Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nedávno sme tu preberali novú motorovú jednotku od ŽOS Vrútky. Keď som videl, že celková dĺžka súpravy je 57,6m so 168 miestami na sedelnie a naproti tomu vozík Regio Shuttle má dĺžku 25,5m s 50 miestami na sedenie, tak ma napadá otázka, že či sa to nepremietne do priestoru na nohy pre sediacich cestujúcich, či to nebude šermovanie a prekladanie nohami ako v niektorých autobusoch kde sú sedadlá oproti sebe. ?
Reakcia na: AAA #168692:
keď pre človeka s priemernou mzdou je lepší autobus, tak potom ani tí nadpriemernou nebudú cestovať vlakom, lebo bohatí jazdia autom a takmer vôbec vlakom.
Reakcia na: Ivan3 #168643:
A na trase Plavecký Štvrtok - Bratislava sa určite tieto výhody naplno prejavia. ?
Reakcia na: S499.1023 #168634:
Ja osobne si nemyslím, že som nejaký veľký šotouš, ale k veci. Spoločná dopravná politika EÚ a aj štátna dopravná politika chcú preferovať železničnú dopravu (aj osobnú) pred cestnou. Mám teda na teba dve otázky: 1. Ako to chceš za súčasnej situácie, ktorá panuje na železnici dosiahnuť, ak vlak bude drahší ako autobus? 2. Aký má byť podľa teba zmysel osobnej železničnej dopravy, keď tvrdíš, že pre človeka s priemernou mzdou je vlastne lepší autobus?
Reakcia na: Solider #168690:


Je mi ľúto nechápeš ma ale fajn.
Reakcia na: inovacebus #168689:
Ja viem, že si úplne mimo realitu a to mi stačí. Tvoj nápad nie je principiálne zlý, lenže je nerealizovateľný, pretože verejná doprava pri takomto nastavení cien cestovného a dotácii od mesta bude vždy stratová. Rovnako, ako keď to bude mať mestský podnik, rovnako aj u súkromníka.
Reakcia na: Vladimír #168688:


Si svedkom aj vodičom že vieš ja viem ako to tam je.
Reakcia na: inovacebus #168683:
Stále neviem, čo tým chceš povedať. Že mesto Poprad nedotuje MHD v Poprade? Samozrejme že dotuje - uhrádza všetku stratu do posledného centu.
Reakcia na: 810zssk #168686:

Nie je aspoň župa neplatí žiadne výdavky haha.
Reakcia na: inovacebus #168683:
Ano, SAD Poprad je uplne tragicky priklad sukromneho dopravcu.
Reakcia na: inovacebus #168681:
jedna vec je dodávateľ, druhá vec je to, že tie dobré styky sú alebo aspoň boli podopreté mafiou J&T a z toho je mi na grcanie, lebo keby nebolo toho, že za SOR stojí J&T, tak by SOR sotva dostal toľko zakáziek na vozidlá. Bohužiaľ v týchto postsocialistických republikách kde narýchlo bola nasadená demokracia a liberalizmus to v prvom rade zneužili vo svoj prospech rôzne hyeny.
Reakcia na: inovacebus #168678:
Pozri:
- bud mesto vlastni 100% podniku a dotuje ho (zaroven vlastni majetok DPB a vozy) a my platime "symbolicke" cestovne
- alebo mesto DPB preda, bude ho dotovat dalej a bude mat holy zadok a vysie cestovne
- alebo DPB preda uplne, dotovat nebude a listok bude stat pomaly 2 eura ako vo Viedni, co zase zaplatia ludia, pricom investovat do vozidiel bude asi minimalne - vsak to co mame jazdi ne?

Mas na vyber 🙂
Reakcia na: Vladimír #168682:

Viď autobusová doprava SAD Poprad spojitosť Troligabus spolumajiteľa nech si hľadá mesto lebo to neutiahne a dostane sa do takých dlhou že to nesplatí ani doterajší primátor. Hodnotu D.P: Bratislava stanový súdny znalec.
Reakcia na: inovacebus #168674:
Ty to píšeš takým spôsobom, ako by si si myslel, že ak mesto predá DPB, nebude musieť dotovať MHD. Samozrejme opak je pravdou - mesto podľa zákona bude musieť dopravcovi uznať všetky oprávnené náklady a uhradiť vzniknutú stratu + primeraný zisk.
Reakcia na: no.ev.di. #168680:

Nezaujíma ak ma mesto dobre s dodávateľom styky tak je to kladný faktor a obchod. Výhodné by boli viaceré reformy aby ľudia neboli poškodení 🙂
Reakcia na: 810zssk #168677:
predsa J&T ? dodávajú autobusy, mesto by mohlo argumentovať, že mať takto prepojeného dodávateľa a dopravcu by bolo výhodné a prípade za priaznivých stykov s vedením mesta, by mohli sosať aj viac z mestskej kasy na výkony gratis, t.j. posilňovanie autobusových liniek, zanedbanie električiek a ich náhrada autobusmi postupne. To je samozrejme totálne tragický (a možno aj tragikomický) scénár, ale stať sa môže všeličo... Okrem toho J&T a Cresco chcú od mesta v troch žalobách vydrankať ďalších 30 mil. € takže očividne kšefty na 10.5 a 18m busy nepostačujú, parazit si žiada ďalšiu dávku.
Reakcia na: inovacebus #168678:
A ten by to prevadzkoval za co? Zas len za mestske peniaze.
Reakcia na: 810zssk #168677:

No nie je všetko také ako vidíš ty cez svoje ružové okuliare mesto nedokáže financovať dopravu teraz ju financujú ľudia. A nebolo by to horšie ak by sa spísal konkurz na nového dopravcu.
Reakcia na: inovacebus #168672:
Ja neriesim "formalnu zalezitost", ale vysoko prakticky problem, kto a naco by kupoval DPB. A kto by potom zabezpecoval MHD?
Reakcia na: no.ev.di. #168675:


Ide o niečo iné 🙂 Je to jedno predalo by to zo všetkým ide o to žeby sa niekto na tom nabalil. Muselo byť platiť za výkony ale mesto si určí podmienky ? Nie je to pravda nebavme sa o mafii nerozvíjaj tu podnety ktoré s dopravou sú ilegálnym faktorom a nebezpečným objektom. Takže mafia nie určite.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.