Vladimír: S tým živením som to myslel tak, že dane, ktoré sa vyberú v BA tu neostávajú, ale pekne putujú inde. V súčasnom stave je to tak dobre, ale po vstupe do EU by to bolo nefér voči BA, lebo nebude mocť čerpať fondy, resp vo veľmi obmedzenom množstve. Pretože fondy EU môžu čerpať oblasti, ktorých tvorba HDP dosahuje menej ako 75% priemeru tvorby EU. Bratislava už dnes dosahuje 108%.
1) Je to o tom, že rast mestského rozpočtu v BA bude markantnejší ako iných mestách. Za to si ho napr. Prešov bude môcť polepšiť fondami. Bude chcieť novú trolejbusovú linku, tak prostredníctvom tuším fondu INTERREG III. zažiada o financie 25%bude hradiť Prešov. Takže o BA preto, že ten problém financovania MHD v BaA bude o čosi jednoduchší.
2)V podstate áno, ale bude to inak. VÚC či mesto dostane svoje daňové príjmy a to si samo rozhodne či bude dotovať MHD. Ak sa mesto rozhodne, že nie tak bude na voličoch aby to radným v najbližších voľbách zrátali. Ešte raz opakujem, že zákon o novom prerozdelení daní (FD) nie zákon o zákaze fajčenia. Tu bude vzorec na prerozdelenie daní a daňové úrady peniaze pošlú do tých pokladníc kam patria. Poslanci NRSR už nebudú každý rok rozhodovať o precentuálnom podiely pre obce a dotáciách. Po FD by sme v mestskom rozpočte nemali vydieť položku: dotácia zo ŠR pre/na účel
3)Som za zľavy a to pre:
študentov= 50%, s predkladaním potvrdenia každý polrok, semester.
Dôchodcov bez rozdielu veku, ktorý nepracujú= 50% a to len v rámci mestkej a prímestkej dopravy.
A v diaľkovej 25% až 0% zľava. Resp. iný systém. Napr. 200km ročne zdarma. Alebo u autobusov zľava 20% u vlakov 35%.
Zdravotne postihnutý. No tu je to ťažké, keďže veľa ľudí preukazy invalidov a čiastočných invalidov zneužíva. Ale zrejme takisto 50% zľava avšak pod podmienkou, že sa soc. poisťovňa bude snažiť robiť revízie zdravotného stavu týchto osôb.
Vojaci. Zrušenie ZVS v roku 2006 všetko vyrieši, dovtedy bez zľavy, keďže ozbrojené sily budú v rukách štátu a ten vyrovnávať stratu nebude.
Nie som za zrušenie zliav ale som proti tomu aby ich po FD stále hradil štát.
1) Je to o tom, že rast mestského rozpočtu v BA bude markantnejší ako iných mestách. Za to si ho napr. Prešov bude môcť polepšiť fondami. Bude chcieť novú trolejbusovú linku, tak prostredníctvom tuším fondu INTERREG III. zažiada o financie 25%bude hradiť Prešov. Takže o BA preto, že ten problém financovania MHD v BaA bude o čosi jednoduchší.
2)V podstate áno, ale bude to inak. VÚC či mesto dostane svoje daňové príjmy a to si samo rozhodne či bude dotovať MHD. Ak sa mesto rozhodne, že nie tak bude na voličoch aby to radným v najbližších voľbách zrátali. Ešte raz opakujem, že zákon o novom prerozdelení daní (FD) nie zákon o zákaze fajčenia. Tu bude vzorec na prerozdelenie daní a daňové úrady peniaze pošlú do tých pokladníc kam patria. Poslanci NRSR už nebudú každý rok rozhodovať o precentuálnom podiely pre obce a dotáciách. Po FD by sme v mestskom rozpočte nemali vydieť položku: dotácia zo ŠR pre/na účel
3)Som za zľavy a to pre:
študentov= 50%, s predkladaním potvrdenia každý polrok, semester.
Dôchodcov bez rozdielu veku, ktorý nepracujú= 50% a to len v rámci mestkej a prímestkej dopravy.
A v diaľkovej 25% až 0% zľava. Resp. iný systém. Napr. 200km ročne zdarma. Alebo u autobusov zľava 20% u vlakov 35%.
Zdravotne postihnutý. No tu je to ťažké, keďže veľa ľudí preukazy invalidov a čiastočných invalidov zneužíva. Ale zrejme takisto 50% zľava avšak pod podmienkou, že sa soc. poisťovňa bude snažiť robiť revízie zdravotného stavu týchto osôb.
Vojaci. Zrušenie ZVS v roku 2006 všetko vyrieši, dovtedy bez zľavy, keďže ozbrojené sily budú v rukách štátu a ten vyrovnávať stratu nebude.
Nie som za zrušenie zliav ale som proti tomu aby ich po FD stále hradil štát.
Ked sme sa ucili Slovencinu, tak som maval 1 az 3...

bo boli trochu dôležitejšie veci.
Z
Mas velku pravdu-my Slovaci sme zwlastny narod--ohneme chrbat a nemo si nan nechame nalozit aj neunosne bremena
Ak by autobusovi dopravcovia, SAD-ky a dopravne podniky isli do kolektivneho strajku kvoli dotaciam statu trebars na tyzden, ani vsetky osobne auta a co kolesa ma nezachrania situaciu! Verejna osobna doprava musi spolupracovat so statom aspon najblizsie obdobie, inac jej hrozi zanik!!! Nas Dopravny podnik sa nemoze uz dlhe roky vymanit z dlhov ani za pomoci statu, vlastnych cestujucich nevynimajuc--a ak pride aj o to malo, co od statu dostane, padne do prachu a NIKTO ho uz stade nedostane...
Vodici DP (vsetci, podotykam) vsak tiez kolkokrat s ohnutymi chrbtami beru na seba bremena svojho zamestnavatela--ale dokedy vydrzia znasat takuto tarchu? Robia to len z lasky k praci, ktoru si vybrali, pretoze podmienky a plat su si v ich pripade nie rovne! Divam sa na vec z niekolkych pohladov-z pohladu "odchovanca" Divizie autobusy, potom z pohladu byvaleho vodica-profesionala, roky (a este stale) tuziaceho jazdit za DP, a z pohladu dlhorocneho cestujuceho a uzivatela MHD. Tie pohlady su si podobne-a vsetky spaja ohnuty chrbat! Dokedy?