Reakcia na: PVo #161851:
Aspoň že to zachovávajú "zo svojej historickej podstaty".
Ono optimum by bolo keby vznikla nejaká spoločnosť ktorá by prevádzkovala dráhu a aj autobusové prípoje a na prevádzku by prispievali obce - po vzore rakúskej WLB (Wien - Baden).
No chcelo by to zásadnú rekonštrukciu celej trate, najlepšie aj zmenu rozchodu na klasický (1435mm) - to by mohli "električky" premávať do Trenč. Teplíc už z Trenčína. (systém Tram-Train).
Potom by sa mohli zrušiť aj súbežné autobusové spoje. Samozrejme chce to peniaze ale aj vôlu. Myslím keby napísal niekto na to schopný projekt tak by sa to mohlo financovať z eurofondov.
PVo
Okrem ineho MDVaRR SR pise: "Doprava na Vami zmienenej trati postupom času stratila charakter dopravy ako dopravnej obslužnosti územia nevyhnutnej na dochádzku do škôl, zamestnania, zdravotníckych zariadení atď., ale je skôr prevádzkovaná zo svojej historickej podstaty. Toto podčiarkuje aj fakt, že medzi uvedenými sídlami je značný počet spojov alternatívnej autobusovej dopravy, ktorú cestujúci majú možnosť využiť. Naším cieľom však nie je odstavenie dopravy na uvedenej trati, ale skôr zmena subjektu, ktorý ju bude prevádzkovať, podobne, ako to je u čiernohorskej železnice v Čiernom Balogu, príp. detskej úzkorozchodnej železnice v Košiciach. Na to nadväzuje aj zmena spôsobu financovania prevádzky danej železnice. V súčasnosti disponujeme informáciou, že už existuje záujemca, ktorý by pokračoval v prevádzke na tejto trati. Ďalšie kroky sú otázkou dohôd zúčastnených subjektov. Spoločne veríme, že sa podarí zachovať túto úzkorozchodnú historickú železnicu."