Na k-reporte písali, že pražské SOR-ky NB 18 praskajú nad dverami v zadnej časti (vo vleku) a krátke ževraj majú nejaké problémy tiež takže som zvedavý či to postihne aj tie v BA ak je to pravda. ☺
Ako povedal luky133, expresné linky nebudú mať žiaden význam, keď aj tak budú musieť stáť všade, lebo pred nimi pôjde nejaká iná, normálna linka. Aj keby dnešná 12 odchádzala od Štúra povedzme 16.05 a Tvoja 19 16.10, v Karlovke by sa ju určite dobehla.
A nevidím dôvod státia na Krčacoch, čo sú jedny z najmenej využívaných električkových zastávok.
Taká malá otázka. Rozmýšľal si aj nad tým, že tieto expresné linky budú spomaľovať normálne linky, ktoré stoja na každej zastávke? ? Teda aspoň na KV radiále, kde je prehustený interval by ich spomaľovali.
Tak trošku Vám otrávim víkend a kedze som premýšľal a dospel som k tomu ze Bratislava by mohla trosku ozivit tu prepravu elektrickami expresnymi a nocnymi linkami moje navrhy sa tykaju aj nejakej zmeny trasovania liniek. Takze zaciname:
EXPRESNE LINKY (su tam iba zastavky kde bude stat):
10: Zlaté Piesky - Jurajov Dvor - Polus City Center - Trnavské Mýto - Americké nám. - Námestie SNP - Molecova - Dolné Krčace - Horné Krčace - Pri Kríži
15: Komisárky - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Vazovova - Vysoká - Molecova - Dolné Krčace - Horné Krčace - Pri Kríži
19: Astronomická - Pri Jazere - Saleziáni - Trnavskéí mýto - Vysoká - Nám. Ľ. Štúra - Molecova - Dolné Krčace - Horné Krčace - Pri Kríži
Aj motivácia v podobe polovičnej pokuty ak nepletič zaplatí napr. do dvoch týždňov. Dobré je dovoliť si systém, pri ktorom sa do vozidiel bez zaplatenia cestovného nedostaneš. Bratislave by možmo pomohlo vo vhodnej miere znovuzriadiť sprievodcov (predavajucich listky a karty, informacie, koordinacia dopravy, a spol.).
V prípade prepravnej zmluvy ide o adhéznu spotrebiteľskú zmluvu, teda buď súhlasíš a cestuješ, alebo necestuj. Tá zmluva má vlastne charakter všeobecných obchodných podmienok. Teda je to to isté ako káblovka. Buď berieš, čo ponúknu, alebo si kúpiš satelit a pod..
Ošetrujú to ustanovenia OZ o prepravnej zmluve, zákony o cestnej doprave a o doprave na dráhach. S tým, že sa s prepravnými podmienkami môžeš oboznámiť až vo vozidle nesúhlasím. Môžeš si o ne požiadať v sídle dopravcu, sú na internete a aj na vybraných zastávkach.
Aby ste lepšie pochopili, čo tým myslím, uvediem iný príklad. Povedzme, že sa rozhodnem, že vstupom do môjho bytu sa uzatvára zmluva, v ktorej je okrem iného uvedené, že je potrebné zaplatiť poplatok 100 eur. Keď príde povedzme nejaký podomový predajca, tak ho pustím do bytu, on o ničom nevie, a keď tam vstúpi, chytím ho pod krk a poviem mu, že má zaplatiť 100 eur, veď vstúpil do bytu a tým pádom uzavrel zmluvu.. Síce o nej nevedel, ale to je jeho problém.
Aký je právny rozdiel v tomto a v tom nastúpení do MHD? Ošetruje to nejaký zákon SR, alebo to je tak funguje len preto, lebo je to zvykom?
Už som také niečo počul viac krát, ale čo to je za nezmysel, že nastúpením do vozidla sa uzatvára zmluva? Ako môže niekto uzavrieť zmluvu, keď ani nevie, čo sa v tej zmluve nachádza? Nie je zmluva náhodou o tom, že sa strany dohodnú na nejakých podmienkach? Pri kúpe lístka ani nástupe do vozidla neprebieha ani žiadne oboznámenie s tými podmienkami, a nie ešte nejaká obojstranná dohoda. Veď prvé miesto, kde sa vôbec môže s tými podmienkami oboznámiť, je až vo vozidle, kde by už tú zmluvu mal mať uzavretú. Čiže s nou ani po prečítaní nemôže nijak nesúhlasiť, jedine vystúpiť na ďalšej zastávke a dúfať, že ho nikto nebude kontrolovať, či tie podmienky, s ktorými nesúhlasí, splnil.
Inak chudera dotycna pani,ako jej bolo ukrivdene a to len za to,ze nema cas po veceroch citat.Hmmmmm. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy