Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #200577:
Protidrogové komando zrovna nie. Ale skús si k sebe prihlásiť na trvalý pobyt nejakú socku a policajt, alebo exekútor sa ťa príde opýtať, či tam ten človek nebýva a či ho nepoznáš a pod..
Reakcia na: endrucio #200576:
Ano, lebo protidrogove komando sa riadi adresou trvaleho pobytu.. to by bolo uspechov ?

Vo vacsine sveta (aspon tej jeho civilizovanej casti) sa pobyt bud nenahlasuje, alebo nahlasuje tak ze proste oznamis adresu a je to. Nikto neriesi ziadnu dalsiu byrokraciu.
Reakcia na: 810zssk #200575:
Predstav si, že sa k tebe prihlási na pobyt nejaký zločinec a v noci o druhej sa na teba vrhne protidrogové komando. Veď si určite videl, že polícia nemá problém strielať na nevinných študentov, stačí keď sa zhoduje ŠPZ na aute. Nie je to o tvojich povinnostiach, ale o tvojej slobode.
Reakcia na: Ike #200572:
1. Nech si ku mne do nehnutelnosti trvaly pobyt hlasi kto chce. Nevznikaju mi s tym ziadne povinnosti a jemu ziadne prava, takze maximalne skomplikuje sam sebe zivot, lebo netusim ako by si v mojej nehnutelnosti preberal pisomnosti a podobne.
2. Nie, nebol by to vobec ziaden problem. Trvaly pobyt ti nezaklada ziadne prava k nehnutelnosti.

Este by som doplnil ze nahlaseny TP je mozne kedykolvek na navrh majitela nehnutelnosti zrusit.
Reakcia na: Valec #200573:
Je to domnienka na základe viacerých indícií. Aj keď som sa vyjadril zle. V absolútnom počte samozrejme využívajú IAD v BA Bratislavčania, ale myslím tým podiel v rámci skupiny. Zjednodušene povedané, obyvatelia Bratislavy nevolia vždy a v každom prípade IAD. Obyvateľ suburbia, obzvlášť tej lokality, kde je VD na slabej úrovni v rámci možností vždy ?

Venuje sa tomu niekoľko výskumov u nás i v ČR, sám som na niektorých participoval (napr. stránka suburbanizace.cz ponúka celkom laické zhodnotenie). Ak na to rodina v suburbiu má, osobný automobil majú všetci dospelý členovia. A nemajú ho na to, aby bolo v garáži 😉

Dopravu v prímestskej zóne nevyriešime, ani kongescie na vstupe do BA, ale budovanie P+R a MHD, ktorá by tomu bola prispôsobená by dokázalo (podľa mňa) výrazne eliminovať dopravu z tzv. vnútorného mesta.
Reakcia na: Ike #200570:
"V druhom rade si treba uvedomiť, ktorá skupina ľudí v BA najviac využíva IAD. Sú to prímetskí dochádzajúci."
Toto máš niečim podložené, alebo je to len tvoja domnienka... pretože ja práve o tomto dosť pochybujem.

"Človek každý deň narazí v MHD na psychopata."
Vymenil by som skratku MHD za DPB. ?
Reakcia na: 810zssk #200571:
Aby si k tebe do nehnuteľnosti nenahlásil trvalý pobyt človek, ktorého ani nepoznáš. ? Pri prenájme bytov by mohol byť celkom slušný problém ukončiť nájomnú zmluvu.
Reakcia na: Ike #200570:
"Možnosť meniť trvalý pobyt bez súhlasu majiteľa by som rozhodne nepovolil" - Nejaky argument pre tento postoj, prosim? 🙂
Inak dopravná politika mesta nie je, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá, ale že ukazovák nevie, čo robí prostredník (ktorý je väčšinou jediný vystretý) ?

V prvom rade treba z problematiky vylúčiť dopravu, ktorá je nevyhnutná:
- tranzit (ten je celkom vyriešený), taxíky, kuriéri a vozidlá, ktoré sa proste v premávke vyskytnú (napr. robotníci idúci na fušku s náradím, riaditelia firiem, ktorý musia mať určitý dresscode, nákupy starších ľudí, ktorých rozvážajú deti a vnúčatá a pod.)

V druhom rade si treba uvedomiť, ktorá skupina ľudí v BA najviac využíva IAD. Sú to prímetskí dochádzajúci. Keď niekto býva na Šancovej a cestuje do Centrálu, alebo na Nivy, tak skôr využije MHD ako rodinka, ktorá býva v Turni a pracuje/študuje v Bratislave (teda prípad, kde má automobil každý dospelý člen rodiny).

V treťom rade je treba zamerať sa na cyklodopravu, pretože verím, že existuje veľké množstvo cestujúcich MHD, ktorí by radšej cestovali na bicykli, no netrúfajú si (nečudujem sa). Ak títo cestujúci presedlajú na bicykle, uvoľní sa kapacita pre cestujúcich, ktorí chodia autom a nemuseli by.

