Reakcia na: Mata342 #211398:
Ja práve kvôli týmto záležitostiam ohľadom rôznych kolón, nehôd a zdržaní mám auto odparkované a jazdím verejnou dopravou ... Súhlasím, že s deťmi (tiež ich mám ) a hlavne v zlom počasí či už s deťmi alebo bez nich, je to dosť veľký problém... Ale aj tak si stále myslím, že jazda autom v takýchto podmienkach tiež nie je žiadne terno. A súhlasím s Vami, že zo strany DPB, kedže už majú vo viacerých dopravných prostriedkoch tie informačné tabule, aspoň "operatívne" slovko ospravedlnenia by sa zišlo.
BigMac
Vo vzťahu k regiónu:
podstatne prínosnejšie by bolo, keby sa prijalo a dodržiavalo pravidlo "Jazdíš za dotácie, budeš sa integrovať. A povinne!"
Lenže to by v tomto Bananistane musel niekto uvažovať a to bolí. Dodnes som nepochopil, prečo výkony vo verejnom záujme objednáva aj štát (zastúpený Ministerstvom dopravy) a aj región (zastúpený samosprávnym krajom). Konkrétny príklad: trať 131 ŽSR. O čo je celoštátnejšia alebo o koľko menej je regionálnejšia ako 113 alebo 114 ŽSR?
Rovnako ako kľúčovanie dotácií. O čom je potom tá (dez)integrácia? Doteraz nik nebol schopný celoplošne pre celú SR stanoviť rovnaké pravidlá pre základnú dopravnú obslužnosť, ale priživujú sa všetci zúčastnení. Štátna(-y) firma(-y), súkromníci...
Čo takto zaviesť nejaké minimálne štandardy ako najdlhší možný interval medzi spojmi, povinné prípoje, povinnú tarifnú integráciu...? A jedného objednávateľa, ktorý by to objednal celoplošne? Postaviť na to záväzný grafikon a súťažiť jednotlivé linky? S jasnými, nemennými a záväznými pravidlami?
1.Ňedá sa!
2.Vždy sa to tak robilo. / Nikdy sa to tak nerobilo.
3.Ešte nič neprišlo!
4.Všetci sú na obede / večeri!
atď, atď, atď...