Takže aktuality z Dlhých dielov. Sú tri.
1.)Ododnes jazdia posilové spoje linky 133. Vodič prišiel na zastávku Matejkova 6:54 s takmer prázdnou 133 a išiel TEDOM 1112 (áno už sú preradené). Vodič šiel zjavne prvý krát pri každej zástavke pribrzďoval či tam má zastaviť. Zastavil aj na Botanickej, ale potom si všimol, že tam nie je ceduľka 133 tak ani neotvoril dvere. Spoj o 6:59 je s najväčšou pravdepodobnosťou vypravovaný ododnes Solarisom. Ten bol slušne zaplnený lebo ľudia o posilnení nevedeli. O spoji, ktorý by mal ísť o 7:04 nemám info.
2.)Prístrešok pri nikdy nevyužívanej zástavke Ľ. Sáru odstránili, hlavne, že tam platili creteprint.
3.)V okolí zástavky Tománkova sú v oboch smeroch rozmiestnené držiaky na mobilné dopravné značenie. Pravdepodobne sa tu teda plánuje oprava naklonenej cesty???
1.)Ododnes jazdia posilové spoje linky 133. Vodič prišiel na zastávku Matejkova 6:54 s takmer prázdnou 133 a išiel TEDOM 1112 (áno už sú preradené). Vodič šiel zjavne prvý krát pri každej zástavke pribrzďoval či tam má zastaviť. Zastavil aj na Botanickej, ale potom si všimol, že tam nie je ceduľka 133 tak ani neotvoril dvere. Spoj o 6:59 je s najväčšou pravdepodobnosťou vypravovaný ododnes Solarisom. Ten bol slušne zaplnený lebo ľudia o posilnení nevedeli. O spoji, ktorý by mal ísť o 7:04 nemám info.
2.)Prístrešok pri nikdy nevyužívanej zástavke Ľ. Sáru odstránili, hlavne, že tam platili creteprint.
3.)V okolí zástavky Tománkova sú v oboch smeroch rozmiestnené držiaky na mobilné dopravné značenie. Pravdepodobne sa tu teda plánuje oprava naklonenej cesty???
Ámos
Vies co je zvlastne. Ze to Madarsko sa k Cechom nepripojilo a cuduj sa svete polnohospodarskou zaostalou krajinou neostali.
No nikde nepopieram, ze ked CSR vznikla slovensko vlastnilo iba 8% priemyselneho potencialu krajiny. Po rozdeleni boli cisla uplne ine. No je tazke urcit co bol prirodzeny vyvoj a co zasluha vlady v Prahe.
Ja by som najvacsi prinos CSR pre Slovakov nevidel v ekonomike ale prave v kulture a vzdelavani. (aj ked boli problemy no laska nehadana nie je milovana)
Inak napriklad po pripojeni Slovenska k CSR napriklad nemal kto viest rusne. Kedze za Uhorska bolo treba nejaky "kadrovy posudok" ze je clovek madar. A tak Madari odmietli viest vlaky. Na pomoc prisli stovky masinfirov z Ciech a Moravy, aby sa ekonomicky zivot nezastavil. Vela o rokoch 1918 - 1920 je dobre popisane v tejto knizke: http://www.artforum.sk/catalog/hanak-jozef:obsadenie-bratislavy-1918-1920/?mod=catalog§ion=4&detail=8078