Ďalším faktorom je bezpečnosť. Človek každý deň narazí v MHD na psychopata. Dnes sa napríklad náhodným ľudom vyhrážala socka zapichnutím. Sporadické cestovanie spojmi do vybraných lokalít za prítomnosti mestskej polície by nezaškodilo. Hádam ich neplatíme z daní len na to, aby rozdávali papuče.

No a parkovanie, myslím si, že by mala byť jednotná politika. A že rezidenti s trvalým pobytom by mali mať úľavy. Možnosť meniť trvalý pobyt bez súhlasu majiteľa by som rozhodne nepovolil. Súčasný systém (buď je majiteľ prítomný, alebo overený doklad) je dostatočne dobrý. Každopádne, by som to neaplikoval na mestské časti ale na mesto ako také (čím by sa zároveň "potrestali" vodiči zo suburbánnej zóny, ktorí sú v podstate zdrojom najväčších dopravných kongescií - paradoxne väčší ako piatkovo-pondelkový sťahovači národov). A ak si ponechajú trvalý pobyt v Bratislave a odtrepú sa do Ivanky, tak je to problém Ivanky, nie BA.

Podobne ako vraví Andy, nemal by som problém platiť za drahšiu MHD a parkovné, ale nech si kompetentní robia to, čo majú. Pretože platiť 1,5 €/h albáncovi za to, že môžem parkovať na ostrovčeku považujem za blbosť. V normálnom meste by už bol dávno zrušený. Pekne vyznačené parkovacie mestá, zákaz parkovať na chodníkoch, elektronické automaty na parkovné, jednoznačné dopravné značenie (nie, že karta nie je ako karta), funkčná a spoľahlivá MHD (vozový park je +++, ale nie všetko), zvyšenie bezpečnosti v meste (mestká polícia pohybujúca sa sporadicky vo verejných priestoroch).



Reakcia na: Ttom #200554:
Takže ju budú podbíjať a vydrhnú prístrešky od tagov? ?
Reakcia na: Solider #200567:
a primator pojde rovno zo strihania pasky do volebnej miestnosti ?
Reakcia na: Solider #200566:
Cena 8,2 mil. eur, realizácia od polovice júla do konca novembra.
Dúbravku zrekonštruuje Metrostav. Zdroj TASR
Reakcia na: Andy #200542:
By ma zaujímalo, prečo každý bratislavčan navrhuje dostatok parkovacích miest pre domácich a parkoviská P+R pre dochádzajúcich... to akože mimobratislavskí majú parkovať na okraji a využívať MHD aby domáci mohli parkovať rovno pred domom? Alebo snáď očakáva, že všetci susedia budú chodiť do P+R aby on mal pred domom prázdno?
Reakcia na: Andy #200563:
Ale on je nahlasitelny pomerne jednoducho, hoci suhlasim ze suhlas majitela nehnutelnosti by sa mal zrusit.
Reakcia na: 810zssk #200560:
Tvoj problém to nie je, a ani môj, pretože ja v mestskej časti bydliska aj práce trvalý pobyt mám, ale niektorí tu chcú vytvoriť akýsi spravodlivý systém, a potom súhlasia s takou diskriminačnou podmienkou, ako je diskriminácia na základe trvalého pobytu, ktorý v reálnom živote nefunguje. Keby bol trvalý pobyt voľne nahlásiteľný podľa skutočného miesta, kde človek býva, tak by mi to nijak nevadilo.
Reakcia na: Mike #200546:
No tak formalne nebudu vyberat parkovne, ale poplatok za kartu ktora ti niekde umozni parkovat 😃
Reakcia na: MatejBA #200556:
No však nič teraz, len som opravil príspevok diwiho, ktorý píše, že za používanie auta sa neplatia dane. Nie priamo a nie s názvom "Daň za používanie auta", ale platia.
Reakcia na: Andy #200540:
Tak ale to nie je moj problem ze niekto tu nema nahlaseny trvaly pobyt. Ked jeho dane idu bohviekam tak holt tam moze vyuzivat verejne sluzby za vyhodnejsich podmienok.
Reakcia na: diwi #200557:
Ak má štát príjem z toho, že natankujem benzín a jazdením ho spotrebujem, je to to isté, ako keby mal príjem za každý kilometer, ktorý by som prejazdil alebo ak by som za rok podobnú sumu zaplatil ako nejaký poplatok za užívanie auta. Je snáď jasné, že keď bude podstatná časť áut jazdiť na elektrinu, tak štát elektrinu zdaní tak, aby každý, kto používa auto na elektrinu, zaplatil zhruba toľko daní, ako keď jazdí na benzín alebo naftu. Je naivné myslieť si, že štát nebude chcieť výpadok príjmov nahradiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.