Reakcia na: ear4 #161641:
Odpoveď na tvoje otázky:1. L95 premáva cez priecestie po Einsteinovej na Apollo preto, lebo je to rýchlejšie a na Einsteinovej nebývajú veľké zápchy. Keby išla cez Bosákovu, tak by to bolo to isté. Okrem toho by ľudia žiadali, aby zastavovala aj na Bosákovej. Všetky linky čo idú cez Apollo bývajú rovnako zdržané v zápche až na Apolle, je to kvôli semaforom na Prístavnej.
a) Z oblasti Bosákova/Šustekova sa do centra dostanú ľudia L68, L78, L96/196, takže L95 by tam bola zbytočná, cestujúci ak chcú isť na Šafko, tak vezmú L68, L78 a na Apolle prestúpia na L95.
b) rizík je na ceste veľa v podobe výtlkov a pod., takže to nie je až taký veľký problém.
c) veľa vozidiel zatáča ostro v pravo/ľavom uhle, napr. L83 z Dvorov smer na Hálovu, ale to neznamená, že im treba hneď zmeniť trasu...
d) ako som už spomínal vyššie, zápcha sa tvorí hlavne na moste Apollo, pred semafory na Prístavnej.
2. L99 nestojí na Rontgenovej kvôli tomu, že odbočuje na ŽST Petržalka. Keby vychádzala zo zastávky, autá idúce z nadjazdu by si ju nemuseli všimnúť, takto sa aspoň predíde nehodám.
L99 má aj tak v smere na Ovsište podobnú / takmer rovnakú trasu ako L88. A zo zastávky Rontgenova je ŽST Petržalka (L99) v pešej dostupnosti do 5 min.
ear4
1. Preco premava L95 po zatvoreni Stareho mosta po Einsteinovej a nie rovno po Bosakovej? Teda podla mojeho odhadu by po nejakom rozumnom preprogramovani svetelnej krizovatky Sustekova / Bosakova (ktore za zrejme nezmenilo od cias ked sa dalo este odbocit z mosta Apollo na Bosakovu a teda je nezmyselne dlho 'zelena' pre smer od mosta na Furdekovu) trvala jazda len minimalne dlhsie aj so zastavkou(kami) na Bosakovej a dosiahlo by sa
a/ vyrazne lepsia dostupnost centra z oblasti Bosakova / Sustekova
b/ nemuseli by vozidla prechadzat cez zeleznicne priecestie (co je riziko ako bebezpecnostne tak aj technicke)
c/ nemusieli by vozidla 4x ostro zatacat v pravom uhle (co im rozhodne neprispieva)
d/ vyhli by sa pravidelnej zapche pred Mostom (sporadicky L95 vidiet aj pri Sustekovej - ked to nejde cez Einsteinovu)
2. Preco, ked sa urobila zastavka Rötngenova pre L88, tam nestoji aj L99? L88 byva velmi casto znacne vytazena a takto by jej ovela menej vytazena 99 urcite pomohla, okrem toho by boli niektore casti Petrzalky lepsie dostupne.
Tym, co sa tieto riesenia zdaju moc odvazne, by som chcel pripomenut, ze DP trvalo dobrych par mesiacov kym prisla na to, ze L88 by mala zastavovat pri Auparku. Dnes to je jedna z najvytazenejsich zastavok na linke.