Tak pokiaľ som to všetko správne pochopil, malo by to byť takto. Nemožno stavať interný predpis nad zákony SR. Svojho času, pred novelizáciou zákona o cestnej premávke, električka nebola účastníkom cestnej premávky a platili pre ňu zvláštne predpisy, iné oproti účastníkom cestnej premávky. Vtedy bola rýchlosť na dráhe stanovená na Vmax = 65 km/h, interným predpisom znížená na 60 km/h a na 40km/h v období extrémnych horúčav (myslím v 2007 alebo 2008), následne zvýšená na 50km/h. Následne prebehla novelizácia zákona o cestnej premávke, električka sa zaradila medzi účastníkov cestnej premávky, musí sa riadiť dopravnými značkami (v prípade nefunkčnej svetelnej signalizácie, alebo v prípade, že tam nie je), avšak stále má niektoré výhody oproti ostatným účastníkom cestnej premávky. Okrem iného musí celoročne svietiť a rýchlosť je obmedzená na Vmax = 50km/h, výnimkou od ÚRŽD môže byť na určitých úsekoch zvýšená.
On tam toho nespomenul ďaleko viac. KT8D5 nie sú v BA preto, lebo ČKD nevedelo vyvinúť úzkorozchodný podvozok pod kĺb s pohonom. KT8B5 (jednosmerná verzia) bola naplánovaná, ale po zmene spoločenských pomerov v roku ´89 si ju už nikto neobjednal. Obojmernsoť sa v KE využíva pri výlukách. Pred časom existovala linka W, ktorá mala hlavovú konečnú pri Optime, neskôr aj nejaká posilová R-ka. Obojsmerné vozidlá sú žiadúce aj pre mestá, ktoré majú všade slučkové/trianglové obratiská, ideálne tak 10 - 15 % z celkového počtu električiek.
Re #154173 no.ev.di.: Nikomu, aj tak zverejnený nebude. Ten Poltretinov výplod je tu zrejme viac-menej len z recesie.
Re #154183 Kami: V Budapešti sú VŠETKY zastávky trolejbusov a autobusov na znamenie, takže tam nie je zvlášť tlačidlo na dopyt a znamenie.
Re #154185 Solider: Ten však pre električku na samostanom telese platiť nemusí.
Na podzim by melo dojit jeste nestastnych 20 SORu NB18 ?, napis na Olejkarskou a mozna jich daji prave na bezdomoveckou linku 61.☺
Jizda z letiste obstarozni Karosou B741 a strpeni cestujicich se syndromem socialniho vylouceni nejsou nejlepsi vizitkou pro reprezentaci hlavniho mesta.
ale aspon dal na papier svoj nazor a dovody ktore ho k tomu nazoru priviedli. A to sa ceni. So vzdialenou minulostou sa asi neda velmi polemizovat, ale zaujimali by ma vecne protiargumenty k sucasnosti.
Re #154169 Majo: mam zafixovane, ze na madlach su tlacidla dopytu a nad dverami je znamenie (ten zeleny cudlik, co svieti). Ale mozem sa mylit.
Dva dotazy:
1.) Počul som že 1.1.2011 sa má spúšťať BID a ja na okolie Senca, Pezinka, Šamorína,... Dobre som počul, či len prázdne slová do vetra...
2.) Kedy na 61 nebudú jazdiť kĺbové SORky? Ja len tak, lebo včera, čo som šiel jednou Vrakosou z AVIONU tak som myslel, že na tú Bajkalskú ani neprídeme. Kĺb vydával pazvuky, ktoré sa mi nepáčili...
Niekoľko dní som žil v presvedčení, že posledný monológ Nory Mojsejovej nemôže nič prekonať. Intímna spoveď o problémoch s rozchodom to dokázala. Som nový človek. Ďakujem!
inak koho mám kontaktovať keď chcem aby bol zverejnený na imhd.sk článok o návrhu električkového linkovania? Písal som na ba@imhd.sk a nič ? tu dakto napíše, podľa toho čo sú reakcie nejaký poloblud (nehovorím, že úplný, niečo tam pravdy bude) ale vec čo sa týka podstatnej zmeny v električkových linkách sem nedajú ?
podľa mňa tam nespomenul niektoré mestá kde 1000mm rozchod je a funguje. Ale stále neviem kde v skutočnosti bol problém pri KT8D5 pre Bratislavu, prečo k výrobe KT8D5 na 1000mm rozchod nikdy nedošlo ani v počte 1-2ks ako skúšobná séria?!
Vzhľadom na to, že v KE takmer žiadne využitie obojsmernosť KT8D5 nemá, bolo možné ich vyrábať iba ako jednosmerné, t.j. s jedným stanovišťom a dvermi iba na jednej strane?
No, trosku som popatral v historii a zistil si par informacii. Do MHD ako takej sa velmi nevyznam, som obycajny obcan, ktory uz len obcas cestuje MHD.
Vobec som nevedel ze vodici elektriciek maju nejaky interny predpis na 50 km/h, kedze kedysi bola v meste 60tka a elektricky maju vo voznoch nalepene nalepky s maximalnou rychlostou 65 alebo 60km/h.
O tom internom predpise som sa dozvedel az teraz ked som patral historiu tohto fora, kde som raz videl diskusiu o tom, ako niekto siel elektrickou az 109 km/h a ze Tunel niekdo dal pocas premavky aj za 45s.
Citacia z 10.1.2008 Hrdy_DlhoDielcan: "Rekord rekordov, ktory som zaznamenal, je 45 sekund. Tento rekord sa zatial nepodarilo prekonat ziadnej elektricke uz vyse dvoch rokov. Momentalne "robia" elekticky tunel v priemere za 1 minutu a 35 sekund. Milovnikom rychlej jazdy odporucam elektricku s ciselnym oznacenim 7954. Ak nejaka elektricka prekona "moj" rekord tunela, dajte mi pls vediet, som vam pristupny na ICQ : 317 826 567."
Na to mu fobust odpisal ze predpis D1/1 určuje max. rýchlosť 50 km/h. Obycajny obcan vsak o internych predpisoch velmi nevie a tak sa cuduje ze preco ked ma elektricka nalepku max 65km/h tak ide len 50 ked kedysi isla mozno aj rychlejsie... Z toho mi teda vyplyva ze musim s tebou suhlasit a priemerná rychlost v tuneli 41 km/h je dobry vysledok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk