Reakcia na: Ike #212367:
V tomto je skôr jeden totálne veľký bordel. Neexistuje koordinácia v tomto meste ani medzi mestom a VUC, z ktorých má jeden v kompetencii DPB a jeden sadku. Je tu akože IDS. Jazdia tu potom dotované linky skalickej sadky, trnavskej sadky, trenčianskej sadky (!!!), dunajskostredskej sadky. Štát dotuje ZSSK a RJ jazdiace do Bratislavy. A do obce susediacej s touto dedinou neexistuje ani legislatívna možnosť realizovať nejakú dotovanú dopravu, ktorá by tu mala byť bez ohľadu na to, či si tam pár bratislavčanov postavilo rodinné domy. Pokiaľ sa toto nezačne riešiť, bratislavský IDS sa môže kľudne zrušiť. Je to komické, že keby nebola 801, tak prejsť z BA do Rajky by bolo rovnaké ako ísť z niekde v Grécku z Dikaia do tureckého Edirne alebo bulharského Svilengradu - peši alebo taxíkom.
Ike
Bez ohľadu na to, či sú to emigranti (terminus technicus) zahraniční, alebo vnútroštátni, Bratislava nemá suplovať ich samosprávu. Bratislava objednáva dopravu vo verejnom záujme pre svojich obyvateľov a návštevníkov. Dopravu do ostatných obcí by mali objednávať dotknuté obce. Je samozrejmé, že na to nemajú finančné prostriedky, keďže títo rezidenti si nemenia trvalý pobyt. Ale to nie je chyba Bratislavy. Môžeme sa baviť o tom, že by malo byť v záujme Bratislavy postarať sa aj o týchto ľudí, pretože tu míňajú svoje peniaze a tí, čo tu mylne majú trvalý pobyt aj priamo prispievajú prostredníctvom dane z príjmu do rozpočtu. Ale potom by bolo vhodné dohodnúť sa na spolufinancovaní. Je nonsens, ak toto bremeno znáša BA a ešte k tomu na podnikateľské riziko DPB.