Pri Na hriadkach som pouzil pismeno H, pretoze to v tomto pripade mozne je a zdalo sa mi to vhodne. To neznamena, ze to tak nevyhnutne musi byt v kazdom pripade. Tie dva vyroky nie su ziadnym sposobom v rozpore.
Samo, Samo zas "Nikto nepovedal ze to pismeno sa musi odvijat od nazvu konecnej." "spoje Na hriadky by v CP boli oznacene poznamkou H a na displeji by mali linku 21H. Myslim ze to je rozumny kompromis." tak prečo to potom pri 21 navrhuješ písmeno podla konečnej ? Ale to je jedno, nech označíme tie spoje hociako, vždy sa nájde niekto kto sa prevezie a bude sa sťažovať. Pre jednoduchosť by ale malo platiť že v celej sieti budú takéto linky označené rovnakým systémom, či už to bude 21ABC, 21H, 21+121, 21 rozlíšená len cieľom a CP by mal byť spoločný s poznámkou
Zasa odtiaľ-potiaľ. Dve, možno tri alternatívy trasy v jednom smere si predstaviť viem, ale 7 rôznych variánt pod jedným označením isto nie. I keď... oni tam možno chápu každé písmeno ako vlastnú linku a č. 34 ich len spája.
Podobných príkladov by sa našlo dosť aj v londýnskom metre (Picadilly, District, Nothern), pričom samostatnou kapitolou je DLR, ktoré pod jedným označením prevádzkuje celú sieť.
A uplna perlicka zrusenie verzie 83S nakolko ta jedna zastavka sa da a) prejst peso, po b) prejst jednou z mnohychc elektriciek, po c) pri cestovasni az na konecnu sa da ist stale aj po starej trase (len o 2 min dlhsie)....
Takze vseho vsudy by stacila l.83 teda ako 83 o (kazdy 2hy? 3ti spoj?), 83 (standard)...a usetrili by sme alebo 13 clankovych autobusov, alebo posilnenie l.83 sice nie MBCC, ale interval 2-3min mi pride nadmieru atraktivny....
Nie štvrtý, ale jediný. Mne príde využitie písmenom tiež ako najlepší nápad, lebo to evokuje jedinú linku s poznámkou, zatiaľ čo napr. 96/196 sú vnímané ako dve linky.
Písmenká by mali čo najviac vystihovať danú odlišnosť, ale nemusí to byť v zásade prvé písmeno názvu zastávky. Rovnaké by mali byť použité aj ako poznámky v CP. Mimochodom, pri L80 by bola jedna konečná tak či tak stanovená ako základná (podľa počtu spojov najskôr Kopčany), tak že varianty by boli:
K (alebo U) - Údernícka-Kúpalisko
C - cintorín Petržalka
A teraz to možno trochu preženiem, ale v takomto prípade by sa kľudne mohli zlúčiť 83 a 84 do linky:
83o - Ovsište
83T - Technopol
83S - Dúbravka cez Saratov
83 - Dúbravka cez Žatevnú
a Dúbravčania by sa nečudovali, že načo majú dve linky s takmer rovnakou trasou, ale mali by len jednu s lukratívnym invervalom 4 / 7,5 / 5 //12.
Ak si klikneš na to číslo, presmeruje ťa na informácie o danom vozidle a tam sa ti zobrazia aj údaje o vypravení. Z nich zistíš, že jazdí bežne, pričom v Karlovke bola naposledy 22.8. na linke 9.
V tom smere, kde končia rovnako (teda v úseku Kaštieľ Rusovce - Most SNP). Tak isto mali aj 96/196 a ako prvý bol tušim taký CP na Molecovej smer Kuklovská pre 32 33 133 ☺
Keď už tu vymýšlate zas s tými písmenami, Ak náhodou pri inej linke, budú obe konečné na rovnaké písmeno ako to bolo napr. pri 80 Kopčany, Kúpalisko Matador, budeme vymýšlať po variante 77, 91/191, 21H, 4. spôsob označenia liniek ?
Istym riesenim by bol doplnenie pismenka, ktore by bolo rovnake ako poznamka v CP - t.j. napr. spoje Na hriadky by v CP boli oznacene poznamkou H a na displeji by mali linku 21H. Myslim ze to je rozumny kompromis.
Mal si povedať, že robíš dopravný prieskum v DNV. Mohol by som rozdať dotazníky ďalším ľuďom. Inak nevieš, ako tento problém riešia obyvatelia Východného a Rusoviec?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PeterNovak