Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
VÝRAZNÉ OBMEDZENIE ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY DO RAJKY

Doteraz tam z Gyoru cez Mosonmagyarovar a Hegyeshalom premávali vlaky každý deň každé 2 hodiny od rána do večera.

Teraz do Rajky vlak zavíta denne iba 05:41, 07:41, 15:41 a 17:41 h. A z Rajky odchádza 05:12, 06:02, 16:20 a 18:20 h - www.mav.hu . Takže možnosť vlakového spojena Petržalka - Rajka - Mosonmagyarovar - Gyor sa ešte viac vzdiaľuje...

Podľa nového GVD pôjde cez Rajku (až od 28. 5. 2010 do 28. 9. 2010) iba jeden rýchlik z Prahy do Budapešti (z Petržalky do Maďarska 5:18 h, z Rajky na Slovensko 22:35 h).

V tejto súvislosti ma zaujíma, je tá trať medzi Petržalkou a Rajkou využívaná aspoň trochu na nákladnú dopravu ❓ Za takejto "silnej" prevádzky sa ju vôbec (tú trať) oplatí udržovať?

A už asi 2 roky ak nie viac žiadne osobné vlaky neobsluhuhujú ŽST Rusovce. Má na nej niekto službu ALEBO existuje už iba na papieri v podobe prázdneho políčka odchodov v GVD a v podobe názvu zastávky bratislavskej MHD?
Reakcia na: Ike #140914:
ved nech si predbiehaju, ale nie tam, kde su prechody pre chodcov.
Reakcia na: Zvero #140911:
To beriem... i keď aj tak sa nájdu predbiehači... vlastná skúsenosť 🙂 A potom predstavitelia tebou spomenutej skupiny áut, ktorí si netrúfli obehnúť trolejbus mimo tých dosiek, ho nervózne predbehli v tom momente, kedy smerovacie dosky skončili 🙂 čiže nepovedal by som skludnenie dopravy, ale akési stlačenie a následný výbuch, keďže trolejbus predbiehali ako utrhnití z reťaze 🙂 ale za to si môžme sami, chápem...

Investícia je to síce pekná, ale aj tak mi to príde len ako akási "nálepka na ústa" a reálne investície do MHD by boli v podobe inteligentných križovatiek s preferenciou MHD a nie v riešení postavenom na generovaní kongescií ?
Reakcia na: d3k0 #140895:
Samozrejme. Vodiace dosky takisto. a urcite by sa este nieco naslo.

Re #140910 Ike: Ukludni to dopravu. Tym ze rozne poznavacie spz-ky spravidla inych okresov ako BA a spz-ky s tromi rovnakymi cislami a velkymi autami atd uz nebudu moct ist cez plnu ciaru (šak nepukua) ale si to budu musiet odstat kvoli fyzickej zabrane, miesto tej plnej ciary. Aby proste nestresovali, nenahanali sekundy a nerobili hluposti (nazval by som to aj inak, vsak viete...) tam kde to aj tak nema zmysel. Je to vlastne psychologicky krok ktoreho nastrojom realizacie je fyzicka uprava kolizneho miesta. Robi sa to v miestach kde je jeden pruh tam, jeden pruh spat a zastavka bez niky.
Reakcia na: intony #140907:
Ja som však stále nepochopil prínos tohto riešenia...
Urýchli to dopravu? Nie. Zníži to nehodovosť? Nie. Zkomfortní to MHD? Nie.
Pokiaľ stále nespravíme v BA preferenciu električiek a MHD, kde sa dá, tak takéto rádoby riešenia nám vážne nepomôžu.
Prínos je jedine v tom, že trolejbus nemusí vychádzať z trolejbusovej niky... Ale zdá sa mi, že podobne ako pri Jaskovom rade a tamojších retardéroch, nikto nerozmýšľal, ako tu bude prechádzať vozidlo RZP, poprípade požiarnici....
Reakcia na: intony #140907:
pokazeny trolejbus stiahne palice a samospadom sa posunie dalej ?
Reakcia na: levan #140899:
Navrhovateľovi som zámerne spomínal, že "pokazený trolejbus" bude veľmi častým argumentom proti. Mal som pravdu. ?

