OK, keby to vyslo, tak kludne aj int. 6 a 12 min. To s tymi 16timi som dal len ako priklad. Zavisi to od vozov a vozokm.
Ja by som asi radsej videl 2tr.linky ku nemocnici Kramare. Aj ked tam jazdi zase 32, lenze s 12metrovym vozom a nie je to v preklade s 212tkou...
Ano, nejaka preferencia by sa tam fakt ziadala, ale pochybujem, ze by to niekoho z kompetentnych trapilo. Ja sa celkom desim toho, ako tam v rannej spicke s klbakom krizujem tri pruhy...
Podobne ako je to pri vychadzani L64 z Hrobonky dolava - tam to mozno niekto zacne riesit az po prvej neprijemnej nehode, pricom na vine bude urcite vodic Tbusu, lebo porusil predpisy...
No, tento problém by sa vyriešil, keby že sa križovatka nastaví tak, aby sa po odbočení od Vojenskej nemocnice na Lamačskú stíhala zelená na odbočení na Kramáre aj s prestojom na zast. Patrónka, nechala by sa rezerva napr. 30-40 sekúnd a hotovo, netreba ani preferenciu. Spoj by stál pred semaforom len pár sekúnd, aj to len v prípade že by prirýchlo odišiel z Patrónky
Ved dobre, ja som to myslel tak, ze ta linka je turistom znama a vyuzivana, netvrdim, ze sa vozia z koliby na Butorovu... Len by ma to mrzelo - subjektivne - kedze ide o dlhorocne spojenie - linka (2)13...
L204 by mohla chodiť k NÚSCH, aby nebola L209 tak blbo rozdelená. Inak celkom fajn, len na Trnávke by sa zhoršil interval, i keď kapacitne by to asi kĺby utiahli. Lenže ti vzniká problém s tým, že interval 16 minút nevychádza do hodiny, teda bude odchádzať zakaždým inak. Skôr by som to riešil 7,5 min. intervalom L208 a 15 min. intervalmi 209 a 204. No fakt je že 15 min. interval nie je až tak lákavý.
Preklad s tou 212 je hlúposť pokiaľ sa neurobí preferencia na ľavom odbočení z Lamačskej na Kramáre, keďže zväčša nikdy sa tadiaľ neprejde na 1 cyklus a cyklus na Patrónke trvá vyše 1 minútu.
A koľko turistov denne cestuje z Koliby k Hradu? Pokiaľ si roky všímam, tak 203 v podstate uspokojuje 2 v podstate nezávislé smery Koliba - CMO a CMO - Búdková. Naozaj nemám dojem, žeby veľa ľudí cestovalo z Búdkovej na Kolibu. Ostatne načo by to robili, keď ani v oblasti Červeného kríža a ani Koliby nesídlia významné inštitúcie, kam by ľudia chodili MHD. (nemocnica, stredná škola, business centrum, priemyselná zóna). Na druhej strane spoj Búdková - RD má výhodu napr. v priamom spojení Červený kríž - AS, business centrá, školy na Novohradskej, druhé spojenie na Mildu pre duochodcov, priamy spoj do štátnej nemocnice,čo je spádová nemocnica Starého mesta... .
Ja v tomto az taky problem nevidim - mat na kramaroch 3 linky - napr. 204 na Valassku/Voj. Nem; 212 k Voj. Nem/ Tesco Lamac + ta 206/209 alebo ake uz bude mat cislo hore k Nou/ Susch. Pricom 212 by isla z centra cez Hodzovo v int. 8 min. A 204+209 po Sancovej s intervalom 16 min. vo vzajomnom preklade medzi Trn.m. a Magurskou. takisto preklad medzi 204 a 205 na Trnavskej. - Moj navrh, akurat som narychlo nedomyslel L64
To nové vedie trolejbusov sa mi v zásade celkom páči a tiež tie nové preklady nosných liniek, napr. L208 predĺžená až na Kramáre v spojení s posilnenou L209. Mne len vadí že zaniká spojenie Kramáre - NM a tiež nízka potenciálna vyťaženosť niektorých doplnkových liniek, hlavne tej RD - AS - Šulekova. Tou skoro nikto nebude chodiť a nebude v preklade so žiadnou inou linkou. Akurát bude skoro súbežná s tou predĺženou L208, ale v úplne inom intervale, tak načo je to dobré?
