Reakcia na: S499.1023 #154170:
podľa mňa tam nespomenul niektoré mestá kde 1000mm rozchod je a funguje. Ale stále neviem kde v skutočnosti bol problém pri KT8D5 pre Bratislavu, prečo k výrobe KT8D5 na 1000mm rozchod nikdy nedošlo ani v počte 1-2ks ako skúšobná séria?!Vzhľadom na to, že v KE takmer žiadne využitie obojsmernosť KT8D5 nemá, bolo možné ich vyrábať iba ako jednosmerné, t.j. s jedným stanovišťom a dvermi iba na jednej strane?
Mike
SA DAJÚ OČAKÁVAŤ výhrady zo strany magistrátu s ohľadom na nemožnosť pokračovania projektu vo verzii LF+ pre úzky rozchod (už raz vysúťažili jedno z posledných vyrobených vozidiel – trolejbus 21Tr) a voči 06T výhrady zo strany prevádzkovateľa. Účasť renomovaných zahraničných výrobcov JE PRAVDEPODOBNE limitovaný počtom objednaných vozidiel, táto skutočnosť BOLA ZREJME overená predbežným rokovaním s výrobcami."
* faktor brutálneho prepadu príjmov mesta sa autorovi hodí ignorovať...
Teda z tých slov to vyzerá na domniekny a dohady autora.. Ja tiež môžem vysloviť rovnaký názor, že vzhľadom na aktuálnu (po)dobu trhového hospodárstva sa už uskutočnili rokovania medzi DPB a svetovými výrobcami električiek, vrátane tých českých a tiež predpokladám, že všetci deklarovali ochotu a pripravenosť vyrobiť ich model aj na 1000 m.. a rovnako sa domnievam, že niektorí z nich boli ochotní svoj typ aj ponúknuť na skúšku..
Ja ale z článku čítam medzi riadkami že s údržbou našich tratí je to naozaj až také zlé.. ale kompetentní ľudia si rovnako (ne)urobia svoju prácu bez ohľadu na rozchod...