Ak je to v súlade s licenciou, s prepravným poriadkom, s kapacitnými možnosťami a so zmluvou o preprave, dopravca je povinný za transparentných a nediskriminačných podmienok prepraviť za cestovné podľa tarify cestovného každého cestujúceho, ktorý o to prejaví záujem. Teoreticky by to so súhlasom mesta teda imho možné bolo.
vykon sluzby policajta je vazna vec, a policajt si nemoze len tak zmysliet ze preveri niekoho totoznost a poskytne nejakej akciovej spolocnosti jeho osobne udaje, trebars aj ked to nariadil krajsky riaditel... zial vykon sluzby policajta upravuje zakon, a vseobecne zakon urcuje, ze policajt moze robit len to co mu zakon o policajnom zbore uklada ze ma robit... poskytnutie osobnych udajov nejakej akciovej spolocnosti je ukazkovy priklad zneuzitia pravomoci verejneho cinitela, a ked to prijazuje krajsky riaditel (co ano) tak ako organizovana skupina a vo velkom rozsahu ? ale vsak ako hovorim, v pravnom state nezijeme... zobudte sa... tu policajti za peniaze strazia bordely, robia ochranku, biju zlodejov a bezdomovcov v nakupnych centrach, aj to so suhlasom nadriadenych, takze istotne, preco by nemohli davat DPB osobne udaje...
ked tu budeme chciet mat pravny stat, tak to bude treba zmenit
Otázka pre Insidera k poslednému fotopríspevku WLB.
Na štvrtom obrázku (v dielni) je naľavo od tradičnej električky akési väčšie vozidlo, čo to je zač ?
to ze z nakupnych centier vyhadzuju bezdomovcov a ludi so zoznamu "zlodejov" je zname... rovnako ako to, ze zlodejov a bezdomovcov biju v specialne na to urcenych miestnostiach, niekedy aj pod dohladom policie...
zakonnost oboch cinnosti je rovnaka... a rovnaka ako ked policia dava DPB osobne udaje "cierneho pasaziera"
zakladny fakt, ktory by si tu ludia mali uvedomit, ze nezijeme v pravnom state...
v tomto state da nakupne centrum alebo hypermarket policajtom 300eur a oni sami bezdomovca alebo cigana co kradol zbiju v priestoroch hypermarketu, a uz si to rozmysli... rovnako tak policia z neznamych pricin dava DPB osobne udaje ciernych pasazierov...
ja teraz netvrdim ze DPB nema dosat udaje ciernych pasazierov, tvrdim, ze sucasny stav je nezakonny, a treba to urgentne zmenit - zmenou zakonov! jedine prijatelne riesenie vidim v zmiesanych hliadkach revizor + mestsky policajt, a uprava zakona o policajnom zbore, kde bude ulozena povinnost policajtovi poskytnut udaje DPB, co je zase ale na vazkach, lepsie by bolo mozno celu ciernu jazdu riesit ako riadny priestupok v zmysle priestupkoveho zakona, i ked tu opatovne pokuta by nebola prijmom DPB, ale zakony su na to aby sa menili a prisposobili dobe...
v kazdom pripade DPB si moze urcovat a zakazovat co chce,
otazka je, co ak to niekto porusi, ze co sa mu stane... tak ako si moze DPB urcovat ze cestujuci sa ma preukaza dokladom totoznosti, otazka je co moze DPB robit ak tak cestujuci neurobi a odmieta urobit... (to ze policia dava udaje DPB je vysmech zakonom SR, ale vsak nech... policajt v ramci sluzobneho vykonu totiz moze robit len to co mu zakon uklada ze ma robit...ked mi niektop bude citovat ustanovenie ktore mu uklada a.s. DPB davat osobne udaje pasazierov ktory maju zaplatit priplatok k cestovnemu, tak ma u mna flasu sampanskeho a 100eur... ozvite sa... raz pride mozno zakon aj k nam a do policie...)
aby to bol trestny cin, tak to musi byt definovane v trestnom zakone...
kedze aj v sucasnosti nejde o ZIADNU POKUTU, ale v drahovych vozidlach o priplatok k castovnemu, tak to vidim na velke sci-fi...
Keď si to prepočítaš, tak pri cene električenky 250 euro ročne to vychádza tak, že ak revízorov úplne ignoruješ, tak pokiaľ ich za rok stretneš maximálnle 6x, tak sa ti oplatí jazdiť na pokuty, pretože zaplatíš maximálne 240 euro. ?
Boli časy, keď som revízora nestretol aj dva roky, a to som cestoval blízko autobusovej stanice.
Okrem toho, 90% revízorov sa dá odhaliť podľa toho, že podávajú vodičovi kľúč na zablokovanie dverí, takže stačí pozerať dopredu. Potom je už pravdepodobnosť chytenia veľmi nízka a ak niekto chce cielene podvádzať, tak sa to určite oplatí.
no neviem, mám ročnú električenku a tento rok som stretol revízorov už asi 6-krát a to je iba máj, tak neviem, či sa to až tak oplatí iná vec je, že som sa nestresoval pri dverách a nesledoval, či nejaký nastupuje alebo sa odpípava pred kontrolou...
Hmm, na toto človek nepotrebuje členstvo v žiadnej organizácii, stačí si odkladať peniaze za nekúpené lístky/električenky a potom ich pri pokute stadiaľ vybrať. Vzhľadom k nízkej frekvencii kontroly sa to v priemere finančne skutočne oplatí.
Teoreticky (pri sukromnikovy) to mozne je (resp. by mozne malo byt - aspon tak to vyriesili u nas v Tescu expres s chronickymi zlodejmi) ale ci zrovna DPB ako mestska firma si to moze dovolit ...
plus odstupňovanie pokút od druhého prichytenia - a samozrejme zmeniť pojem "základné cestovné" aspoň na 24-hodinový lístok, aby to sedelo "do stonásobku"
napríklad pokuty podľa počtu prichytení za posledných 24 mesiacov: 50 (40) eur-70-90-120-150- a 200€ za šieste a ďalšie chytenie
Zaujimal by ma nazor pravne vzdelanejsich, ci moze DPB udelit niekomu zakaz cestovat v jeho vozidlach? Trebars po tretej pokute za obdobie X by DPB oznamil cestujucemu ze mu zakazuje pouzivat jeho majetok na prepravu, pricom ak by v nom bol opatovne prichyteny uz by sa to riesilo ako trestny cin.
Neverím na magistráte sa niečo veľmi záhadné stalo! Po veľa rokoch ich napadlo aspoň trošku zlepšiť komfort chodcov na Molecovej. ?
"Úprava signálnych plánov - skoordinovanie zelených na priechodoch v smere električkovej zastávky Molecova (križovatka Karloveská - Molecova)"
Zámer bol schválený 9.5. v operatívnej komisii a tak už môžeme čakať len na jeho nasadenie a potom zistíme ako sa to zmenilo. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
napríklad pokuty podľa počtu prichytení za posledných 24 mesiacov: 50 (40) eur-70-90-120-150- a 200€ za šieste a ďalšie chytenie