov alebo roznych schem zliav.
Uvádzam jednu z alternatívnych možností voči predraženému systému elektronických peňaženiek, ktorý bol nedávno spustený:

Aplikovať systém z devädesiatych rokov v roku 2016 podľa mňa nebol dobrý nápad. Je vhodné sa pozrieť na aktuálne trendy a predikcie najbližšej budúcnpsti. Aplikácia v mobile by bola normálne 2016 riešenie. Tam by si cestujúci vytvoril kreditné konto.

Keďže je pre objednávateľov taká dôležitá evidencia, tak druhou časťou by bol označovač s dotykovou obrazovkou.
Na obrazovke by si substrát zvolil lístok (/lístky). Následne by z obrazovky označovača oskenoval QR kód aplikáciou v mobile. Komunikácia o platbe by prebehla online mobilom a nie nespoľahlivo cez označovače. Evidovalo by sa, v ktorom vozidle došlo k nákupu, tak ako aj teraz.

Žiadne karty, žiadne kartové čítačky, žiadne (ne)párovanie údajov, nižšie náklady. (Čítanie QR kódu sa na prenos informácii o platbe používa bežne, takže nič scifi.)
Reakcia na: Peon #217599:
Ochrana hraníc prebiehala tak, že keď sa niekto priblížil k hraniciam, automaticky bol sledovaný pohľadom. Pamätám si na jeden zážitok, keď sme boli na prechádzke po ceste, ktorá vedie k vojenskému cintorínu. Bola tam jedna mladá rodinka a ich otec išiel natrhať jablká cez hranicu ? . Hneď ako prekročil hranicu zakričali pohraničiari halt, len to natrhanie mu trvalo iba pár sekúnd, tak zakročiť už nestihli.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.