Reakcia na: eripmav #180768:
su jasne judikaty zo Slovenska, ktore hovoria k nutnej obrane tolko, ze ak vam niekto ukradne penazenku a ma ju pri sebe, tak ho mozte dobehnut a fyzicky napadnu, to je nutna obrana - lebo sa pouzila na obranu zaujmu chranenho trestnym zakonom (kradez penazenky) a utok stale trval, kedze zlodej stale penazenku mal a unikal s nou!
ale ak zlodej pri uteku tu penazenku odhodi, tak prestane trvat utok na zaujem chraneny trestnym zakonom, a tak prestane existovat moznost pouzit nutnu obranu!!! pretoze, nas trestny zakon vyzaduje aby utok stale trval, tym ze sa zmocnenej veci pachatel vzda, tak prestane utok trvat...
cierny pasazier
- pravdepodobne nepacha ziadny trestny cin, i ked tu by som mozno prijal aj nejaku diskusiu...
- jeho utok na zaujem chraneny trestnym zakonom celkom urcite pri utekani pred revizorom uz netrva ?
AAA
Rovnako však mám voči naším revízorom a celému systému prepravnej kontroly absolútnu anitpatiu z týchto dôvodov:
1. Hlavným cieľom revízorov je zarábať na slušných ľuďoch a turistoch. Je to jasne vidieť z toho, že revízie sa pravidelne robia na prvej zastávke druhého pásma, na hlavnej stanici, a pod.. No sú miesta, kde človek môže cestovať aj 20 rokov bez lístka a revízor ho neskontroluje ani raz. Ďalej je to vidno i z ich prístupu k výkonu kontroly. Bezdomovcov a iných asociálov zďaleka obchádzajú, hoci títo lístok nemajú a niektorých ľudí od cestovania MHD výslovne odrádzajú, teda škody, ktoré robia DPB sú rádovo vyššie ako bežný čierny pasažier, na ktorého revízori poľujú. DPB teda neponíma prepravnú kontrolu ako prevenciu, resp. výchovu (tieto funkcie by mal mať v sebe každý trest, resp. jeho hrozba), ale ako prostriedok ľahkého zdroja príjmu.
2. Revízori a ich správanie je otrasné. V zásade najväčší primitív na zastávke je zväčša revízor. Ich správanie pri výkone kontroly, kedy porušujú zákony je tiež kapitola sama osebe. No najviac nechápem to, že za niektorými čiernymi pasažiermi sú schopní v špičke utekať cez štyri prúdy rýchlo idúcich áut., čo tiež o niečom svedčí. Ja neviem, ale mne by nejaká provízia z pokuty za ohrozenie svojho života/zdravia nestála.
3. DPB pri výkone prepravnej kontroly sústavne porušuje zákony, no pre ich zmenu nič mesto ani DPB nerobí, z čoho sa dá usúdiť, že DPB súčasný stav vyhovuje. No ešte viac mi vadí farizejstvo DPB. Nie tak dávno bol na stránke dpb.sk článok o tom, ako vodič nemôže vyhodiť bezdomovca a musí to robiť polícia. V skutočnosti to môže robiť podniková SBS, resp. imho aj samotný vodič. Teda DPB sa drží litery zákona, len keď sa mu to hodí, teda jeho správanie je rovnaké ako správanie čierneho pasažiera.
4. DPB sústavne porušuje svoje zákonné povinnosti s tichou toleranciou zo strany mesta, no od cestujúcich chce ich 100% dodržiavanie. Dokonca DPB púšťa do médií bludy, ktorými vydáva svoje protizákonné postupy za zákonné.