Dnes som neplánovane išiel 96 konkrétne voz 1206 a teda 3 krát príjemné to nebolo... samozrejme najväčší odborník beusák z trnávky v role cestujúceho nadával na vodiča, že nezapol klímu ?
Môžem vedieť ako to soudruzi zo s*****ného Solarisu mysleli s vetraním vo svojich vozoch? Lebo ako Sorka či Tedom sú pojazdné sauny, ale Solarisy to je ešte 3 krát horšie ?
Možno by som akurát doplnil... zmysel má akurát centrálne vypínanie klímy vo vozidlách závislej trakcie (tak ako je to s kúrením) a to v prípade hroziaceho preťaženia siete, príp. prekročenia max. zazmluvneného limitu.
Nie že by mi do toho niečo bolo, ale centrálny pokyn k spusteniu klimatizácie je naozaj hlúposť.
1) Bratislava je rozlohou relatívne veľké mesto - t.j. môže sa tu prejavovať variabilita počasia. V DNV môže byť pokojne búrka, lejak a lokálne ochladenie ovzdušia, zatiaľ čo na Zlatých pieskoch môže veselo pripekať.
2) Naplnenosť spojov. Nepoznám síce žiadnu štúdiu k tomuto problému (nie som fyzik), ale niečo mi hovorí, že keď je kapacita vozidla 200 cestujúcich a vezie sa 300 z toho každý má telesnú teplotu 36,8°C, dýcha, rozpráva a teplo odovzdáva, tak teplota ovzdušia v autobuse bude asi o čosi vyššia ako na linke 82, kde sa vezie upratovačka divadla a vodič.
3) Trasovanie linky. V závislosti od polohy Slnka na oblohe, času dňa, výšky a polohy zástavby a pod. je určite rozdielna expozícia spojov liniek voči slnečnému žiareniu. Do vozidiel spojov linky 37 dopadá o 20:00 oveľa viac slnečného žiarenia, ako do povedzme do linky 93, ktorá jazdí medzi panelákmi v Petržalke, ktoré vrhajú tieň.
Myslím, že vodič vie najlepšie, kedy klimatizáciu spustiť a kedy nie. Možno do budúcnosti efektívnejším riešením je nákup automatickej klimatizácie, ktorú by dielenskí nastavili povedzme na 23°C a v autobusoch by sa sama individuálne zapínala/vypínala bez interakcie vodiča.
ale aj tak dispečing by mal vydať výzvu , kvalita služby ich zrejme netrápi okrem toho že sa uskromnili 0,70€ na klímu do zvyšných soriek to nemusela byť ani v tých 30
Nejednoznačne stanovené pravidlá ohľadom púšťania klímy za to jednoznačne stanovené pravidlá ohľadom spotreby a krátení prémií pri nadspotrebe (čo klíma spôsobuje) má za následok to, že veľká časť vodičov pustí klímu v autobuse až po tom, ako bude vydaná centrálna výzva od dispečingu. A tá včera nebola.. neviem ako dnes...
Zdravim, neviete mi niekdo povedat preco nebola v sore (konkretne 1841) zapnuta klima napriek tomu, ze je vonku viac ako 30stupnov??? Alebo zapnuta bola ale nebola ucinna pretoze boli pootvarane komplet vsetky okna? Dakujem
Inak celkom zaujimavu vec "zaviedol" DPB na 801ke - spoj 21:50a bol neoficialne posunuty na 22:00a - vodici maju pokyn jazdit az o tomto case. Oficialne ale CP nezmenili (zrejme aby sa vyhli nutnosti schvalovania CP) a ide o akozemeskanie kvoli bezpecnostnej prestavke (v povodnom CP prestavka vraj nevychadzala). Toto predstavuje celkom zaujimavy problem, to teraz moze kazdy dopravca poposuvat spoje bez schvalenia a tvarit sa ze "len meskaju"? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk