Reakcia na: Sommelier #211805:
Ahaaa čiže keď si autošampónom a wapkou umyjem auto,vyleštím okná a spätné zrkadlá,vytriem prach,ošetrím palubovku prípravkom ktorý je na to určený tak mojím "neodborným" zásahom poškodím interiér/exteriér vozidla hej? ? tak to potom,aby som si aj svoje súkromné auto radšej dával "odborne" umývať do autoumývariek (Polus,Aupark,Eurovea...) lebo si ho poškodím svojím neodborným zásahom ? takéto základné udržiavanie a staranie sa o vozidlo hádam zvládne každý aktívny vodič a ten kto to nevie tak navštívi tie umývarky,ale drvivá väčšina chlapov takéto niečo zvláda ľavou zadnou...A keď si nejaká sympatická babenka wapkuje miláčika na benzínke...Och radosť pozerať ☺ Nehnevaj sa,ale to bola zatiaľ najväčšia perla na začiatok roku 2016,akú som čítal ? my sa bavíme o udržiavaní čistoty vozidiel a nie o servisných úkonoch ? keby to tá firma,ktorá má na starosti "očistu" vozidiel robila poriadne tak nemám s tým najmenší problém,aby vozy pendlovali z ruky do ruky,ale takto ako to robia nemám slov...
U nás vo firme to funguje takmer rovnako,ale zase my máme po službe povinnú očistu dezinfekciou na podlahy,cez sobotu/nedeľu kompletná dezinfekcia a napríklad po infekčných pacientoch po každom takom prevoze dezinfekcia celého auta,čiže si to upratujeme sami...Niektorí to flákajú a niektorí precízne a o tom som písal v predošlom príspevku,kde je vidieť kto sa stará a kto nie ?
Ja by som chcel vidieť tých ľudí,ktorí čistia vozidlá vo vozovniach,ako to robia,že aj po "veľkom čistení" je stále zažraná špina po celom voze a čmáranice neumyté...Hlavne,že je nálepka ?
A práve pre toto som zatiaľ zástanca toho,aby boli vozy pridelené partiám,lebo je fakt rozdiel viezť sa napríklad v spomínanej 4927 a rozdiel v inom nepridelenom Mercedese ?
Mike
To, koľko peňazí sa tam skrýva si neuvedomujem ani ja ? Lebo jednak máme v prevažnej väčšine systém 3 vodiči na voz, to znamená, že ani pri pridelených vozoch a pri platných zadeleniach cez pracovný deň prakticky voz nie je nikdy doma. = Ak môže, tak jazdí. Okrem toho, a to potvrdili aj viaceré nezávislé štúdie robené ľuďmi aj z iných krajín, u autobusov máme veľmi malú rezervu, takže aj z toho dôvodu jazdia každý prac. deň všetky vozy,
Takže, keď vieme, že sú všetky vozy v špičke vonku, tak sa môžme baviť o tom, ako efektívne jazdia (teda aké sú grafikony), alebo o víkendoch. A keď sa bavíme o pracovných dňoch, tak možno až na nejaké 2-3 výnimky (tá debata tu už bola viac krát), sa v rannej špičke všetky abus linky točia nadoraz, bez akýchkoľvek páuz. A aj tie, ktoré majú nejaké pauzy, ich nemajú kvôli tomu že vodič prestávkuje aj s vozom, ale kvôli veľkým meškaniam.
Takže keby sme pripustili "váš" systém, teda úplne oddeliť vodiča od voza, tak by sme neuštrili v rannej špičke žiadny voz, ale v sedle áno, takže by oproti dnešku viac vozov išlo po špičke do vozovne. V ojedinelých prípadoch by sa tým možno ušetrili vodiči, ale som si istý, že v princípe aj tu by sa jednalo o pár ľudí, lebo všetky možnosti efektivizácie boli dávno zvažované. Takže pri tom istom počte vodičov (niekde aj vyššom) by akurát v sedle stálo viac vozov vo vozovni. Detto víkend.
Ja sa v ekonomike až tak nevyznám, ale teda keď už mám ten počet vozov (lebo ho potrebujem do rannej špičky, kedy je maximálna výprava), tak je lepšie aby ten voz, keď ho nevyhnutne nepotrebujem, stál vo vozovni, alebo nie je lepšie, nech radšej chodí, aj za cenu menšej efektivity obehov vozov (lebo vodičov by bolo tak či tak rovnako.)?
A potom úplne iná debata je o tom, že každý deň sadá vodič do iného vozu, keďže nie sú pridelené (tbusy a el. J. Dvor), alebo že počas služby na každé kolo sadá vodič do iného vozu.. To si dovolím prirovnať k tomu, keby si vodič IAD sadal každé 2 hodiny do iného napr. VW golfu.. (rôzne ročníky, rôzny stav..) akurát vodič MHD má na palube desiatky ľudí.