"segregácie na Karloveskej a Račianskej sú na nič, znamenajú zvýšené bezpečnostné riziko"
Mohli by ste zmysle tohto vyjadrenia konkrétne vyjasniť? Predstavujete si ako jediné bezpečnostne akceptovateľné riešenie plne segregovanú trať? Dovolím si oponovať tým, že v krajinách, kde takáto koncepcia bola použitá už v 70. rokch, sa od tohto riešenia upúšťa, nakoľko takáto trať pôsobí odľudštene, odpudzuje zákazníkov, priťahuje vandalizmus. "Zvýšené" bezpečnostné riziko je považované za únosné. Nevidím dôvod skúšať chyby, ktorých sa v Belgicku alebo v Nemecku dopúšťali v 70. rokoch, na vlastnej koži.
Od minuleho roku myslim plati povinnost vypisovat vyberove konania na vykony vo verejnom zaujme. Predpokladam ze sa to tyka len primesta, vyhlasil uz BSK taketo konanie?
By ma zaujímalo či tá 6701 ešte niekedy bude jazdiť. ? A čo je zase 6702? Nejako sa začali kazievať tie 25Trky... Čoskoro budú ako tá Bratislavská 21Tr. ?
6705 by sa oplatilo už opraviť... Ale pravdepodobne na opravu pôjde až potom čo sa definitívne pokazí. Radšej mať nejaký ten týždeň na DD jeden Tedom na 33 ako počúvať ten otravný zvuk ako keď ide traktor... ☠
Trolejbus bez pomocného pohonu by byl v dnešní době pro výrobce nemyslitelný. Takže ano - SOR TNB18 bude v nabídce i s pomocným pohonem. Letos na jaře na autotecu v Brně bude představena ještě jedna novinka - hybridní kloubový SOR pro Prahu.
posunutie zastávky Sokolská bližšie k SAV by bolo kontraproduktívne,
v ďalšom úseku sa chodník zužuje a je prerušovaný viacerými výjazdmi z dvorov,
projekt uvažuje k posunutiu v opačnom smere a zastávku v snmer od Brnianskej situuje do úseku pred pripojením Sokolskej, pred súčasnú CSS, zastávku v smere na Brniansku posúva ešte viac k nej, niekde na úroveň dnešného vjazdu do priestorov železnice, je to dané aj tým, že v tejto zóne sa navrhuje postaviť veľká budova,
vizualizácie možno zbytočne mýlia,
pre MHD sú oveľa dôležitejšie rezy, ale najdôležitejiš by bolo pozrieť si dokumentáciu pre územné rozhodnutie, projekt dopravy, pre všetky fázy výstavby a pre cieľový stav,
IPR neráta ani s trolejmi, ktoré by umožnili linku z hl. stanice na Štefánikovu, nieto ešte s ďalšou koľajovou traťou,
na Pražskej s ažiaden priestor neuvoľní, práve naopak, projekt prepokladá na zahustenie (vyššiu intenzitu), a preto obsahuje tzv odlahčenie v podobe súbežnej cesty, pre ktorú musí padnúť za obeť časť skaldu č. 2, ktorý využíva Dopravné múzeum,
odstavné koľaje "vyhodili" asi preto, že sa nepočíta s ich neskoršou existenciou, len to zatiaľ nedali verejnosti na známosť,
ad 1 - trať z Pražskej k hl. stanici predlžovať a viesť popod Šancovú je podľa mňa dopravne, technicky i ekonomicky neodôvodnené,
polohu, kde mali kedysi električky nástupište, nie je možné využiť pre napojenie električiek na pražskú, lebo tam s auvažuje s napojením pre autobusy a trolejbusy, jedine ako som písal, o úroveň nižšie, vetvenie na Štefánikovu v hlavovej stanici je pre mňa novinkou, s tým som sa nikde nestretol, ako by sa vetva z 2 PP vyšplhala na povrch, odbočila vpravo a hneď vľavo na Štefánikovu, to mi je trochu záhadou, že by ďalší tunel? kde by na Štefánikovej vyústil?
