Reakcia na: Ike #141996:
tak ziskové to určite nebude nikdy, hlavne keď budú DPB takí úžerníci ako sú teraz... Na DD sa idú rozdať s novými linkami a nočná doprava je spoplatnená ako keby to bolo neprekonateľné bremeno ? som poradil ľuďom, ktorých poznám, že keď nemajú chuť cvakať za našu mizernú MHD, nech sledujú čo sa deje okolo šoféra a nech pokiaľ možno nastupujú prvými alebo druhými dverami a všímajú si podozrivé ťažkotonážne monštrá ? a funguje to... ak človek urobí takto, že si všíma počas státia na zastávkach čo sa deje, tak má vyhrané... ja napr. v nočákoch seriem na cvakanie, však mám električenku, tak načo si budem doplácať na lístku alebo ešte k električenke. Som zvedavý, kde ešte panuje takáto "vymoženosť" akú zaviedol náš zbor ingeligencie v DPB ?
810zssk
UDRZBA - Ako bolo spravne povedane, v noci sa vykonava udrzba trati a tym padom by bolo pomerne casto obmedzene jazdenie elektriciek. Uprimne, som presvedceny ze je lepsie tam mat autobus ako tam mat elektricky a skoro stale vyluky.
NAKLADY - Myslim ze elektrina sa plati pausalne, ale ide o vodicov. Nie je pravda co napisal Ike, ze po zavedeni elektriciek by sa usetrilo zrusenim autobusov. Prejdem jednotlive linky:
N34 - Tato linka by sa teoreticky mohla zrusit, problem je ze ked spocitame jazdnu dobu L12 (Dubravka-Safko) + L13 (Safko - stanica) tak nam jazdna doba N12 (Dubravka - stanica) jednym smerom vyjde 42 minut. To znamena potrebu nasadenia dvoch elektriciek namiesto jedneho busu = naklady na vodica vacsie.
N70 - Tato linka obsluhuje aj cast Podunajskych Biskupic a preto by aj tak zrusena byt nemohla. Ak by bola nejaka N8 tak by k nej mohol byt pripoj N70 na Astronomickej, ale to by bolo potom tazsie z hladiska cestaku, v Biskupiciach by nemohla byt priebezna. To co by sa usetrilo na pohonnych hmotach (Astronomicka - stanica) by sa vyhodilo na vodica elektricky.
N53 - To iste co pri N70, navyse pozor, tam uz by jazdna doba N2 bola cca. 52 minut spiatocne.
N55 - 3 ma jazdnu dobu 29 minut jednosmerne, cize by bolo treba dva vozy. Navyse, v minulosti mi bolo vysvetlene, ze je potrebne aby nocak isiel az Na panty, kvoli zamestnancom, alebo daco take
Naopak si nemyslim ze je problem hluk. Ked ho zvladas od pol piatej do pol dvanastej v noci, tak ti uz tie 4 jazdy v noci vadi nemozu. Navyse, aj dnes sa obcas v noci po trati nieco prezenie (najma v zime).