Preto som navrhoval pár zmien v tých "doplnkových" linkách. Teraz som si ale uvedomil že ak by sa L204 nechala na Kramáre tak by tam došlo k narušeniu prekladu liniek 209 a 208. To som nedomyslel.
Ale tú linku z Ružovej doliny by som určite nenechal ísť len po Šulekovu, dal by som ju až na Búdkovú a 207 by som predĺžil tak, ako som písal v predošlom príspevku, aby nahradila aj L205. Na Šulekovu môže ísť čokoľvek iné. Napr. aj 203 z Koliby a dnešnú L212 odkloniť z Kramárov na Lovinského, aby tam niečo chodilo. To by všetko sedelo, aj s intervami, len je tam stále ten problém že na Kramároch by kvôli zachovanej L204 nebol taký fajn preklad len dvoch liniek.
Vyjadrite sa k tomu prosím, je to len spontánny návrh
Ak si dobre spominam, podla toho navrhu noveho linkovania Tbusov, klucova mala byt zmena, resp. Zlucenie 208+212, na kt. by premavali klbaky. cize by vznikli akesi nosne trolejbusove linky - 201, 202, dalej napr. 204 a 208/212, plus este dnesne 203 a 205. Ostatne linky by tvorili doplnok (pripoje) k tymto linkam. Ak uz nemozeme pre financie navysovat pocty vozokm. Tak by sa aspon mohlo nakupit viac klbovych vozidiel, hoc aj ojazdenych. Tie 3 schodiky vacsina ludi nejako prezije - aj tak su uz navyknuti - dolezitejsie je, aby sa zmestili do vozu a netlacili sa tam.
Pre zaujimavost - taky DP Salzburg disponuje iba klbovymi trolejbusmi, hoc tam nemaju az take prepravne naroky ako u nas...
Páni, neviete mi tu niekto hodiť link na to trasovanie trolejbusov po otvorení Patrónky? Či to sa bavíte o tom, čo tu bolo zverejnené cca pred 2 rokmi?
Ako bude fungovať nová "207" neviem, keďže bude chodiť až k Vojenskej nemocnici. Pravdepodobne jej posilnia interval na 12min. A potom by bolo potrebné dať taký interval aj linke, ktorá pôjde od Búdkovej, nech už pôjde kamkoľvek a tým by sa vyriešil kapacitný problém. Ja by som si inak vedel predstaviť aj verziu, že by jedna z týchto liniek pokračovala až na Trnávku (napr. po trase Búdková - Cintorínska - AS - Kvačalova - Zimný Štadión - Trnávka) a nahradila by dnešnú L205. S jedným prestupom sa dnes dostaneš skoro odvšadiaľ všade, ale ide o to že do Nemocnice by z jej spádového územia mala byť priama linka. Navyše z navrhovanej novej "204" (Trnávka - Trnavské mýto - Sokolská - Lovinského) by sa kvôli rozdielnym intervalom prestupovalo dosť ťažko. Z Trnávky by som určite nechal spojenie na Kramáre, resp. nemenil by som dnešnú 204.
A keď už musí na tú Hroboňovu niečo premávať, nech tam radšej hodia niečo iné. Napríklad by mohla vzniknúť linka Koliba - Hodžovo nám. - Sokolská - Lovinského. Interval ako pri dnešnej 203
Ved z Budkovej im tam ide 207 a z NM na kramare myslim pojde nejaka obdoba dnesnej 204/209, pripadne s jednym prestupom sa na kramare dostanu. 203 chodieva po redukciach intervalov dost plna, ako z Koliby, tak od Budkovej.
No, to je možno pravda, ale väčšinou ich vozí len z/do centra, rovno z Koliby na Hrad ide málokto. A čo je podstatnejšie: linka Ružová dolina (Alebo to bol Zimný Štadión? To je jedno) - Šulekova by mala minimálnu vyťaženosť a zišlo by sa ju nejak prerobiť a návrh od AAA je celkom fajn, navyše nezasahuje do ostatných navrhovaných liniek a ani neruší žiadne priame spojenia (okrem spom. spojenia Koliba - Hrad). Práve naopak, ľudia sa dostanú z Búdkovej do starého Ružinova.
Toto však nie je jediný problém navrhovaného linkového vedenia. Napríklad: ľudia z Nového Mesta sa nedostanú priamou linkou na Kramáre, čo je nemocnica obsluhujúca práve túto mestskú časť. A to je hovadina. To nové vedenie by zišlo celé prerobiť.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike