Reakcia na: MatejBA #144430:
e #144430 MatejBA, #144427 S499.1023 ..........Bol som tu poobvinovaný z kdečoho...Ja som porovnával konkrétne Vieden s BA a k tomu vyjadril adekvátnu kritiku....samozrejme sú aj mestá s lepšou dopravou ako Vieden, žial BA k nim nepatrí. No minimálne porovnatelnú ak nie lepšiu MHD má už aj Praha. 60 (tuším) nových nízkopodlažných električiek 14T (aj ked s určitými nedostatkami) a v dohladnej dobe pribudne dalších 150 vozidiel Forcity. Drvivá vačšina vozidiel T3 je po moderinizácií, neustála obnova Autobusového vozového parku, Rozvoj Metra.
Tak z hladiska Prahy je príp. kritika Viedne oprávnená.
Ešte na okraj k tomu 1/3 BA pod správu At. NEmyslel som to tak, že jednoducho sa časť územi odkrojí a pripadne Rakúsku. Písal som o podieloch. Neviem či hovorí niečo Podielové spoluvlastníctvo. To je, že ani jeden štát nemusí mať vymedzenú "svoju" časť mesta a občania by mohli mať na celom jeho území občianstvo podľa vlastnej vôle. Rozdiel by však bol, že Rakúski poslanci vo vedení mesta by určite len tak nesúhlasili s takými nezmyslami ako Riverpark alebo 35poschodový vežiak za budovou YMCA, bolo by všeobecne Lepšie hospodárenie z mestkým rozpočtom. Takisto by sa dohliadlo na lepšiu transparentnost tendrov aj na vozidlá MHD. -aktuálne Autobusy. Rovnako by mesto malo aj lepší prísun penazí do rozpočtu, v prípade určitej podpory zo strany Rakúska.
-Samozrejme sú to moje teorie. A musela by sa upraviť rada zákonov, byť rada dohôd, úprava legislatívy...k tomu príde sotva.
Ale nikto nemože spochybniť -Historicky terajšia Bratislava a Vieden si boli dlho dlho blízke. Navyše niektoré projekty túto blízkosť oprašujú napr. Twincity (nemyslím teraz tú megavýstavbu pri AS).
Z hladiska MHD by aj možno stačilo, ak by prevažnú časť akcií DPB vlastnila Wiener Linien - a prečo by nemohla ked už raz skoro Letisko M. R. Štefánika pripadlo pod Schwechat.
luky1
Najväčšia hustota revízorov v BA je v okolí hlavnej stanice. Lebo tam je aj najväčšia hustota čiernych pasažierov. Ale prečo? Človek idúci z vlaku má často objemnejšiu batožinu a ak ju chce uložiť tak, aby neprekážala ostatným, stráca cenné sekundy. Presne toto sa stalo jednej mojej príbuznej, lístok mala pripravený, no kým uložila cestovnú tašku, už bolo neskoro.
Ktovie ako by klesli tržby revízorov, ak by DPB v spolupráci s magistrátom urobil experiment a na linkách idúcich zo stanice by bola cesta do vzdialenosti jednej (alebo dvoch) zastávok zadarmo?