Chcel som chodiacej otázke Peonovi dať príklad hranice dvoch krajín EÚ, jednej schengenskej a jednej non-schengenskej. Hranicu SRB/HU (non-EÚ/EÚ) tiež poznám veľmi dobre, raz mi tam Maďar prefilcoval celé auto, lebo mu môj spolucestujúci podal pas tak, že musel spraviť krok, čo sa ho nesmierne dotklo.
HU/RO je slabota, skôr by som odporúčil HU/RS ? Tam som si raz znenazdajky poklepanie po kufri auta od maďarského colníka vysvetlil ako "môžeš ísť", pričom on myslel "otvor kufor "? Po zaradení jednotky a plnom knedlíku nastal tiež trocha rozruch ?
Ak nie si schopný porozumieť textu, tak radšej nediskutuj. Ja som reagoval na to tvoje naháňanie po poli. Samozrejme nikoho za nelegálne prekročenie hranice nestrieľali zozadu a bez výstrahy. Ale keby si pred ich očami a napriek výstrahe prekročil hranicu a ešte pred nimi utekal, tak by ťa picli a fertig. A ti výsluchy si nechaj pre iných.
Normálne to bola strážená štátna hranica, vojaci mali určité pozorovacie stanovištia, hliadkovali, hranica nebolo miesto, kam sa chodilo prechádzať. Prechádzalo sa iba cez riadne hraničné priechody. Kopčianska nebola oficiálnym priechodom, dokonca aj po vstupe SR do Schengenského priestoru tam stáli hliadky, ktoré kontrolovali konkrétny vstup do Kittsee a naznačovali, že si miestni neželajú, aby táto ulica bola priechodným korzom pre Slovákov do ich obce.
Ja som pred Schengenom nevedel, ze po Kopcianskej ul. sa da dostat do Rakuska... To tam ich vojaci strazili? To tusim neboli policajti. Na tej asfaltovej ceste naozaj nikdy nebol oficialny hranicny prechod pre chodcov a cyklistov?
To si robíš srandu? To máš odkiaľ, že ešte v roku 2007 Maďari a Poliaci strieľali ľudí za nelegálne prekročenie hranice (mimo oficiálneho hraničného prechodu)?
Kde konkrétne si prekračoval SK/AT hranicu? Čo robili Rakúšania dobrú pol hodinu - čo ti rozprávali? Dali ti pokutu? Koľko? A potom si sa vrátil na Slovensko alebo si zostal v Rakúsku?
A čo polia priamo na hranici, boli obrábané na slovensko-rakúskej / slovensko-maďarskej hranici?
K Poľsku: Pred pár rokmi (už v Schengene) som bol v obci Zwardon. Pozri mapu (Google mapa tam má aj Street view): Tam vedie hranica priamo na okraji prístupovej cesty k domom a rovno pri tých domoch. To by Poliaci nemohli spraviť z okraja svojej cesty ani krok na trávnik, lebo nelegálne by sa dostali na Slovensko... Strážili to tam slovenskí pohraničiari?
Keby si skúšal svoje psychopatické myšlienkové pochody deň pred Schengenom na poľských alebo maďarských hraniciach, tak by ťa Poliaci alebo Maďari bez diskusií zastrelili.
Ja som raz pri překračování SK/AT hranice nedostatočný počet krát (lebo mi jeden Rakúšan mával, že mám ísť, čo som si ja vyložil, že ďalšia kontrola už nebude ale, ako sa neskôr ukázalo, mával mi len, že sa mám posunúť k ďalšiemu Rakúšanovi) a prcali ma tam za to dobrú polhodinu. Ak si chceš vyskúšať prechod medzi schengenskou a neschengenskou krajinou EÚ, skús si hranicu HU/RO. Len pozor, lebo ten Rumun ťa pri tom "naháňaní po poli" zastrelí tiež.
Boli ste tam (Kopčianska / Pressburger Strasse) niekto pred Schengenom v praxi? Rakúski pohraničiari tam nikoho nepúšťali ani v jednom smere a prípadného odvážlivca po poli naháňali?
Aká bola pokuta tesne pred Schengenom za prekročenie hranice mimo oficiálneho hraničného prechodu? Naši to nestrážili, ich to vôbec nezaujímalo? Takže občiansky preukaz ani pas nepomohol?
A toto je čo za hlúposť ten dopravca na rakúskom území? ?
Zaujalo ma ešte, že na OpenStreetMap.org vo vrstve "Dopravná mapa" niekto zakreslil linku 297 [Kittsee - Wolfsthal]. Vidím tam aj nejaké v Parndorfe a Hainburgu, ale napr. linka 299 [Kittsee - Neusiedl am See] tam chýba. Hmm to tam nakreslil nejaký slovenský fanúšik verejnej dopravy alebo Rakúšan?
Ja osobne povazujem za nestastnu neobmedzenu platnost VO. Osobne by som bol za povinne absolvovanie nejakeho zjednoduseneho kurzu + skusky raz za povedzme 5-10 rokov (so zameranim na predpisy a nudzove situacie, nie na samotne soferovanie). Jednak sa meni legislativa a jednak sa na zaklade novych poznatkov aktualizuju aj odporucane postupy v niektorych situaciach (pripadne aj riesenie infrastruktury).
Nedávno som bol svedkom ako na priecestí smer Eisteinová jeden takýto vodič prechádzal hneď po zdvihnutí závor pri blik. červených svetlách, pričom ďalšie auto za ním bola polícia. Tá si ho hneď odchytila. Stáli za ním 1-2 minúty, takže predpokladám že o nich vedel a jediné prečo sa rozhodol prejsť, je že neovláda PCP.
"..ALEBO zmeniť logiku PZZ tak, že by závory išli hore až po ukončení výstrahy"
Toto mi pride ako najvhodnejsie riesenie. Pocas vystrahy tam beztak nema nikto vchadzat, takze tie zavory su hore uplne zbytocne (ak neratame casovu usporu asi tri sekundy oproti sucasnemu rezimu kedy sa vodic moze pohnut okamzite po skonceni vystrahy a nemusi cakat na zavory).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike