Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: m@rtin #146494:
To mi je jasné odkedy Záhradník vytrúbil, že spraví všetko preto aby sa Capacity dostali do Bratislavy. Preto je dosť možné, že tender na Capacity, tak ako aj zvyšné, ktoré ÚVO nezrušil neboli úplne v poriadku a mali byť zrušené tiež. To, že Capacity je predražený a kupovať ho v týchto časoch je blbosť a pokrytectvo mi nemusíš hovoriť, ver, že ja tomu chápem.
Reakcia na: no.ev.di. #146486:

Ten elektrobus je pouze funkční vozorek, na kterém se zkouší elektromotory a jiné komponenty. To nemá s finální výrobou nic společné.

"Človek čaká, že s pokročilou dobou sa nejak SOR zamyslí aj nad designom, ale"
Proč by to dělal? Autobusy SOR splňují evropské normy a prodávají se jak housky na krámě.

"Podľa mňa by aj dopravca mal mať voči cestujúcim nejakú úctu a keď už nie k nim, tak aspoň k sebe aby jeho vozový park nevyzeral na smiech."
99,99999% cestujících je úplně jedno jakým autobusem jedou. Už to konečně proboha pochop! Jakou má dopravce úctu k cestujícím, když jim vypraví 20 let starou zrezivelou Karosu, protože nemá na Mercedes? Jakou má úctu DPB k cestujícím, když jim dnes a denně vypravuje autobusy s průměrným stářím vyšším jak 12 let? Pochop, že SOR je pro cestujícího 100 krát lepší než to s čím jezdí váš dopravní podnik. DPB nemá jedinou nízkopodlažní tramvaj - ani na tu sociální wanu se nezmůže - ale ty chceš počítat hvězdy. Víš jak se říká tomu, když tohle: http://www.imhd.sk/ba/index.php?img=5985&typ=gm zastaví vedle tohohle http://www.imhd.sk/ba/index.php?img=58407&typ=gm ? Kocourkov!
Reakcia na: no.ev.di. #146492:
Na to isté, na čo SOR. Na obnovu vozového parku. ?
Reakcia na: Emo #146489:
tak potom načo nám je Capacity?! Tam ide fakt len o design a pár cm navyše na dĺžke...
Reakcia na: 810zssk #146481:

m@rtin napsal:
"DPB jako dopravce s nejhoším vozovýcm parkem autobsuů ze všech 21 krajských měst bývalého Československa"
810zssk napsal:
"Ja som uz porovnaval celu MHD a Bratislava ma viac NP (percentualne"

"Košice - autobusy maju na podobnej urovni, mozno trochu lepsie"
DPMK vlastní 70 NPA z cca 200 vozů.
Košice mají o mnoho lepší vozový park než Bratislava.

Tak co tam máš dál? ?
Reakcia na: no.ev.di. #146486:
Bežný cestujúci dizajn nerieši, to si iba Du.nč.o. myslí, že hej. ?
Reakcia na: m@rtin #146471:
Keby človek nesledoval, na čo sa vyhadzujú zbytočne milióny, tak by som mal fakt pocit, že sme banánová republika. Strašne dramatizuješ. Je to tu nahovno, ale až také zlé nie. ?
Peňazí je dosť, len smerujú často do zbytočností.
Reakcia na: m@rtin #146476:
DPB trpí akurát tak macošským prístupom magistrátu k obnove vozového parku. Magistrát nerieši roky ani situáciu s IAD a ani MHD. Kríza nás zastihla koncom roku 2008, už vtedy mali naše najnovšie kĺbové vozidlá 9-10 rokov - Ikarusy 435. Čiže nad tendrom sa malo rozmýšľať už v roku 2006-2007 kedy odchádzali posledné Ik280 a 283 z našich ulíc. Všetko bolo odignorované výhovorkami, že peniaze niesú a paradoxne najpotrebnejší tender sme vyhlásili v čase krízy keď peniaze 2x tak ťažko nájsť ako pred krízou. Nechcem všetko hádzať na kontakty s určitou finančou skupinou ale predsa, nemáš ten dojem, že DPB naschvál zbabral tender na 240 klbákov, ktorý potom rozdelil na tri menšie, z toho tretí nebude asi a zhodou okolností vyhrá tender práve SOR, ktorý až príliš úspešne získáva prvenstvá v tendroch na vozidlá, ktoré vypisuje DPB?! Teda sme obetovali riešenie krízovej situácie s klbákmi a možnosť mať klbáky od jedného výrobcu len pre to, aby si niektorí hajzlíci z J&T, magistrátu a predstavenstva DPB narvali vrecká a naoko sa vypísal opäť na mieru šitý tender, kam sa prihlásil len Mercedes s Capacity - to aby sa nepovedalo, že vozíme len v low-costoch od SOR.
Reakcia na: m@rtin #146472:
na BNká sme už za ten čas nejak zvykli, čo nám iné zostalo aj... ale ten elektrobus, čo vyrobil SOR nedávno vyzerá fakt neschopne, proste otras. Človek čaká, že s pokročilou dobou sa nejak SOR zamyslí aj nad designom, ale nie. Oni ešte akoby na truc vyrobia takú škatulu, že pri nej sú aj BNká pre mňa krásavce a to je už čo povedať! Podľa mňa by aj dopravca mal mať voči cestujúcim nejakú úctu a keď už nie k nim, tak aspoň k sebe aby jeho vozový park nevyzeral na smiech. NB celkom zapadajú, niesú nič extra ale ani to nevyzerá našťastie otrasne.
Reakcia na: Martin Fundárek #146484:
No hej, ale to nic nemeni na tom ze to tam nejazdi 😉
Reakcia na: 810zssk #146478:
"Banska Bystrica."
A že si od nich DPB prenajíma zopár (tam nepotrebných) vozov, ktoré tu boli dlhší čas najnovšími kĺbákmi (keď si odmyslíme ten jeden SkapalSiTy).?
Reakcia na: Emo #146482:
Tie najvacsie vraky su uz prec.. davno som nenatrafil na nieco strasne a to MHD chodim dost posledne dni (aj Karosa ktorou som siel na 50 bola celkom OK).
Reakcia na: 810zssk #146481:
"V Bratislave uz dnes totalne vraky nenajdes, s vynimkou 1512."

No a ešte Karosy B 732, ktoré ale jazdia čím ďalej tým menej.
Reakcia na: m@rtin #146480:

"o to hůř, protože celkový podíl NP vozidel na celou MHD je ještě menší." - Ja som uz porovnaval celu MHD a Bratislava ma viac NP (percentualne).

"Zatímco v Bratislavě ne" - V Bratislave uz dnes totalne vraky nenajdes, s vynimkou 1512.

Dalej v oblasti trolejbusov a elektriciek su o nieco horsie z hladiska kvality vozov Kosice.. autobusy maju na podobnej urovni, mozno trochu lepsie..

btw: ten Citybus co ma DPMBB momentalne jazdi?
Reakcia na: 810zssk #146478:

"Tam jazdi niekolko kvalitnych skvostov"
Zatímco v Bratislavě ne

A k Banské Bystrici?
MHD - DPMBB 26 vozidel (průměrné stáří 9 let)
MHD - SAD ZV 49 vozidel (průměrné stáří 5 let)
celkem = 75 autobusů
2x Citybus, 14x Citelis 12, 1x Citelis 10.5 (to nepočítám midibusy)
= 22,6% NPA

"(s tym ze BA ma aj elektricky).."
o to hůř, protože celkový podíl NP vozidel na celou MHD je ještě menší.
Z toho plyne, že by BA mohla BB autobusy závidět.

Můžeš nadhodit další město?
Reakcia na: ear4 #146468:
netreba pochybovať, že to veľmi dobre vie,
vychádza z reality - odmietnutia vybudovať spoločný terminál (t-)busov a ekektričiek, úprava cyklu križovatky je možná bez veľkých nákladov, stačí priznať preferenciu chodcom a potlačiť IAD, zvýšila by sa bezpečnosť aj nepriama preferencia MHD,
Reakcia na: m@rtin #146476:
Este k tym krajskym mestam.. Banska Bystrica. Tam jazdi niekolko kvalitnych skvostov...

A ked chces podiel NP vozov tak nech sa paci: podla iMHD v BB to je 19 percent, tu 20 percent (s tym ze BA ma aj elektricky)..
Reakcia na: m@rtin #146476:
Co sa tyka Solarisu, ja mam ine info ohladne toho co ponuklia Bratislave.
Reakcia na: 810zssk #146474:

Co si mám představit pod pojmem "klidně mal"? Solaris stojí cenově zhruba tolik co Citaro nebo Citelis. Sor je zkrátka o nějaký ten milion lacinější. Filosofovat nad slovem kdyby nehodlám. DPB trpí léta nedostatkem financí a dodnes se nekoplo do země na nosném systému. Tramvajová trať se za 20 let nepostavila žádná, NP tramvaj není jediná a NP trolejbusů je pouze 7.

"A este nesuhlasim ze ma DPB najhorsi voz.park z krajskych miest ex CS."

Já bohužel musím konstatovat, že ano. Pokud tvrdíš, že to tak není, pak mi napiš, které krajské město je na tom s autobusy hůř - beru % podíl NP autobusů a průměrné stáří.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.