Pochopiteľne, Bratislava je do istej miery špecifická, takéto riešenia však existujú, fungujú, v mestách kde boli zrealizované tiež jazdia električky a trolejbusy a tiež vozidlá s právom prednostnej jazdy. Priznávam, neviem, ako takéto situácie s pravdpodobnosťou 0,1% v zahraničí riešia, ale ak riešia a nemajú s tým problém, Palisády by nemali byť žiadnou výnimkou.
Reakcia na: AAA #140901:
rozumiem správne, že by sa malo zo zákona vypustiť preukazovať údaje, ale dať povinnosť preukázať totožnosť OP a vynechať CP alebo iné preukazy totožnosti, lebo v nich nie sú uvedené všetky údaje?
čo s cudzincami, ktorí pricestovali alebo žijú v SR iba s CP a čo s preukazovaním mena zákonného zástupcu u neplnoletých cestujúcich a preukazovaním totožnosti u cestujúcich pod 15 rokov veku?
Neviem či tu to už bolo
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29eff2212c24293a2f36ea&id=3
TEDOM má nákres a Citelis reklamu ? ? ? ? ? Pjekne ? ?
Reakcia na: luky133 #140903:
je to cervene a hrbate ?
Reakcia na: TeBeCe #140902:
Čo to bude? Ďalšie MBčka?
Nahrada bystrickych klbakov pred hodinou ficala po moste Lafranconi smer Petrzalka.
Reakcia na: levan #140898:
Ani nie, keďže nijkaý iný doklad neobsahuje všetky tieto údaje s výnimkou OP: u meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti). V pase nemáš trvalé bydlisko. A iné preukazy, ktoré by prichádzali do úvahu sú skôr exotickej povahy (preukaz poslanca Národnej rady Slovenskej republiky, preukaz člena vlády, služobný preukaz sudcu, služobný preukaz prokurátora, služobný preukaz príslušníka ozbrojeného zboru, služobný preukaz príslušníka Národného bezpečnostného úradu, potvrdenie o odovzdaní, strate alebo odcudzení občianskeho preukazu, diplomatický pas,služobný pas, cestovný preukaz, cestovný doklad cudzinca,
náhradný cestovný doklad Európskej únie, doklad o pobyte cudzinca, cudzinecký pas a pod.).
Reakcia na: toldo #140897:
Podla mna ten semafor je v pohode... tú svetelnú križovatku môžeš opustiť dvoma smermi, na pôvodnom semafore však bol len jeden...
Reakcia na: ivanbuto #140878:

treba zistiť, ktoré predpisy upravujú fyzické oddeľovanie jazdných pruhov v protismere v podobe zvýšenia stredovej deliacej čiary na mestských komunikáciách a či dovoľujú takú úpravu aj pre podmienky, ktoré sú v dotknutom území,
zaujímala by ma predstava navrhovateľa úpravy zastávky MHD na Palisádoch, ak by sa doplnilo fyzické oddelenie pruhov, čo sa bude diať, ak by sa trolejbus pokazil počas státia na zastávke a musel by prísť odťahový voz, čo by sa dialo s vozidlami, ktoré by čakali za pokazeným trolejbusom a čo by sa dialo s MHD, ak by v úseku s fyzicky oddelenými pruhmi zostali dlhodobo stáť trolejbusy pre výpadok prúdu a musela byť nasadená náhradná doprava autobusmi, ako si predstavuje bezpečnú premávku, ako perličku by mohol vysvetliť jazdu vozidiel s právom prednosti v jazde a zastavovanie vozidiel v súlade so zákonom a vyhláškou, keď vodiči zaregistrovali príslušné znamenie,
Reakcia na: AAA #140876:

zvláštna formulácia - zo zákona v podstate povinný
v zákone nie je definovaná povinnosť preukázať údaje OP alebo jedným preukazom, lebo v prípade CP sa nedá preukázať bydlisko, preukazom nedá preukázať meno zákonného zástupcu v prípade neplnoletého cestujúceho

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.