Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: luky133 #212982:
Takže pár mojich základných postrehov (ospravedlňujem sa za dĺžku textu, ale i tak to je len stručný výťah z môjho prvého dojmu 😃 ):

- Riešenie trate vo väčšine úseku dáva dobré podmienky na fakt rýchlu, plynulú a spoľahlivú koľajovú dopravu, o to viac šokuje plánovaná traťová rýchlosť 50km/h. Asi to fakt musí ísť z kopca ako v Karlovke, aby toto niekoho napadlo zlepšiť. Veľká škoda, ale možno to ešte bude predmetom pripomienkovania
- Trať bude okrem priecestí a priestorov zastávok riešená takmer v celom úseku ako zatrávnená, čo je samozrejme super. I keď ja osobne by som rá videl tú trávu aj v priestore väčšiny zastávok (okrem prechodov pre chodcov ofc), aby to chodcov nepokúšalo k zbytočnému križovaniu trate mimo prechodov. Pri "rýchlodráhe" fakt nežiadúce potenciálne nebezpečenstvo
- Prestupy v mnohých prípadov dostáli výrazného zlepšenia, ale najmä zast. Chorvátske rameno a Stred (čiže jedny z najdôležitejších zastávok) si moc nepolepšili
- 4 prúdová Jantárová cesta popri trati zmizla, ako bolo deklarované
- Prirodzené pešie koridory sú tradične brané na vedomie len čiastočne, ale aspoň niečo, neni to úplne anti-pedestrian solution. A pochvala za cyklotrasu popri celom projekte
- Šírka zastávok 3 metre je super
- 4 a viac prúdové cesty budú obojsmerne vybavené bus pruhom - tiež veľká paráda

A teraz to vezmem od severu na juh:

- Veľmi pozitívnym prekvapením je v oboch variantoch spomenutá zmena polohy oboch BUS zastávok Bosákova, síce v smere z Bosákovej na Jantárovú trochu krkolomné, ale pri fungujúcej preferencii prečo nie. Vzhľadom na plánovaný rozsah a charakter prevádzky šalín a tiež na polohu zastávky hneď vedľa relatívne exponovanej križovatky je riešenie nástupíšť jednotlivých modov dopravy ako pridružených (nie združených) zaujímavým nápadom
- Čo sa podarilo pri zast. Bosákova zlepšiť, zase dogabali pri električkovej Jungmannovej. Tá totiž ostane zachovaná v pôvodnej polohe, čo je vzhľadom na novobudovanú zastávku Chorvátske rameno o 150 metrov nižšie dosť prúserom. Dúfam aspoň, že bude možné túto zastávku prechádzať bez zastavenia, resp. že bude slúžiť len ako občasná
- Zvoz busmi z okolia Nám. Hraničiarov na električku bude vzhľadom na dlhý a komplikovaný peší presun neatraktívny, najmä za predpokladu, že priame spojenie Nám. Hraničiarov - Bosákova nebude existovať. Ale aspoň od Hálovej je to v pohode
- Vzhľadom k bližšie uvedenému som rád za vybudovanie zast. Gessayova, i keď Petržalka City ešte nerastie
- Zastávka Zrkadlový háj konečne rieši prestup Bus-Tram relatívne dobre, i keď v smere von z mesta by som el. zastávku posunul ešte pred križovatku (ale zase pre Rovniankovu, DK Háje a Kaufland je to dobré tak ako to je). Striktne pravouhlé vedenie chodníkov je prežitá úchylka zo socíku, chodci najmä od Kauflandu si vyšlapú svoje vlastné. Zamrzí aj absencia prepojenia "električkovej" cyklotrasy s tou pri Chor. ramene (premárnená možnosť na založenie tangenciálnej trasy)
- Pri kostole sa bude stavať 150m dlhý most obsahujúci aj cyklo a pešitrasu, navyše dôjde k úprave okolia - odstránenie tých hnusných betónkvádrov. Palec hore, konečne dobrý urbanistický prvok
- Zastávka Stred je v závislosti od variantov riešená ako úrovňová, alebo ako mierne vyvýšená cesta ponad mierne zapustenú trať so zastávkou. Modliť sa treba samozrejme za ten druhý variant, ale ani ten prvý bytu nebol zas taká katastrofa
- Failom pri oboch variantoch je však riešenie bus zastávok v každom smere za zastávkou - od zastávky smer Technopol je to k električkám opäť raz turistka. Vhodným riešením by boli dvojice zastávok na južnej a západnej strane tej T križovatky
- Mňa osobne mrzí aj absencia obojstranného obratiska, alebo aspoň tretej (odstavnej) koľaje v priestore okolo tejto zastávky, či južne od nej. Jednak pre prípadnú špičkovú linku po vzore 6 či 7 a jednak pre znižovanie dopadu prípadnej nehody či výluky na celú radiálu
- Trochu škoda, že na rozdiel od Pajštúnskej nedošlo k rozšíreniu a napriameniu Kutlíkovej. Ale asi by to vyžadovalo nové premostenie Chorvátskeho ramena = vysoké náklady a neveľký benefit
- V oblasti zast. Veľký Draždiak mi zase chýba jednak opäť prepojenie paralených neďalekých cyklotrás, jednak opäť nápaditejšie riešenie peších koridorov, a jednak bus obratisko pre predĺženie linek dnes končiacich na (BTW kapacitne obmedzenej) Holíčskej (príp. by som si toto a vyššie zmienené obratisko vedel predstaviť ako jeden "objekt," po vzore napr. zrekonštruovaného Pražského Vypichu)
- Pri Lúčanke sa treba za ten 2. variant FAKT že modliť, inak to bude fail. 1. variant totiž ani nepočíta so združenou či pridruženou zastávkou, čo je v tomto mieste fakt fail. O špeciálnej kategórii cestujúcich, ktorí prestupujú do/z Nemocnice Antolská ani nehovoriac
- Ten druhý variant je síce riešený, podobne ako nová zast. Bosákova, dosť krkolomne, ale v konečnom dôsledku prečo nie (no štvorité prechody pre chodcov na bus zastávkach by som vyhodil), aspoň busy nebudú "zavadzať" električkám
- Zast. Janíkov dvor dúfam bude mať prepojenie medzi zast. na moste na na trati riešené aj schodmi, nie len špirálovými rampami, ktoré pre mobilných cestujúcich predstavujú zbyročne zdĺhavý peší presun. Možnosť ukončenia napájačovej bus linky od južných predmestí napr. na obratisku Vyšehradská mi tiež chýba, ale budiš
- Oceňujem riešenie obratiska Janíkov dvor - jednak možnosť ukončovať obojsmerné električky aj obratom (môže sa hodiť pri potrebe obehnúť navzájom poradia na konečnej) a jednak jeho polohu v bezprostrednej blízkosti žel. trate - v budúcnosti tam môže dôjsť z znovuzavedeniu os. dopravy, takže neškodí mať výhľadovú predprípravu na potenciálny prestupový terminál Train-Tram