ad 2 - segregácie na Karloveskej a Račianskej sú na nič, znamenajú zvýšené bezpečnostné riziko,
starší si pamätajú na úpravu na Štefánikovej, ktorá dovoľovala jazdu autom, to nie je žiadna novinka, dôležité je smerové vedenie - v strede, alebo pri jednej zo strán,
ad 3 - takže na Štefánikovej by mal byť säúbeh, dokoca všetkých troch druhov MHD, asi zbytočný luxus, ak to porovnám s podmienkami v iných častiach mesta,
"Ďalším mágom verejnej mienky je Branislav. Ten si robí predvolebnú kampaň najmä u cestujúcich v MHD a neváha na to využiť aj bezdomovcov, ktorí musia ráno opustiť nocľažisko." ?
Lebo kolóna od pumpy za cintorínom končila až pod diaľnicou. Hlavne, že exbratislavskí vysťahovalci do dedín preferujú variant R7 končiaci tesne pred Podunajskými Biskupicami.
ešte chcem dodať, že na nete teraz pozerám niekoľko vizualizácií http://www.athe.sk/images/stories/ipr-stanica/ipr-2006-final20000-b-copy.jpg ale všade tam vidím nastrkané len nejaké hotely, nákupné centrá a pod. Napadlo ma, že neviem načo zbytočne zložite riešiť prístup k Hlavnej stanci MHDčkou keď sa uvoľní priestor na Pražskej ulici a teoreticky keby tam vznikla zastávka (posunutá Sokolská o pár metrov bližšie k SAV), tak by mohla byť zastávka pre ľudí cestujúcich NA a Z vlaku tam práve namiesto tej budovy čo je tam nasáčkovaná. Čo ma však vytáča, že ten kto robil vizualizáciu nemal problémy vyhodiť koľaje čo sú pri múzeu dopravy a stoja tam historické vozidlá ?
1. Električka by pri prechode z Pražskej do priestoru Predstaničného nám. bola zapustená pod úroveň terénu a trať by sa mimoúrovňovo križovala aj so Šancovou ulicou, bola by pod úrovňou komunikácie - tento variant by pripadal do úvahy za predpokladu, že sa nebude uvažovať s vybudovaním električkovej trate na Štefánikovej = ak áno, tak by električková trať prešla do priestoru Predstaničného námestia tam kde kedysi električky mali nástupište, tam by trať vyústila z Pražskej a vetvila by sa pri budove hlavovej stanice na smery Štefanovičova a Štefánikova. Vďaka vyššie položenému terénu by stačilo trať smerom na Štefanovičovu poslať do mierneho stúpania aby sa nekrižovala úrovňovo so Šancovou a potom klesnutie na úroveň terénu Štefanovičovej ulice. Smer na Štefánikovu ulicu by bol vedený v úrovni terénu a tam kde je súčasne električková trať by viedla komunikácia spájajúca Pražskú a Šancovú. Obratisko pre električky by sa zrušilo, nakoľko by linky boli priebežné a spájali Hl. st s centrom a jednou z troch západných radiál (variant 2 linky na radiálu)
2. segregácia trate na Brnianskej a Pražskej by bola zabezpečená rovnako ako na Račianskej, či Karloveskej a pod. Na Štefánikovej by bol povrch trate upravený na pojazďovanie cestnými vozidlami, avšak iba pre MHD, polícia, hasiči a záchranky.
3. Čo sa týka premávky po Štefánikovej, tak tam by ostali trolejbusy a z autobusov len 93, ktorá by mala otočku na Hlavnej stanici, kde by sa prestupovalo z električky na ňu.
Mám v hlave x- variantov ale to už sem nechcem písať, kto by to čítal a jednak mohlo by prísť ľuďom zle ? napíš mi na mail, tam ti to pošlem zakreslené v Google Earth
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ear4
http://www.dpb.sk/bezbarierove-cestovanie