Presne tak - opäť stačí návšteva Budapešti. Navyše to skracuje obratové časy v úvratiach - električka prichádza na konečnú, jeden vodič vystupuje s taškou a ide do búdy piť kávu, druhý nastupuje s taškou na opačné stanovište a odchádza do premávky.
Podmienka je ale dokonalá údržba.
"Zamestnaj sa ako vodic" je uplne najlepsi argument, gratulujem ?
Ani rusnovodic nejazdi cely den na tej istej lokomotive a to teda nemaju ziadne podstatne lepsie podmienky nez vodici elektriciek, skor naopak. Neexistuje jeden dobry dovod preco by mal mat vodic zrasteny zadok s vozom ktory soferuje. Prechod z jedneho voza do druheho, tak ako je potrebne, je uplne standardna vec v mnohych prevadzkach a vedie k zvysovaniu efektivity (zvysovanim obehovej rychlosti vozidiel na najlepsiu moznu uroven).
Spájať jednosmerné električky do PX (Prdelí Xobě) je podľa mňa vyslovene núdzovka a prevádzková zaujímavosť, keď nie sú k dispozícii obojsmerné električky. Mne sa páči video: https://www.youtube.com/watch?v=RUMLpf0STUY kde je dokonca pre cestujúcich využitý vždy len jeden vozeň, pretože sa jazdilo len po jednej koľaji a tak cestujúci nastupovali vždy z tej istej strany. Druhý vozeň slúžil len ako duhé stanovište pre vodiča.
Ono by najvhodnejsie bolo keby sme sa zbavili dogmy ze vodic musi cely den jazdit na jednom voze. Potom by to slo zaviest aj bez socialok v strede trasy.
dobrý večer, chcem sa opýtať, kde a ako je možné zakúpiť si 72hod lístok vzhľadom k tomu, že na strojoch na lístky sa taká ponuka nenachádza. vopred ďakujem.
Záleží o akú koncepciu sa jedná. Napr. v Budapešti, kde sú T5 obojstranné (dvere na oboch stranách, stanovište iba jedno), tak bežne sa prevádzkujú okrem 2xT aj 3xT, pričom konce sú zaradené tak, aby vychádzali stanovištia vždy na konci súpravy. Podobne časť Várii v Olomouci 2xT PX. V BA by bola hlúposť radiť 4xT (2xT a 2xT PX), zbytočne dlhé a zle využité, keďže zadná polovica vlaku v príslušnom msre by bola vždy prázdna, križovatky preplnené... nakoniec existuje aj vyhláška, ktorá limituje dĺžku jednej súpravy.
Každý voz má samozrejme napájanie svetiel, dverí apod. z vlastnej palubnej siete, nie po kábli. Jediný problém sú riadiace napätia, ČKD garantovala tri vozy ale šesť ide bez problémov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023