Celkove možno z toho, čo som zatiaľ vyčítal, konštatovať celkom spokojnosť, najmä voči 1. etape je to posun o 30 rokov dopredu, čo je vidno aj na super snahe optimalizovať Bosákovu. Ale ešte furt je čo pripomienkovať, najmä okolo Jungmannovej ?
Reakcia na: Error 0x007 #212995:
+ Ja osobne preferujem variant č. 2
Reakcia na: luky133 #212982:
Tak dufam, ze zrusia tu Jungmanovu, vsak to co je ze salina zastavi na zastavke, prejde cez krizovatku a zase zastavi na krizovatke?! A ta zastavka "Chorvatske rameno" sa ma postavit rovno nad ramenom? ?
Reakcia na: TeBeCe #212993:
A mohli ho stanoviť, keď mesto ešte nepodalo návrh na kolaudáciu, keďže dneska ešte len vykonávalo TBS? Bez TBS nemôže ísť trať ani do predčasného užívania.
Reakcia na: brefos #212985:
podla toho co vraveli v telke dnes, tak o niekolko mesiacov. BSK zatial este ani neracil stanovit termin pojednavania.
Reakcia na: 810zssk #212990:
kedže ja tam nechodím, len na Kolibu, Hainburg najviac využívam MHD, tak neviem pokiaľ bude električka premávať. Ale ty mi to iste ozrejmíš po ktorú zastávku ?
Reakcia na: Valec #212987:
To aj cesty a policajti sa mestu montuju do toho, kde aky buspruh nemoze byt a kde nemoze mesto vylucit IAD ?
Reakcia na: brefos #212985:
Nie, cakat sa samozrejme nebude (ono by sa inak ani nerobili skusky). Trat do Petrzalky zacne byt obsluhovana kratko po jej skolaudovani.
V Senci pred žst napojili elektronické zastávkové tabule na gps-transdata-systém sledovania vozidiel, a tak už ukazujú reálne odchodové časy tým, že kým zastávkové tabule ukazujú aj čas odchodu, aj meškania. Avšak jedna tabula má zle nastavené hodiny, ktoré idú dopradu o 7 min., a tak predčasne ukazuje odchod spojov. ... možno táto tabula ani nekomunikuje s palubnými počítačmi, len testujú?...

Reakcia na: brefos #212985:
Nie, nemusí, ale ešte sa neotestovali všetky veci na už existujúcej trati, dnes sa testovanie ešte len začalo. ?
Reakcia na: kecho #212984:
Parkovisko patrí mestu. ?
Reakcia na: kecho #212984:
2 - lebo položili 1435 mm ... ?
Moc to tu nesledujem, ale chcem vedieť, kedy by mali začať jazdiť električky do Petržalky, to sa musí čakať na druhú etapu čo dnes zverejnili na enviroportáli? Presný stav veci neviem. Ď. ?
Reakcia na: luky133 #212982:
Tak na prvý pohľad 2 veci:
1-policajti už vedia, že preložka cesty (esíčko hraničiarov-jungmannova) im zlikviduje časť parkoviska? ?
2-načo robili teraz ten "most" cez Chorv. rameno k tram zast Jungmannova, keď ho zlikviduje tá preložená cesta? ?
Reakcia na: luky133 #212982:
Takze Jungmannovu zrusia, ci nam ostanu 3 zastavky na "par metroch"? 😃 (zatial kukam iba mapy, idem este len citat dalsie PDF)
Spolu s otestovaním Starého mosta boli dnes zverejnené na enviroportáli aj informácie k druhej časti električky do Petržalky. ?
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/nosny-system-mhd-prevadzkovy-usek-janikov-dvor-safarikovo-namestie-v-b-3
Nasiel som docela peknu fotku obidvoch serii 15T.
Reakcia na: Petto #212979:
Nemeskam, bolo to doplnenie tych prispevok predtym 🙂
Reakcia na: 810zssk #212978:
meskas len 4 hodiny 7 minut s prispevkom ?
Prva elektricka po takmer 55 rokoch dorazila na breh Petrzalky dnes presne o 9:23, kedy zastavila tesne pred zastavkou Sad Janka Krala 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.