Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem či to tu už bolo....Mazacia električka čo znižuje hluk a opotrebenie koľajníc v Prahe na električkových tratiach. Sú tam aj fotky. Električka vstrekuje dýzou mazivo zo zásobníka rovno na koľajnice, podobný princíp ako pieskovanie....Jedná sa o pôvodnú upravenú električku. Správa je z 22.1.2015. Stojí za úvahu, či by nebolo dobré takéto niečo aj u nás v Bratislave. Viac tu:http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-1zx-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab
Reakcia na: Valec #205234:
No veď tam je ľuďom zima na nohy, lebo sú bližšie k ceste ? takže sa to neosvedčilo.. ?
Reakcia na: Tomino #205232:
1057 videna dnes na AS MN na L50, takze fotka zrejme starsia
Reakcia na: Tomino #205232:
Takže nízkopodlažnosť v prímestskej doprave ide "do kytek". ?
Reakcia na: fanatikmhd #205221:
však sme čítali že DPB chce urobiť linku petržalka-karlova ves(dúbravka) 🙂 tak aký 5 min. takt?.. normálne 8minútový pre linku 1 na stanicu a asi to bude linka 6 alebo také dačo, tak bude 4minutový interval 😉 😃 čo je krásne
Reakcia na: MatejBA #205223:
Ano, to bolo jedine, co som (ne)spomenul, ze prakticky sa tym eliminuje moznost vyrovnania casu. Ovsem, ono, prakticky, na odstavnych aj tak sa zmesti iba jeden voz, co by umoznilo mat maximalne prestavku podla taktu, cize 8min vyrovnavacky. Takze aj tak, ak voz bude mestak co i len 5minut, uz bude odchadzat s meskanim. Takze prilis velky rozdiel to nespravi. Navyse, ak meska jeden, meskaju aj zbyle, takze takt ostane zachovany. Jeidne sa ti posunu casy podla GSM. nic viac. Tato moznost bola len vystrelom do tmy, ako by sa to dalo nekonvencne spravit bez nutnosti zmeny CSS, zasahu a stavebnych prac priamo v krizovatke Molecova a inych hluposti. Samozrejme, pevne verim v realie, ze sa magoriat s DPB vzchopia, postavia tam kvalitnu odstavku, terminal prestupny (ak bude sucasny prestup E+T na hrane molecky, potom vznika problem znovuzaradenia Tr na odbocenie, cim sa aj tak bude musiet prekopat cela CSS, takze by sa dala vlozit uz aj ta prechodova kolaj. Navyse, ten prejazd elebimbam nebude kazdou vlnou, ale raz za dlhsi cas, 8min v spicke, v sedle ci cez vikendy aj viac. Preto robit tragediu, ze raz miesto aut iducich z DD smerom na KV a aut od pumpy shell (lidlu) pokori elektricka nie je ziadna tragedia.....stejnak tam odbaca na cyklus 1-2-3 auta. V spicke!
Reakcia na: karosaB952e #205227:
Šanca sa blíži k nule. Všetky použiteľné diely z neho sa už použili v iných vozoch...
Reakcia na: AdamTrubica #205224:
Zrovna dnes bol vo vystavbe, hoci sa im ho nepodarilo zmontovat ani za 4 hodiny, tak neviem ako dopadli ?
Dnes ich montovali 🙂 Tie prístrešky
je ešte šanca že SU 1210 zasiahne do premávky? alebo je už oprava nerentabilná...
Reakcia na: AdamTrubica #205224:
momentalne mame vsetkych stavebnych pracovnikov na pracach na vystavbe D1
Reakcia na: AdamTrubica #205224:
Odporucal by som skusit kontaktovat DPB (http://www.dpb.sk/), JCdecaux (http://www.jcdecaux.sk/) pripadne samotne Bory Mall (http://www.borymall.sk/).

Stranka iMHD s tym nedokaze nic urobit.
Dobrý deň

Chcel by som sa Vás opýtať, kedy mienite postaviť prístrešok na zastávkach Bory Mall v oboch smeroch,
až v lete, keď bude svietiť slnko a bude teplo???
Reakcia na: fanatikmhd #205215:
I ked je to zaujimave, nie je to dobry napad. Zvlast, ak by sa mohlo stavat, zeby bez technologickych/vyrovnavacich casov meskala elektricka uz pri odchode z Molecovej.

