...čo je pre električky "hračka" Oni zrejme uvažovali o "klasických" vlakoch s jedným HDV a kopou netrakčnej hmotnosti na jalových nápravách, pre ktoré je takéto stúpanie, samozrejme, technicky neprípustné.
Týmto teda máme všetky teórie o technických problémoch so stúpaním vyvrátené Ak máš náhodou k dispozícii rezy trate na Štefanovičovej a Predstaničnom námestí, spočítaj si sklon v tých miestach (pred križovatkou so Šancovou, tam mám pocit že je najväčší). Ja to neviem nájsť, ale nebude tam veľký rozdiel. A jazdia tam vozy so 66% adhéziou (možno o kus viac, keď vezmeme do úvahy reálne rozloženie hmotnosti), väčšinu roka bez nejakých technických problémov. Takže súprava/húsenica so 100% adhéziou (a s inými sa v BA ani rátať nedá) sa na Starý most aj v prípade zakrytej trate (ktorá je šmykľavejšia ako otvorený zvršok) musí vyškriabať "ľavou zadnou"
Je menšie zlo ako hérečka, rozhodne nie je menšie zlo ako Budaj. Až začne Smer, a.s. pod cenou likvidovať tie posledné zvyšky mesta, ktoré ešte nerozkradla Ďurkova squadra, tak si spomeň.
Úplne triviálne, najmä keď máš pozdĺžne rezy. Je to obyčajný pomer rozdielu výšok k vodorovnej vzdialenosti tých dvoch bodov. Teda keď si tam nakreslíš pravouhlý trojuholník, ktorého preponou bude meraná naklonená rovina, z nižšieho bodu vedieš vodorovnú čiaru (jedna odvesna) a z vyššieho zvislú (druhá odvesna), tak pomer zvislej (kratšej) odvesny k vodorovnej (dlhšej) je sklon. Inými slovami, je to tangens uhla meranej roviny voči vodorovnej rovine. Na záver to, samozrejme, vynásobíš 1000, aby to to vyšlo v promile.
(Teda napr. pri uhle 45 stupňov je sklon 1000 promile.)
v DNV 0 Smer 0 SNS 0 HZDS.... čo ma nesmierne teší. Som ale zvedavý, na koho sa budú vyhovárať, keď sa z toho dna, kde sa teraz DNV nachádza, neodrazíme ?
Podla povodneho zameru z roku 2004 (pred teoriou o nadvlaku a hybride) mal byt sklon na Safarikovom namesti 42,6 ‰. Na porovnanie maximum v Bratislave je na konci Karlovej vsi vo velkosti 57,5 ‰ a rovnake elektricky v Prahe jazdia po tratiach so sklonom cez 70 ‰. Viac tuna: http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73971
co ma ZSSK s projektom TEN-T??? Spravca a investor vystavby zeleznicnych trati na Slovensku je pokial viem vylucne ZSR... ZSSK je osobny zeleznicny dopravca vyuzivajuci trate ZSR...
to je práve to, že mi nepovedal aké číslo lebo si nepamätá. Ja som mu povedal, že rád by som videl čísla a výpočty. V zime to sťažujú mokré a namrznuté koľaje, to je jasné snáď nie? Ale s tým stúpaním moc neverím, aspoň teda zatiaľ nie, kým neuvidím čísla a nedám sem na porovnanie nech to niekto porovná so stúpaniami napr. na tratiach v Prahe či Brne.
Som inak vrcholne zhnusený z Petržalky, nechápem ako sa našlo tak veľa blbcov čo mohli voliť Bajana ? silne mi pripomína Harabina a Ivanka Lexu ešte z čias silnej postavy ? už jak som ho videl po Petržalke vylepeného a nikoho iného, tak mi došlo, že ľudia sú tak tupí, že ho budú voliť iba preto, že sa im vyškieral do ksichtu (konkrétne mal veľký plagát rovno pred zastávkou Nám. hraničiarov). Tiež inak nechápem ako sa môže stať starostom Petržalky, keď tu nemá už ani trvalý pobyt. ?
ale teší ma, že náš model Braňo Záhradník zaklapol papulou naprázdno ? môže sa predvádzať na móle a diktovať ľuďom v KV čo majú nosiť ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jezo