Co sa tyka upravy CSS - stacilo by, aby si elektricka pri vjazde/vyjazde k odstavnym kolajam vypytala zelenu (ci uz automaticky, ako vyhybky, alebo tlacitkom + dat semafor z KV pred vyhybky + zaroven by bola zelena aj v smere rovno, ak by stala ako druha v poradi, aby ta elektricka prednou mohla prejst) a zelena pre elektricky by sa predlzila o potrebny cas, kym by presla.

Takto by predsa v smere na/z odstavnych pytala preferenciu iba raz za 8 minut (v jednom smere), co nie je tak hrozne 🙂 A kym by sa toto dialo, mohla by byt zelena bud v oboch smeroch (KV - Centrum) alebo zelena sipka vpravo z Molecovej a v smere do KV (podla hustoty dopravy).

Ako hovorim, toto by nebolo ani prilis komplikovane, ani prilis drahe a mozno aj dokonca zrealizovatelne, lenze "nikdysatotaknerobilo" v Bratislave a dopadlo by to tu katastrofalne.
Reakcia na: VLK #205218:
Čo som započul, minimálne pri tom novom systéme sa to uchováva a po zaplnení karty sa mažú len najstaršie záznamy, vraj to na pár dní vydrží, takže záznam sa vyčítať dá aj dodatočne po dojazde do vozovne.
Reakcia na: Error 0x007 #205219:
Teoreticky i prakticky áno, v celej dĺžke to je prakticky električka (metro), išlo mi skôr o narážku na to, že pri trasovaní na hl.st. sa prakticky dá vybabrať aj s 93, čo sú dve, značne nafullované linky ktoré majú teoreticko-praktický súbeh. Preto sa naskytá otázka, či by nemalo zmysel radšej 2-3 vozmi posilniť už dosť predimenzovanú 99, ktorá jazdí po priečnej osi Petržalky, a šalina to vezme pozdĺžne. Tým síce navýšiš počet vzkm pre 99 (aby zvládala nápor) no uvoľníš si 12+15 klobás na nosných linkách, čo je neporovnateľne viac. Šalinove vzkm jednoznačne budú nižšie, čiže celkovo vezmeš celú Pe do mesta a na hlavnú stanicu, bude sa dať aj 84 skrátiť do podoby pôvodnej 34 (uvoľníš si daľšie vozy), a prakticky toto celé zvládneš vyjazdiť pri 5min takte električiek na predpokladám 12-13 poradiach (pri príjemnom prestávkovaní ako dnes na 95)
Reakcia na: VLK #205216:
Pretože na železnici to je úúúplne neobvyklé. Lebo nikdy nemáme na tej istej koľaji obsadené dvoma vlakmi, že? 😉 Ukážkový príklad je Brno hl.n. - na tú istú koľaj vchádzajú dva vlaky, jeden od Šlapaníc, druhý od Židenic. Žiaden problém. Nitra - Na obsadenú koľaj vchádzajú naraz dva vlaky, jeden od PD, druhý od NZ. Oba vlaky zastavia čelom pri sebe s odstupom cca 3m, pričom na peróne stojí výpravca s vlajočkou (červená) dávajúc znamenie kde maximálne môže zastaviť čelo vlaku. Keď to zvládaju pri takých rýchlostiach na veľkej dráhe, električková premávka ako taká toto musí vedieť hravo zvládnuť. Prakticky situácia v štýle že dve električky by naraz vošli voči sebe sa dá ošetriť signálom na riviére, kedy pustenie do odbočky bude možné len v situácii kedy má už molecka stoj. Takže nidky sa ti nestretnú dva, proti sebe idúce vlaky. Takže sitácia bude vždy rovnaká : Do jednej zastávky obsadenej jedným vlakom vchádza druhý vlak. A takúto situáciu sme tu ešte v BA nidky nemali, na jednej zastávke aby stanicovali dva vlaky..... 😃 nikdyyyy.... 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #205196:
Vsak L95 je planovana ako docasna nahrada elektriciek, ci nie? Ta urcite pojde dolu (ciastocne) po otvoreni FJ mosta...
Reakcia na: Michal111 #205217:
funkčné sú, prenášajú obraz k vodičovi (ktorého displej je viditeľný ? )... iná otázka je už nahrávanie a vyčítavanie dát, k tomu neviem nič povedať

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.